כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

כתיבת תוכן באמצעות AI: כיצד לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מענישה של גוגל?

כתיבת תוכן באמצעות AI היא לא דבר חדש, ע"י אימוץ טכנולוגיה חדשה ומתקדמת המעצימה יכולות של למידת מכונה אנו יכולים כיום ליצור תוכן חדש ואף איכותי. אך כיצד משקיף על כך גוגל? האם אפשרי להשתמש בכלי AI שונים, דמות ChatGPT ואחרים, בכדי ליצור תוכן איכותי ולהימנע מהענישה של גוגל? עד כה עושה רושם שכפי שהיה עד כה, התשובות תלויות באיכות הכלי והשיטה הנבחרת לשימוש בו.

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO.



תוכן עניינים

כתיבת תוכן באמצעות AI היא לא דבר חדש, ע"י אימוץ טכנולוגיה חדשה ומתקדמת המעצימה יכולות של למידת מכונה אנו יכולים כיום ליצור תוכן חדש ואף איכותי. אך כיצד משקיף על כך גוגל? האם אפשרי להשתמש בכלי AI שונים, דמות ChatGPT ואחרים, בכדי ליצור תוכן איכותי ולהימנע מהענישה של גוגל? עד כה עושה רושם שכפי שהיה עד כה, התשובות תלויות באיכות הכלי והשיטה הנבחרת לשימוש בו.

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO.

כתיבת תוכן באמצעות AI: כיצד לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל?

בעידן הטכנולוגי של היום, כתיבת תוכן חשובה יותר מתמיד. בעקבות זאת, מספר רב של אתרי אינטרנט משתמשים בטכנולוגיות AI כדי לייצר תוכן חדש ומקורי במהירות ובאיכות גבוהה. עם זאת, לעתים טכנולוגיות כתיבת תוכן AI יכולות להביא דווקא לפגיעה במאמצי קידום אתרים (SEO). למה? פשוט, תוכן שלא מספק ערך לגולשים – אינו שווה דבר מבחינת מנוע החיפוש, ולכן, לנושא זה של איכות תוכן, אין חשיבות ליצור התוכן עצמו – כשם לאיכות התוצר שהפיק. ומכאן, נסיק כי תוכן שנוצר ע"י מכונה או אדם, ובלבד שמספק ערך מוסף לגולש, ע"י ניתוח מציאות כלשהי למשל, הסקת מסקנות עם קו הגיוני, וכו'- יכול בהחלט לעמוד ברף שייחשב ע"י מנועי חיפוש כ"מספק ערך מוסף", ולכן לא יחייב ענישה כלל!

כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן?

להלן מספר טיפים וכלים חשובים כדי לעזור לכם לשמור על איכות התוכן שלכם כאשר אתם עושים שימוש בטכנולוגיות כתיבת תוכן AI כמו ChatGPT, Jasper ודומיהם.

בחירת כלי כתיבת תוכן AI מתאים

הצעד הראשון ליצירת תוכן איכותי באמצעות AI הוא לבחור את הכלי המתאים לצרכים שלכם. ישנם כמה כלים AI הזמינים היום, כגון: ChatGPT המוכר לכולנו, וכן: Writesonic, Copy.ai, ContentBot, Jasper, ועוד.

להלן טבלה להשוואה בין כלי כתיבת תוכן AI:

פרמטר

תיאור

דיוק

כמה מדוייק הכלי ביצירת תוכן שאתה בעצמך מחשיב כאיכתי? האם הכלי סתם "יורק" מילים או שממש מאפשר לך לקדם יצירת תוכן מעניין שאתה אישית היית שמח לקרוא ולהפיק ממנו תועלת?

גיוון (רב תכליתיות)

האם כלי יצירת התוכן מאפשר יצירת תוכן מגוון בשלל נושאים? האם הוא עדכני ומתחבר לאינטרנט לשם שאיבת מידע אקטואלי? אולי הוא יודע רק לסגנן מחדש מאמרים רקיימים אך לא מוצלח ביצירת חדשים?

קלות שימוש

כמה קל ומהר ניתן ליצור דרכו תוכן בר ערך? האם הממשק נוח לשימוש והתוצרים קלים לעיבוד וחידוד? האם הוא שווה משהו בעברית 🙂 ?

התאמה אישית

האם ניתן להוציא תוכן ב"גווני קול" שונים? כלומר, לכתוב מאמר שיציג זווית מסויימת בתור דובר ראשון, האם הכלי יכול לרשום באופן מקצועי, הומור, וכו'.

מחיר

בסוף הכל מתורגם לעלויות… כמה עולה לנו כל הטוב הזה?…

פיתוח מסגרת לתוכן

לפני שמתחילים לכתוב תוכן באמצעות AI, חשוב לפתח מסגרת לתוכן שאנו רוצים להפיק. כלומר, אסטרטגיית תוכן, הכוללת נושאים ושאלות שונות אשר מעניינים ומתאימים במיוחד לקהל היעד אליו אנו מייעדים את התוכן כאמור. בנוסף, יש להקפיד ולהגדיר גם את סגנון הכתיבה עצמו ולוודא שהוא מתאים למוצר או לשירות שלכם. לא כל סוג שירות ומוצר נרצה לתקשר באותו האופן, והטון. תכנים סופר מקצועיים למשל, רצוי לגבות באלמנטים ויזואלים להמחשה ו"הקללה" של התוכן כך שיהיה קל להבנה, תכנים פשוטים יותר מלכתחילה נרצה להגיש בטון הומוריסטי אולי… כאמור, בניית מסגרת זו עוזרת לייצר תוכן מקצועי ומתאים לצרכי ואופי הקוראים (קהל היעד).

הכנת רעיונות ומסרים

אחת האסוציאציות הראשונות שעולות כשמדברים על כתיבת תוכן באמצעות AI היא כמובן האוטומטיות. אך נזכור היטב, כי גם אם מכונת התוכן שבחרנו עושה עבודה מעולה- ללא מגע אנושי והכוונה רעיונית מקורית- היא עשויה ליצור תוכן שאולי נשמע חכם, ואפילו תחבירית לא יהיה אסון מושלם, אבל מנגד- לא יעניין אף אחד, ולכן בסבירות גבוהה לא יגרום לקוראים שלנו לחזור שוב למנה נוספת… ומזה יש להיזהר! 

הטיפ המרכזי כאן הוא פשוט לשמור על גמישות מחשבתית של בן אדם, ולתת לבוט לעזור לסדר את התוכן, לתקף עם עובדות ולתמוך ע"י שאלת שאלות מתאימות שיעזרו לפתח את המאמר.

הגדרת קהל יעד וסגנון כתיבה

כשמדברים על כתיבת תוכן, חשוב להכיר את קהל היעד שלכם, KYC קליל, מי הם ומה הם הצרכים שלהם? (נתונים דמוגרפיים שונים שעוזרים לבנות פרסונה שיווקית, דר"א- גם לזה יש AI כבר- https://www.delve.ai/), הכרת קהל היעד תסייע לכם להבין איזה סגנון כתיבה מתאים לצרכיהם ומה הם הנושאים המעניינים אותם. כתיבת תוכן AI (ובכלל!) הופכת ליעילה יותר כאשר היא מתאימה לקהל היעד ועושה שימוש בסגנון כתיבה ומונחים שהם מכירים ומבינים.

הימנעות מענישה של גוגל

סיבה מרכזית לכתיבת תוכן באמצעות AI היא מהירות הכתיבה המתאפשרת, ולכן נעשה שימוש נרחב בטכנלוגיה זו לצרכי קידום אתרים; אך ישנם כמה דברים שחייבים לעשות כדי להימנע מהענישה של גוגל על רקע תוכן לא איכותי או לא מקורי. 

כתיבת תוכן מקורי וייחודי

אחד הדברים הכי חשובים לצורך קידום אתרים הוא תוכן מקורי וייחודי. לא רק שכתיבת תוכן ייחודי ומקורי יכולה לעזור לכם להימנע מהענישה של גוגל, אלא גם להבטיח שהתוכן שלכם מתאים לצרכי המשתמשים שלכם ומספק ערך מוסף. לכן, עליכם להבטיח כי התוכן שלכם מקורי וייחודי ושהוא לא מועתק! על מנת לבדוק מקוריות תוכן, וכן הערכה של סיכויי התוכן כמיוצר ע"י AI, נוצרו מגוון כלים, להלן אחד מוכר: Originality

שימוש במילות מפתח

כתיבת תוכן מקצועי ואיכותי דורשת גם שימוש במילות מפתח המתאימות לתוכן שלכם. מילות המפתח הנכונות יכולות לעזור לגוגל לזהות את התוכן שלכם ולכן חשוב לחקור את המילות המתאימות ולהשתמש בהן בתוכן שלכם (לא להזניח מחקר מילים בקיצור…).

כיצד גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO?

גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI באופן דומה לתוכן שנכתב על ידי אדם. אם התוכן שלכם מספק ערך מוסף למשתמשים שלכם, מקורי וייחודי ועומד בכלי הכתיבה של גוגל, הוא יוכל לקבל דירוג טוב במנועי החיפוש ולהופיע בחיפוש ככל תוכן אחר. אך חשוב לזכור שהתוכן שנוצר על ידי AI חייב לעמוד בדרישות הטכניות של גוגל ולא להיות מוצג בצורה טריקייתית כדי להימנע מהענישה של גוגל. מתוך מאמר שגוגל פרסמו:

 It's important to recognize that not all use of automation, including AI generation, is spam.

בנוסף, גוגל מדגישים את חשיבות הישמעות יוצר התוכן למודל אשר קבעו (E-E-A-T):

Expertise, Experience, Authoritativeness, and Trustworthiness (E-E-A-T)

בפירוט נוסף, גוגל ממליצים ליוצרי תוכן לענות על שאלות הנוגעות לאופן בו התוכן עשוי להיתפס ע"י קהל היעד (הקוראים). מטרת השאלות הללו היא למעשה לתת ליוצר להבין איך גוגל מצפה שהתוכן יוגש לגולש, כאשר התשובה לרוב השאלות היא כן, אפשר להסיק שגוגל בא על סיפוקו. לינק לאזור מדויק במסמך של גוגל.

השאלות עוסקות בגילוי נאות, ונחלקות ל:

  1. מי כתב את התוכן?

    1. האם לגולש ברור מי כתב את התוכן?
    2. האם בעמודים מופיע שורת byline היכן שהיה צפוי לפגוש כזו?
    3. האם שורת ה byline מובילה למידע נוסף על הכותב? (רקע, סימוכין למקצועיותו וכיו"ב).
  2. איך התוכן נוצר?

    1. האם שימוש באוטומציה, כולל בכלי AI, מובן מאילו לקורא ע"י הצהרה ברורה?
    2. האם סיפק הכותב מידע לגבי האופן בו נעשה שימוש בAI לכתיבת המאמר?
    3. האם מוצגת הסיבה לשימוש בAI או אוטומציה לטובת יצירת התוכן?
  3. למה התוכן נכתב מלכתחילה?

    1. זו אולי השאלה החשובה ביותר, והתשובה שגוגל מבקשים "לשמוע" היא כזו: "אני מעוניין ליצור תוכן שעוזר לאנשים, תוכן שהוא בר ערך למבקרים באתר שלי במידה והיו מגיעים אליו ישירות.

גוגל מסכמים באימרה יפה:

"אם את/ה עושה זאת,  אתה מיושר קו עם ה E-E-A-T באופן כללי, ועם ליבת מערכת הדירוג (הכי קרוב שהצלחנו לתרגם את core ranking systems) אשר מחפשת למעשה לתגמל אתרים לפי עמידה במודל זה (=דירוגים טובים בתוצאות החיפוש)." (פראפרזה).

ניתן לקרוא בהרחבה כאן >> 

https://developers.google.com/search/blog/2023/02/google-search-and-ai-content

לסיכום

כתיבת תוכן באמצעות AI יכולה להיותר יעילה וקלה מבחינת הזמן המושקע, אך כדי להבטיח איכות תוכן גבוהה ולהימנע מענישה של גוגל על רקע אי עמידה בתנאים השונים (E-E-A-T), חשוב לפתח מסגרת ותכנון עמוקים, להשתמש בכלי הכתיבה המתאימים ולהבטיח תוכן מקורי וייחודי. כמו כן, חשוב לזכור שהתוכן שנוצר על ידי AI חייב להיות מתאים לקהל היעד ולעמוד בדרישות הטכניות של גוגל כדי להימנע מהענישה של מנוע החיפוש.

 

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

בלוג קידום אתרים מקצועי

מה זה Google SGE וכיצד יכול לשפר את תוצאות החיפוש שלך?

מנוע החיפוש של גוגל הוא אחד מהכלים החשובים ביותר בעידן הדיגיטלי העכשווי וכפי שתמיד הייתה בחזית החדשנות, היא משיקה כעת כלי חדש בשם Google SGE המבוסס בינה מלאכותית וטכנולוגיות מתקדמות המאפשרים גישה מתקדמת וממוקדת יותר לחיפוש וקבלת מידע.

קרא עוד »
קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »