החלפות קישורים לקידום האתר

איך משיגים קישורים איכותיים לקידום האתר?

אחד הגורמים המשפיעים ביותר על דירוג האתר, ועל קידומו לראש רשימת התוצאות של מנועי החיפוש בכלל (וגוגל בפרט), הוא קבלת קישורים איכותיים אל האתר.

לפני שנבחן את איכותם של הלינקים, חשוב לנו להבין מהו בעצם לינק (או קישור). קישור בין אתרי אינטרנט משמש למעשה בגדר המלצה. כשאתר אחד מקשר לאתר שני, הוא באופן מעשי ממליץ לגולשים להיכנס ולסקור את ה"אתר השני". בדרך זו, קהל הגולשים של "אתר אחד" נחשף ל"אתר שני", ומגביר את התנועה בו.

אך בדיוק כשם שלא היינו מתרברבים בהמלצה שניתנה לנו מאדם בעל שם מפוקפק, כך לא נרצה קישור מאתר שאינו איכותי. אז כיצד נדע כי הקישור שניתן לנו נחשב איכותי?

מדדים לאיכות הקישור


קישורים לקידום האתרמדד העומק
קובע כי ככל שהקישור נמצא בעמוד עמוק יותר- כך הוא איכותי פחות. העדיפו לקבל קישורים מעמודים ראשיים כמה שיותר (עמוד הבית, קטגוריות ראשיות, וכו').
מדד הגובה קובע כי ככל שהקישור ניתן ממיקום גבוה יותר בעמוד עצמו- כך הוא איכותי יותר. השתדלו לקבל קישורים היוצאים מראש הדף ולא מתחתיתו.
מדד הרלוונטיות קובע כי האתר ממנו יוצא הקישור אליכם צריך להיות רלוונטי לנושא האתר שלכם. ככל שהקשר בין שני האתרים יהיה גבוה יותר, כך תעלה איכותו של הקישור.
מדד הכמות קובע כי אם לדף הספציפי מהאתר המציע לקשר אליכם יש כבר מגוון רחב של קישורים יוצאים, הרי שהוא פחות איכותי. מומלץ לקשר מעמודים בעלי קישורים מועטים עד כמה שניתן.

ככל שתצליחו לגייס יותר קישורים נכנסים לאתר שלכם, כך מנועי החיפוש יסרקו את האתר מהר יותר, וכוחו של האתר במנועי החיפוש יעלה. אבל איפה מוצאים קישורים?

השגת קישורים

דרך אינדקסים המציעים הרשמה חינם לאתר שלהם. האינדקסים מספקים כמות גדולה של קישורים נכנסים לאתר שלכם, ומבטיחים את הסריקה הראשונית. עם זאת חשוב לדעת כי הקישורים שיתקבלו מאתרים אלו אינם בהכרח איכותיים.
דרך פרסום באתרי מאמרים המאפשרים רישום והפצה חינמית של מאמרים מקוריים. במאמר תוכלו לשזור קישורים לאתר שלכם, ובכך להשיג קישורים נכנסים נוספים.
דרך החלפת קישורים הדדית עם מקדמי אתרים נוספים, או קולגות עסקיות תוכלו להרוויח קישורים נוספים לאתר שלכם. מומלץ לא להחליף את האתרים בצורה ישירה בין שני אתרים, אלא לבצע "גלגל קישורים" (לדוגמה: לא להחליף מאתר א' לאתר ב' ומאתר ב' חזרה לאתר א', אלא מאתר א' לאתר ב', מאתר ב' לאתר ג', ומאתר ג' חזרה לאתר א'). אפשרות החלפת הקישורים מומלצת בעיקר למקדמי אתרים להם גישה נרחבת לאתרים שונים.

לעיתים אנו נתקלים באתרים המעוניינים להוציא קישור לאתר שלנו , או לבצע החלפת קישורים. מכיוון שלא כל קישור הוא קישור "מועיל", ויש אף קישורים העלולים להזיק לדירוג האתר, הכנו עבורכם רשימה של קישורים מהם כדאי להימנע.

קישורים מהם מומלץ להיזהר

קישורי nofollow הינם קישורים שלא יעבירו מטען קידומי אל אתרכם, אך עדיין ישמשו כהמלצה בעיני הגולשים. כיום ידוע שכדאי שיהיו כמה קישורים כאלו לאתר. עם זאת יש לזכור – הקישורים לא יועילו מבחינת קידום האתר, אך יוכלו להביא אליכם גולשים נוספים.
קישורי spam הם קישורים הנכנסים לאתר שלכם מאתרים בעיתיים כגון: אתרי הימורים, אתרי מין, אתרי הסתה, וכדומה. קבלת קישורים מאתרים כאלו במפורש עלולים להזיק לדירוג האתר שלכם בעיני מנוע החיפוש.
קישורי חוות מתייחסים לקישורים המגיעים לאתרכים מאתרים שנבנו אך ורק לצורך קידומי, ואינם מכילים תוכן או מידע בעל ערך מוסף לגולש. החלפת קישורים עם אתרים מעין אלו תזיק לדירוג אתרכם.

כמו בהרבה נישות בתחום השיווק והקידום באינטרנט, כדאי לדעת מה אתם עושים או להעזר באנשי מקצוע עם ניסיון באותו תחום. אחרת תמצאו עצמכם במצעים החלפות קישורים שאינכם משיגים מהן דבר אך נותנים מה"כח" של האתר שלכם, ובכך גורמים נזק לעסק שלכם או של הלקוחות שלכם.

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

מגמות משפיעות על חיפוש ומיתוג דיגיטלי של מסעדות
בלוג קידום אתרים מקצועי

הבעייתיות במחקר מילות מפתח מסורתי – כיצד לאתר ולסווג כוונת משתמש במחקר מילות מפתח?

בעולם שבו האלגוריתמים של גוגל מבוססים יותר ויותר על הבנת כוונת המשתמש (Search Intent), עסקים ומנהלי אתרים צריכים לאמץ שיטות מחקר חדשות המתמקדות לא רק בנפח חיפוש או ברמת התחרות של מילות מפתח, אלא גם בהקשר ובמטרת החיפוש של המשתמשים. התאמת האסטרטגיה לכוונת החיפוש יכולה לשפר באופן משמעותי את הביצועים האורגניים (SEO) והפרסומיים (PPC).

קרא עוד »
תפריט-מסעדה-בגוגל-מיי-ביזנס-GBP-Menu-in-Restaurants
בלוג קידום אתרים מקצועי

קידום אורגני למסעדות – תפריטים, סרטונים, מפות, Youtube Shorts, פרופיל גוגל לעסקים GBP ועוד ועוד

במאמר זה נסקור את המגמות המרכזיות של גוגל בתחום המסעדנות לשנת 2025. חיפושים מקומיים כמו "אוכל לידי פתוח עכשיו" בעלייה חדה, ומשלוחים באמצעות רחפנים מקצרים את זמני ההמתנה (לא בארץ כמובן!). בנוסף, פורמט YouTube Shorts צובר פופולריות ומשמש ככלי שיווקי מרכזי לשיפור הנראות והמעורבות הדיגיטלית.

קרא עוד »
AI Agents מתחילים לשמש מתווכים בין גולשים לתוכן
בלוג קידום אתרים מקצועי

SOO – Search Operators Optimization | שיפט בעולם הקידום בעקבות כניסתם של AI Agents ו-AI Operators

עולם הדיגיטל נכנס לעידן חדש: אופטימיזציה לאופרייטורים (SOO). גלו כיצד להתאים את האתר שלכם לאופרייטורים חכמים ולהוביל את העסק שלכם לעתיד דיגיטלי פונקציונלי ונגיש.
מדריך מקיף למיפוי מילות מפתח! גלו איך לשפר את הדירוג האורגני, למנוע קניבליזציה (תחרות פנימית בין עמודים באתר), ולהתאים תוכן לכוונת המשתמש. כולל דוגמאות, כלים וטיפים חיוניים!

קרא עוד »
סרץ-קונסול-לטיפול-בתחרות-פנימית-בין-עמודים-באתר
בלוג קידום אתרים מקצועי

מיפוי מילות מפתח לקידום אתרים- Keyword Mapping: המדריך השלם למיפוי מילות מפתח לאתר שלך

מדריך מקיף למיפוי מילות מפתח! גלו איך לשפר את הדירוג האורגני, למנוע קניבליזציה (תחרות פנימית בין עמודים באתר), ולהתאים תוכן לכוונת המשתמש. כולל דוגמאות, כלים וטיפים חיוניים!

קרא עוד »