החל בעיצוב לוגו, דרך בחירת שם ועד שיווק איכותי, לפניכם 5 טיפים ועצות אשר יסייעו לכם לבנות מותג מוצלח שמעביר בדיוק את המסרים הנכונים. אז הדקו חגורות אנו יוצאים לדרך, עם המדריך למתחילים.
כאשר המיתוג העסקי נכון, העסק שלכם יוכל לקצור את הפירות לאורך השנים ולהיפך, כאשר המיתוג אינו נכון העסק יהיה מועד לכישלון. כשהאפשרות השנייה אינה באה בחשבון, על בעלי העסקים להשקיע את מיטב הזמן והמשאבים על מנת ליצור מיתוג נכון לעסק. להלן כמה טיפים שיסייעו לכם לעלות על דרך המלך ולהצליח בבניית מותג.
דע את קהל היעד שלך
אחד מכללי הברזל בתהליך מיתוג עסקי מקיף של כל חברה הוא להכיר את הקהל שלכם. יהיה זה חסר טעם להשקיע כסף וזמן במאמצי מיתוג ושיווק כאשר אינכם מבינים את הרגלי הלקוחות או את הצרכים שלהם. לכן אחד השלבים החשובים ביותר בעת בניית מותג מוצלח הוא להכיר טוב יותר את קהל היעד שלכם.
ידע הוא כוח ועם כוח גדול באה אחריות
איסוף מידע על הלקוחות הוא חשוב. יחד עם זאת ,אתם יכולים לעשות את כל חקר השוק לפי הספר, אך אם לא תעבירו את המסרים הנכונים ביעילות, אתם תפספסו את המטרה שלכם וכל המאמצים שהושקעו ירדו לטמיון. עליכם להכיר את השוק שלכם כדי להבין כיצד לעורר בצרכנים את הרגשות הנכונים באופן עקבי ובכל ערוצי השיווק. כך יהיה קל יותר לזהות ולהזדהות עם המותג שלכם.
זכרו, הדרך להצלחה רצופה בכישלונות
למרות שרבים מכם ודאי לא חושבים שיש לציין את המילה כישלון במאמר העוסק בטיפים לתהליך מיתוג עסקי מקיף ונכון, אולם אם לא תדעו לאמץ את הכישלונות שלכם וללמוד מהם, אז עדיף כי תפרשו עוד היום. בטעויות טמון פוטנציאל הלמידה הגדול ביותר ואם דרך אחת אינה עובדת אין זה אומר שלא קיימת דרך אחרת. במקומות בהם המיתוג נכשל ישנם שיעורים חשובים אשר יסייעו לכם להבין טוב יותר את הלקוחות שלכם ואת מה שהם אוהבים ולגייס זאת אל מאמצי בניית המותג שלכם.
לחשוב בגדול ולא בקטן
אחת הטעויות של עסקים מכל סוג היא שהם חושבים בקטן. אם אתם רוצים שהמיתוג יהיה נכון ויוביל להצלחתו של העסק עליכם לחשוב בגדול כבר מההתחלה. אם תראו בעיני רוחכם כי אתם חולשים על כל היבשות וגדלים לממדים בינלאומיים, לשם תכוונו את עיקר מאמציכם וכתוצאה מכך, תוכלו ליישר קו בין המחשבה לבין מיתוג העסק בהתאם.
הקדישו מחשבה לבחירת שם המותג
שם קליט, מבריק, קולע ומדויק יכול לשדרג את המותג לעומת שם אשר רק יהרוס את מאמצי המיתוג שלכם. בחרו בזהירות את שם המותג שלכם והבטיחו כי השם הנבחר יחזק את תכונותיו של המותג, ירמוז על תחום התמחותו ויתמצת את מכלול המרכיבים והמאפיינים שלו בצורה יעילה. ככל שהשם שבוחרים מתקשר יותר לסוג העסק ומספר לקהל היעד מה הוא מקבל, כך ידרשו מכם פחות מאמצים לשווק ולהסביר את עצמכם.