חוסר רלוונטיות בתוצאות החיפוש

איך להתמודד עם עמוד לא רלוונטי בתוצאות החיפוש?

כמה פעמים קרה לכם עד היום שקידמתם אתר ( או יותר ) ומילת מפתח אחת ( או יותר ) הקפיצה לתוצאות החיפוש את העמוד הלא מתאים באתר?

לכולנו זה קרה, וסביר שגם ימשיך לקרות.

ניתן לטפל בכך בכמה דרכים.

ראשית – יש לבצע העדפה בהיררכיית הביטויים. ולהתמקד בביטויים שהכי חשובים לכם. בידקו בכלי מנהל האתרים את הביטויים אשר מביאים לכם את התנועה הרבה ביותר, ובמקביל, בידקו באנליטיקס את עמודי הנחיתה הנצפים ביותר באתר.

נקליד בשורת החיפוש בגוגל את הביטוי שאנו רוצים לבדוק, ונסתכל על כל התוצאות שעולות, כולל על שלנו. אם אנחנו לא מדורגים ראשונים, נסתכל על המתחרים שמדורגים מעלינו, נסתכל על תגיות המטא שמתארות את העמוד וננסה ללמוד על הרלוונטיות של עמוד הנחיתה שלהם עבור הביטוי. לאחר מכן, נעשה את אותו הדבר גם עבור עמוד הנחיתה שלנו, ונחפש את מידת הרלוונטיות שלו לביטוי. במידה ואנחנו לא מוצאים מידת רלוונטיות גבוהה, אנחנו צריכים לטפל בשתי בעיות :

1. סביר להניח שעבור הביטוי הספציפי שאנו מחפשים, אנחנו מורידים את אחוז ה CTR שלנו. אם תגיות המטא לא "מגרות" אותנו להיכנס לעמוד עבור הביטוי אותו חיפשנו – לא הרווחנו כלום. בסופו של תהליך – כיוון ש CTR הוא אחד מהפרמטרים לשקלול הציון של גוגל עבור האתר, אנחנו יכולים להיפגע.

2. אחוז הנטישה מהעמוד גם הוא יכול לנסוק כיוון שאם עבור הביטוי המסויים אותו אנחנו מחפשים עולה עמוד שאינו רלוונטי – אותם הגולשים שכן יקליקו עליו, ייצאו מיד כיוון שלא ימצאו את מבוקשם.

זיהוי מקור הבעיה

זיהוי מקור הבעיה

הקלידו בשורת החיפוש של גוגל את הביטוי ומיד לאחר מכן את הפקודה site:example.com

על ידי חיפוש זה, נוכל לראות האם בכלל קיימים באתר שלנו עמודים אשר מטורגטים על הביטוי שאנו מחפשים. לכך יכולות להיות כמה אופציות:

  • אין עמודים באתר שמתייחסים לביטוי שלנו- במידה ואין לנו באתר עמוד ספציפי עבור הביטוי – נקים עמוד חדש. נייצר לו תוכן איכותי ובעל ערך, נתאים עבורו את תגיות המטא בצורה אופטימלית, נצטרך כמובן לעשות עבודת onsite ו-offsite  עם קישורים פנימיים וחיצוניים, אך זאת הדרך הבטוחה והנכונה ביותר.
  • יש לנו בעיית סריקה ואינדוקס– ניתן לבדוק האם העמוד הספציפי שהיינו רוצים שיעלה עבור הביטוי חסום בקובץ הרובוטס. יכול להיות שיש בעיית סריקה כיוון שהתוכן עצמו חסום בתגית המטא, או אולי אין טקסט חי, או שהעמוד בנוי ב ajax או תמונות שמקשות על גוגל להבין את התוכן שלו – וכו' וכו'.
  • בעיית תוכן – יכול להיות שאין לנו מספיק תוכן, או שהתוכן לא איכותי מספיק, או אולי הוא לא ייחודי ( בדיקת שכפול ומקוריות באופן דחוף ) ואינו בעל ערך כזה אשר יסביר לגוגל שהביטוי אותו אנו מעוניינים לקדם על העמוד הוא החשוב והמרכזי בעמוד.
  • כמות קישורים פנימיים וחיצוניים- אין מספיק קישורים פנימיים ו/או חיצוניים, חזקים וחשובים אשר מצביעים על העמוד ככזה שחשוב שייסרק.

אך מה קורה כאשר וידאנו שכל הבעיות שהצגנו לא מתקיימות עבור העמוד? מה אם העמוד קיים, והוא מאונדקס עם קישורים מפנים מאתרים חיצוניים ועמודים פנימיים, והתוכן שלו ייחודי והכל טוב ויפה – אך עדיין גוגל מחליט להקפיץ עמוד אחר עבור הביטוי שכל כך חשוב לנו?

לכן, אין ברירה, ונצטרך לחזק את העמוד. לכן, כיוון שהעמוד קיים ( גם אם היינו מקימים אותו מאפס, התהליך היה אותו תהליך ) נעבוד לפי הפרמטרים הבאים לחיזוק העמוד:

  • תוכן – הכוונה בתוכן היא כמובן התמקדות בייחודיות, ובהטמעת ערך מוסף ייחודי עבור הגולש תוך התמקדות בביטוי אותו אנו מקדמים על ידי פסקאות/ משפטים רלוונטיים.
  • קישורים פנימיים – יש לוודא שהעמוד מקושר בצורה נכונה והיררכית מעמודים קיימים נוספים בתוך האתר, ושהם מפנים אליו מהעמודים הנכונים ובצורה תקינה.
  • התנהגות הגולשים בעמוד – הכוונה כאן היא לבדוק כיצד מתנהגים הגולשים בעמוד אותו אנו מעוניינים לדרג גבוה יותר. האם קיים אחוז נטישה גבוה? האם אחוז ההמרה ממנו נמוך? האם מקבל תנועה דלה באופן יחסי מעמודים אחרים? אם התשובות לשאלות הללו היא כן – אז צריך לטפל בכך. אנחנו יודעים שגוגל מתייחסים גם להתנהגות הגולשים בתוך עמודים כפקטור לדירוג, ולכן ככל שהמעורבות של הגולשים שלנו תגדל בעמוד, כך תגדל הסבירות שהוא ידורג גבוה יותר.
  • קישורים חיצוניים – בידקו את הקישורים החיצוניים עבור העמוד הספציפי אותו אתם מעוניינים לשפר בהשוואה לעמוד שמדורג במקומו, וערכו השוואה. יכול להיות שכאן תהיה טמונה הבעיה. תוכלו לבקש להחליף את היעד של הקישור עם חלק מהאתרים מהם יוצאים הקישורים, ותוכלו לחזק בקישורים חדשים.

ehaurho

בנוסף ובמקביל, אנחנו נרצה גם לשנמך את העמוד הלא רלוונטי. הכוונה בלשנמך היא כ downgrade – אנחנו נרצה להוריד את הדירוג של העמוד הלא רלוונטי עבור הביטוי הספציפי בו אנו מעוניינים. נוכל לבצע זאת במספר דרכים – נוכל להסיר כל ביטוי ורמיזה לביטוי מהעמוד. נוכל לשים את הביטוי כתמונה, או תחת מעטפת של קבצי ג'אווה למיניהם וכו'.

בנוסף, לינקים פנימיים אשר הצביעו לעמוד הלא רלוונטי – אנחנו נרצה לוודא שיצביעו לעמוד הרלוונטי, ולכן נאתר את אותם הקישורים הפנימיים ונחליף בין העמודים, כאשר לבסוף, ואולי הפעולה הכי חשובה ומתבקשת, היא להוציא קישור פנימי מהעמוד הלא רלוונטי לנו, אל העמוד הכן רלוונטי לנו, תחת הביטוי שחשוב לנו.

אל תאמרו נואש

אם אחרי כל הפעולות הללו אנחנו עדיין לא מצליחים לטרגט את העמוד המסויים עבור הביטוי הספציפי, ועדיין העמוד הלא רלוונטי עולה במקומו בתוצאות החיפוש, נשתמש בפעולה הבאה:

נבצע הפניית 301 מהעמוד הלא רלוונטי אל העמוד הכן רלוונטי, ואת התוכן שהיה בעמוד הלא רלוונטי, נשכתב אל עמוד חדש על מנת לא לאבד תוכן שאולי רלוונטי עבור ביטויים אחרים. יש לוודא שהתוכן החדש יהיה משוכתב ולא מועתק על מנת לתת לו הזדמנות נפרדת, אחרת גוגל עלול לחשוב שכיוון שהתוכן נשאר זהה, העמוד החדש עדיין רלוונטי יותר, ולכן נרצה להימנע מכך.

כותב המאמר – ליאור שניידר – מומחה SEO ואסטרטג תוכן מצוות אפליד

 

* לא מרוצים מהתוצאות האורגניות שלכם בגוגל? תנו לנו לעזור! פנו אלינו עוד היום 

[contact-form-7 id="1499" title="טופס יצירת קשר 1"]

 

 

 

 

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

בלוג קידום אתרים מקצועי

מה זה Google SGE וכיצד יכול לשפר את תוצאות החיפוש שלך?

מנוע החיפוש של גוגל הוא אחד מהכלים החשובים ביותר בעידן הדיגיטלי העכשווי וכפי שתמיד הייתה בחזית החדשנות, היא משיקה כעת כלי חדש בשם Google SGE המבוסס בינה מלאכותית וטכנולוגיות מתקדמות המאפשרים גישה מתקדמת וממוקדת יותר לחיפוש וקבלת מידע.

קרא עוד »
קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »