מילון מונחים מקצועי לעולם הדיגיטל

 כל הביטויים שצריך לדעת בעולם הדיגיטל

מילון מונחים דיגיטליים

Big Data

Bid data – מינוח כללי המשמש בדרך כלל לצורך תיאור כמות גדולה של מידע מובנה או לא מובנה אשר מייצרת חברה מסוימת. לרוב מדובר במידע אשר יש לנתח במערכות אשר יודעות להתמודד עם כמויות גדולות של מקורות מידע שונים.

Big Data Analytics– זהו בעצם מושג המתאר תהליך של בחינת כמוויות גדולות של דאטה מסוגים שונים, לצורך גילוי דפוסים היכולים לשמש להעלאת מידע נחוץ. כך ניתן לגלות יתרונות עסקיים שלא ניתן לראות לבד, כמו לדוגמא – הערכת אפקטיביות שיווקית, והגדלת הכנסות אשר הופקו בזכות אותו המידע.

Big Data Management ניהול ביג דאטה בתוך ארגון. חיבור של אוסף נתונים למקום אחד אשר מכיל כמויות גדולות של מידע ממקורות דאטה מובנית ולא מובנית.

Big Data as a Service -BDaaS– ביג דאטה כשירות – זהו בעצם השירות שמעניקים סטטיסטיקאיים ואנליסטים, הכולל בתוכו כלים להתמודד עם אינפורמציה על ידי ספקי מיקור חוץ. אלו הם בעצם כלי עזר אשר מקלים על הארגון לנהל את הדאטה שלו.

The Internet of Things

Internet of Things -IOT חיבור באמצעות האינטרנט בין חפצים לצורך שליטה על אותם החפצים. באמצעות שכבת אינטרנט המתחברת על אותם החפצים, הם הופכים להיות "חכמים" ומחוברים.

Machine to Machine-M2M סיטואציה אשר בה מכשיר כלשהו אשר מחובר לאינטרנט יכול להיות בתקשורת ולשלוח ולקבל אינפורמציה ממכשיר אחר ללא התערבות ידנית.

Radio Frequency Identification -RFID– קבלת ושליחת אינפורמציה על ידי גלי רדיו חזקים. יכולת זו עובדת בעיקר בטווחים קצרים ומתאימה לכמויות קטנות באופן יחסי של דאטה.

Programmatic Advertising

Programmatic Marketing– תפיסת עולם שלמה אשר מיוחסת לרכש מדיה על ידי פלטפורמות טכנולוגיות. הטמעות של רכש מדיה בעזרת כלים אוטומטיים אשר בעזרתם ניתן לטרגט לקוחות ספציפיים.

Programmatic RTB–  יכולת לנהל את רכש המדיה בזמן אמת. שימוש בבורסות פרסום לצורך קניית מדיה דיגיטלית בתוך מלאי גדול של שטחי פרסום.

DSP -demand side platform– פלטפורמה אשר מאפשרת למפרסמים להוציא אל הפועל תוכניות פרסום, ולבצע אופטימיזציה תוך כדי תנועה.

SSP -supply-side platform– מושג אשר מגדיר את המלאי של שטחי הפרסום אשר מבוסס על דאטה דינמית ומשתנה. בגדול – פאבלישרז מוסיפים טאגים לאתרים שלהם , ובכך מאפשרים לרשתות צד ג' ובורסות פרסום שונות להעריך את כמות המלאי של הפרסום.

DMP data management platform מערכת המאפשרת ניהול כמויות גדולות של דאטה , ובנוסף ניתן בעזרתה לנהל שילובים של כמויות מידע ממקורות שונים בו זמנית ובכך לחזק את אסטרטגיית הפרסום בצורה אסטרטגית וחכמה יותר.

Social

Social Networks פייסבוק, לינקדאין, טוויטר, אינסטגרם, סנאפצ'ט, ווטסאפ, וייבר – כולן פלטפורמות חברתיות אשר נותנות במה למפגש אנשים במרחב הדיגיטלי ללא מתווכים.

Social OPS– פיתוח יכולת ייצור דיאלוג בין הגולשים ( לקוחות ) דרך ערוצי הסושיאל השונים, לצורך הקמת סביבה שבה ניתן לקיים שיח ישיר, ובצורה זו ניתן יהיה לפתח מערכות יחסים עם מותגים אשר מעוניינים בקשר ישיר עם הלקוחות שלהם.

Social Apps– אפליקציות אשר נוצרו לצורך מפגש חברתי במרחב הדיגיטלי באמצעות המובייל.

Reviews Recs– ביקורות והמלצות גולשים. באתרי מסחר אלקטרוני ההשפעה של ביקורות ודירוגים היא עצומה ובעלת אפקט ישיר על החלטות צרכניות של גולשים. כיום גולשים מחפשים ביקורות ודירוגים על מוצרים ומסתמכים יותר ויותר על דיעות של אנשים אחרים.

Commerce

Commerce– בעולם הדיגיטלי, כל דבר אשר מוגדר כטראנזקציה, או קשר צרכני/ תוכן שמוצע למכירה הוא קומרס. מדובר על דאטה מסחרית וצרכנית.

M-Commerce  מדובר על הקשר של חוויית המשתמש ( הלקוח ) בשימוש במובייל באתרי מסחר. המגמה כיום היא שרוב המשתמשים משתמשים יותר ויותר במובייל, ולכן כתוצאה ישירה מכך, חברות ייאלצו לבצע אינטגרציה נבונה עבור המובייל בתחום אתרי המסחר. עסקים אשר ישכילו להפגין נוכחות מרשימה במסך המובייל בתחום הסחר – ירוויחו.

Social Commerce– מרכיב מרכזי בתהליך של הגולש ובהשפעה של הרשתות החברתיות על המניע לפעולה. פלטפורומות הסושיאל הפכו להיות קרש קפיצה המעודד את החיבור עבור הסחר האלקטרוני. בעזרת חיבור בין הגולש למותג דרך הרשת החברתית, ניתנה האפשרות לבעלי האתר לזהות את המשתמשים ולקשר בין העולם האישי שלהם לבין הרגלי הקניה שלהם, ובכך, להתאים עבורם תוכן מותאם אישית ולשפר את אחוזי המכירה שלו.

Digital Offers– קופון דיגיטלי. הצעות בדיגיטל מדגישות את ההזדמנות הפוטנציאלית שיש למותגים מסחריים למנף את המכירות ואת הקשר שלהם עם הצרכנים. פעילות ברשתות חברתיות אשר כוללת קופונים מבססות את ההיכרות של הגולש עם המותג דרך המובייל, ולכן בעתיד ניתן יהיה להציע הצעות מבוססת מיקום ו/או קונטקסט ולהפוך את הקשר עם הלקוח לאישי ומדוייק יותר.

Site Retargeting– שילוב של מקורות חיצוניים אשר מתחברים אל האתר. לדוגמא : פיקסל של פייסבוק או גוגל, שמוטמעים באתר ומאפשרים לנו לטרגט את כל מי שייכנס אל האתר, להבין את דפוס הגלישה שלו, ולפנות אליו שוב במקורות חיצוניים לאתר עם מסרים מחודשים אשר מבוססים על דפוסי הפעילות שזיהינו בגלישה שלו.

Analytics & Marketing

Analytics– התפתחות של דפוסי מידע וגילוי מאפיינים רלוונטיים לאורך תקופת זמן, אשר משרתים את היעדים שהוצבו. בניית תשתית ידע עבור העסק, והפיכתה לכלי אסטרטגי עבור הארגון.

Aggregation– הצטברות – תהליך של חיפוש, איסוף והצגת הדטה לאחר החיבור שלה מכמה מקורות שונים.

Artificial Intelligence– בינה מלאכותית- פיתוח של בינה חכמה על ידי ובאמצעות מכונות ותוכנות שיש ביכולתן להבין ולקלוט את הסביבה ועל בסיס ההבנה והלמידה – לבצע פעולות במהירות רבה.

A/B Testing– בדיקה של כמה מסרים תוך ניתוח התוצאות לצורך למידה מה עובד טוב יותר ומה נכון למען האקו סיסטם הדיגיטלי בו אנו פעילים. נסיונות חוזרים ובחינת טרגוטים שונים יעשו את ההבדל לגבי מודל ההצלחה.

Email Marketing– שיווק באימייל, נועד להדק את הקשר עם בסיס משתמשים אליו אתם יכולים להגיע גם דרך ערוץ הדיגיטל האישי של היוזרים. מדובר בשיח ישיר עם הגולש אשר התוצאות שלו יכולות להיות בעלות ערך מכירתי גבוה מאד, כל עוד מקפידים לעבוד איתו בצורה נבונה.

Social Analytics– אנליזה אשר בוחנת דרך פלטפורמות הסושיאל את התנהגות הגולשים ומזהה דפוסי חשיבה, התנהגות, מעשים ועוד. זהו כח עצום אשר מצוי בידיהם לש מותגים מסחריים אשר יכולים לזהות צרכים של לקוחות ולחבר אותם להצעות, לקמפיינים ועוד.

Marketing Analytics– היכולת של אנשי שיווק להשתמש בטכנולוגיות מתקדמות כדי לנתח את פעולות הלקוחות, בין אם מתוך המצוי באתרים שלהם ובין אם ממקורות מידע חיצוניים- ועל פי הניתוח הזה לקבל החלטות עסקיות או שיווקיות.

SEO Tools– סט של כלים, שישמשו כאמצעי עזר לטובת קידום האתרים במנועי חיפוש. הכלים היעילים הללו מטפלים בנושא התגיות, מילות חיפוש רלוונטיות, הצעות לשיפור מערך הקישורים באתר, איתור שגיאות , ועוד.

SEM Platforms– מתייחס אל שיטות ופלטפורמות שמאפשרות לקדם במנועי חיפוש תכנים מהאתרים, אבל בהבדל מSEO – זה נעשה באמצעות שיווק ופרסום ממומן.

Real-time data

Geotargeting– שיווק דיגיטלי אשר מסתמך על המיקום באתר אליו הגיע הגולש, או לחלופין, המיקום הפיזי בו נמצא הגולש – בהתסמך על יכולות זיהוי המובייל. מדובר על מהפיכה של ממש אשר הופכת את עולם השיווק לבעל ערך גבוה יותר הן למשתמש והן למפרסם. ככל שהחיבור בין האדם, המיקום והצורך – כך ניתן לבנות עולם סחר רלוונטי ואישי הרבה יותר עבור כל משתמש.

Targeting Marketing– מיקרו טרגטינג או "ננוטרגטינג", שמשמעו שימוש בדטה לטובת מסרים שיווקיים עבור קבוצות מסומנות או אפילו – עבור האינדיבידואל.

Data Providers– ספקי דטה שמאפשרים לכם למתוח את דרכי הגישה שלכם אל יוזרים חדשים ולבנות את בסיס המשתמשים שלכם על פלטפורמות דטה של אחרים.

 

צרו קשר והתחילו בקידום עכשיו!

השאירו פרטים ונחזור אליכם עם הצעה מתאימה

התקשרו: 03-6121039