איך לאפיין תוכן איכותי וקידומי בעל ערך מוסף?

לטובת איפיון מאמר קידומי

מאז ומתמיד מחקר מילים היווה את יריית הפתיחה שמבשרת את התחלת העבודה על פרוייקט קידום וככל שהוא יהיה יותר מוכוון לקהל היעד – כך גם תלוייה הצלחת הפרוייקט. עם זאת, הנושא של איכות התוכן (המבוסס על מחקר המילים), מוזכר פעמים רבות בהקשר לאחד מהגורמים המשפיעים ביותר על תהליך הקידום של האתר.

אז איך לעשות שימוש נכון במילות המפתח שמצאנו במחקר כדי ליצור תוכן איכותי? חוץ ממפתחי האלגוריתמים עצמם, כנראה שלעולם לא נדע תשובה חד משמעית לשאלה, לכן תמיד כדאי לשאוף לייצר תוכן שיביא איתו ערך מוסף.

אז איך מתחילים ליצור תוכן איכותי וקידומי?

כלים – במקביל לכלי מילות המפתח של גוגל, שימוש בכלים נוספים יוכלו לסייע באיתור ביטויי לונג טיילס. נסו לאתר עוד כ-2 כלים נוספים וחינמיים כגון: keywordtool.io או semrush.

מחקר מילים – זהו השלב חשוב שבו נאסוף מספר ביטויי מפתח הקשורים לתחומים שבו האתר עוסק.

בחירה נכונה של ביטויי מפתח

בשביל לבחור ביטויי מפתח שיוכלו לשמש אותנו לטובת התכנים, נצטרך להכיר לעומק את התחום שאותו מקדמים כדי שנוכל לבחור שאילתות שיזרימו תנועה ממוקדת ורלוונטית עד כמה שאפשר.

את הביטויים עצמם ניתן לסווג ל-2 סוגים:

ביטויי מפתח משלימים

האפשרות הראשונה היא לבחור ביטויים הקשורים יותר לתחומים משלימים, לדוגמה:

אם אנחנו מקדמים מדריך טיולים שמספק מידע על מסלולי טיול בארץ ובעולם, ביטוי מפתח משלים יכול להיות – ציוד טיולים מומלץ. סביר להניח שאם גולש מחפש ציוד לטיולים הוא ישמח גם לקבל מידע על מסלולי טיול. היום אפשר למצוא מספיק כלים שיכווינו אותנו לביטויי מפתח כאלה, אבל במקרה הספיציפי הזה, מומלץ לחשוב על כל ערך מוסף שניתן לכתוב עליו עבור קהל היעד שלנו.

שאלות גולשים בעלי נפח חיפוש

האפשרות השנייה היא לאתר שאילתות מחופשות שעליהן יהיה ניתן לכתוב מאמר עם מספיק תוכן. לדוגמה, שימוש ב- keywordtool.io מאפשר למצות מספר גבוה של ביטויי מפתח שיכללו גם בין היתר, שאלות גולשים על הנושא המקודם.

דוגמה לשאלות גולשים מחופשות מתוך keywordtool.io:

אפיון תוכן איכותי

אך גם כאן, לפני שמתחילים לאפיין תוכן שמבוסס על שאלה, מומלץ לעשות את ההפרדה בין שאלות נקודתיות לבין שאלות כלליות. עבור שאלות נקודתיות כמו "זמן טיסה לאמסטרדם" או "מהו המרחק בין אמסטרדם למינכן" כדאי ליצור עמוד אחד שירכז עוד מספר שאלות קצרות בסגנון זהה. עבור שאלות כלליות יותר כמו "איפה אפשר כדאי לישון באמסטרדם" ניתן לכתוב למשל מאמר על 5 מקומות לינה באמסטרדם.

כתיבת אפיון לטובת תוכן איכותי

לאחר שלב בחירת הביטויים ולפני שניגשים לכתיבה, הכנת בריף קצר או אפיון יבהיר על מה נושא המאמר, למי הוא מיועד, מהו אורך המאמר ואלו ביטויי מפתח נרצה לקדם.

נושא המאמר – חשוב להקפיד לנסח כותרת עניינית ולהימנע מניסוח בעל אופי קידומי מידי "אמסטרדם מקומות לינה". ברוב במקרים, נושא התוכן יוגדר בכותרת הראשית, לכן חשוב לשלב גם שם את ביטוי המפתח שעליו בחרנו לכתוב את המאמר באופן טבעי, למשל; "5 מקומות מומלצים ללינה באמסטרדם".

אורך מאמר – כמות המילים יהיה לרוב תלוי תקציב שנקבע מראש לטובת תכנים

תיאור – כתיבת תיאור מתומצת יבהיר את הנושא עליו אנו בוחרים לכתוב ובו ניתן לציין את תתי הנושאים עבור כל פסקה.

קהל יעד – נדרש להבין את קהל היעד שאליו מוכוון המאמר כדי להתאים את הסגנון, להזרים תנועה רלוונטית להמרה.

מילים לקידום – כאן נציין את ביטויי מפתח שנרצה לשלב באופן טבעי בתוך המאמר

הקדמה – מומלץ לנסח מלל קצר במטרה להניע את הגולשים להיכנס לעמוד ולקרוא. התקציר יכול לשמש גם כתגית התיאור וגם כחלק ממלל תקדימי שיוצג בקטגוריה שאליו משוייך המאמר.

2 טיפים אחרונים

מעבר על אתרי מתחרים

כדי לאפיין את תתי הנושאים בגוף המאמר, נבדוק אלו מתחרים גוגל בחר להציג בעמוד הראשון עבור הביטוי הראשי שבחרנו לקדם במאמר.ככל שהתוצאות יהיו דלות ממתחרים, סביר להניח שיהיה קל יותר לקדם את הביטויים האלו.

עבור כל מתחרה נבחן את הפרמטרים הבאים:

  • איכות התכנים וכמות טקסט
  • האם סגנון הכתיבה יכול להתאים לקהל היעד
  • אלו נושאים מוזכרים בכל פסקה

לשלב את ביטויי המפתח במאמר ולשמור על מסר ענייני

כדי להצליח לשלב בין תוכן איכותי לתוכן קידומי כדאי לעשות את ההפרדה הזו כבר בתחילת הכתיבה ולייעד אותו קודם כל עבור הגולשים. לאחר שהמאמר נכתב, זהו השלב שבו אפשר לשלב את ביטויי המפתח בגוף הטקסט ובכותרות המשניות באופן טבעי תוך הקפדה על תחביר הגיוני.

נכתב על ידי עוז לוי , מומחה SEO בחברת אפליד

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

בלוג קידום אתרים מקצועי

מה זה Google SGE וכיצד יכול לשפר את תוצאות החיפוש שלך?

מנוע החיפוש של גוגל הוא אחד מהכלים החשובים ביותר בעידן הדיגיטלי העכשווי וכפי שתמיד הייתה בחזית החדשנות, היא משיקה כעת כלי חדש בשם Google SGE המבוסס בינה מלאכותית וטכנולוגיות מתקדמות המאפשרים גישה מתקדמת וממוקדת יותר לחיפוש וקבלת מידע.

קרא עוד »
קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »