מקושרים – הכל על פרסום בלינקדאין

עובדה: מפרסמים מפנים יותר ויותר תקציבים לפרסום בלינקדאין. למעשה, על פי סקרים בתעשיית המדיה הפרוגרמטית, מעל 40% מהמפרסמים מתכננים להגדיל את ההוצאה על פרסום בפלטפורמת לינקדאין בשנה הקרובה, ולכן אפשר להגיד שלינקדאין היא הרשת החברתית העסקית העיקרית בחיינו.ייתכן ואחת הסיבות להגדלת התקציב לפרסום בלינקדאין היא העלויות היקרות יותר לפרסום במדיה זו. אולם אין ספק שזו אינה הסיבה היחידה.היום, לינקדאין מציעה פרסום ממוקד לבעלי תפקידים ספציפיים ופילוח מדויק להפליא של מקצועות, תעשיות, תפקידים, גודל חברה ועוד (כיום לינקדאין היא המדיה היחידה המאפשרת טירגוט שכזה, בעוד שגוגל מנסה עכשיו להיכנס גם כן לתחום זה ולאפשר טרגוט דמוגרפי לפי גודל חברה ותעשייה, כרגע זמין בבטא ובעיקר בארה"ב).נכון, ההצלחת מאמץ שיווק דיגיטלי כלשהו כבר לא תהיה זולה, ולמעשה כל ליד יהיה יקר יותר, אבל כל ליד גם יהיה מדויק הרבה יותר מליד שהגיע מפייסבוק או טוויטר לצורך העניין, ולכן ה- ROI יהיה גבוה משמעותית.אם אתם מפרסמים B2B, אתם חייבים להכיר את הפלטפורמה הזו, ולגשת אליה ברמה יומית כמעט באופן אוטומטי כל בוקר!נכון שאפשרויות הפרסום קיימות בלינקדאין כבר שנים רבות, אולם רק לאחרונה חידדה הרשת את יכולותיה, השחיזה ציפורניה, וכיום מגישה מערכת פרסום מצוינת, נוחה, אינטואיטיבית, ובעיקר – אידיאלית לפרסום b2b.לינקדאין היא רשת חברתית מקצועית לחלוטין, שהסיבות לשימוש בה קשורות בקריירה – חיפוש עבודה, גיוס עובדים, head hunting ויצירת נטוורקינג ורשת קשרים ענפה.

שיווק B2B: מהן אפשרויות הפרסום בלינקדאין?

השלב הראשון, בכל פרסום, הוא הגדרת מטרות. בהתאם למטרות הפרסום שלנו ולקהלי יעד שהגדרנו, נוכל להתחיל לבנות את הקמפיינים.  כאמור, ניהול קמפיין ממומן בלינקדאין הוא אחד האמצעים הבולטים לשימוש בפלטפורמה זו להשגת מטרות שונות, הבה נבחן כמה מהן.

מה הן מטרות הפרסום מהן ניתן לבחור?

מערכת הפרסום בלינקדאין מציעה לנו לבחור מבין כמה מטרות ראשיות:

  • מיתוג – Brand Awareness
  • טראפיק לאתר (Website Visits)
  • מעורבות (Engagement)
  • צפיות בוידיאו (Video Views)
  • לידים (Lead Generation)
  • המרות באתר (Website Conversions)
  • הגשת מועמדות למשרה (Job applicants)
מוכר מאיפשהו? גם לנו. לינקדאין, הרשת העסקית המובילה בתחומה, עברה כאמור שינויים רבים, חלקם ברמת העיצוב (ודאי ראיתם כי הרשת מזכירה באופן חשוד למדי את פייסבוק ואת הרשתות החברתיות הנוספות), וחלקם באפשרויות הפרסום. השראה רבה נשאבה מפייסבוק, כרשת חברתית מובילה שמשהו בה ככל הנראה עובד, כשהאפשרויות השונות עברו התאמה לרשת המקצועית, על מנת לספק את התוצאות הטובות ביותר.כשלוקחים בחשבון שפרסום בלינקדאין יקר משמעותית מזה שבפייסבוק, מבינים עד כמה חשוב לדייק את הצרכים והמטרות שלנו. לכן לרוב נבחר במטרה ישירה וממירה, ולא סתם טראפיק לאתר. לקהל היעד שלכם יש המון אפשרויות ומגוון מסרים לבחור מבינהם, ולכן נרצה להיות בולטים וקונקרטיים ככל הניתן.
לינקאין היא הרשת המובילה בתחום השיווק והפרסום הדיגיטלי ברשתות חברתיות בדגש על B2B, הפצת תוכן מקצועי וחיבור בין בעלי תפקידים שונים בעסקים מגוונים.
פרסום בלינקדאין - בחירת מטרה

מהם סוגי הפרסומים הזמינים בלינקדאין?

  • תוכן ממומן – קידום של תוכן מתוך עמוד החברה / העסק, שכבר מופיע בפיד. (כמו פייסבוק כבר אמרנו?)
  • מודעות טקסטואליות – מודעות אלה יופיעו לרוב בצד ימין, מתחת להמלצות לקשרים עם אנשים שאתה עשוי להכיר ועוד.
  • מודעות בתיבת ההודעות האישית – פרסום שכזה יגיע לרוב מפרופיל אישי, מה שאמור להנמיך את תחושת ההתנגדות ומשב הרוח הספאמי המאפיין לעתים למודעות מסוג זה. מודעה זו תגיע ישירות לתיבת ההודעות של הנמען, וצריכה להיות כתובה בצורה נעימה, אישית ואותנטית. היתרון הוא היכולת לתקשר ישירות עם הפרופיל האישי – תחושה אישית ונינוחה הרבה יותר ממודעה רגילה. אם היעד שלכם הוא יצירת אינטראקציה ישירה, זה הכיוון הנכון לתפוס את תשומת ליבו של קהל היעד הכה מדוייק עבורכם.
  • מודעות וידיאו – פייסבוק כבר הוכיחה שתמונה אולי שווה אלף מילים, אבל סרט וידיאו שווה 100 אלף תמונות. מודעת וידיאו יכולה להיות כחלק מקמפיין מיתוג, Case study ועוד.
  • מודעות תמונה סטטית – האחות הפושטית של הפרסום בוידיאו. המחירים יהיו נמוכים יותר, אבל התוצאות יהיו בהתאם.
  • מודעות גיוס / דרושים דינאמיות – כאן יש כמה פורמטים מעניינים:
  • משרות שיכולות לעניין אותך – טרגוט מועמד רלוונטי לכמה משרות שיכולות להתאים לו בארגון על פי דרישות התפקיד.
  • Picture yourself ad– מודעה שמאפשרת לגולש לדמיין את עצמו בארגון מסוים על ידי הצבת תמונת הפרופיל של המועמד ליד לוגו החברה המבוקשת (מי לא היה רוצה לראות את תמונתו מתנוססת בגאון ליד הלוגו של מיקרוסופט למשל 😊 ) – הטרגוט יעשה על ידי מציאת מועמדים התואמים לדרישות של 1-2 משרות הפתוחות בארגון.
  • מודעת עמוד משרה – עבור מי שאינו תואם אף אחד מהאופציות שמעל.
  • מודעות קרוסלה – מודעה המורכבת לפחות מ-2 תמונות שיופיעו בפיד של הגולשים.
  • מודעות Follower מודעה שעושה שימוש בפרופיל האישי של הגולש הנחשף לפרסום, שמטרתה לקדם את העמוד העסקי של הארגון. המטרה היא לגדיל חשיפה ומיתוג, ואף להציג את הארגון כסוג של אוטוריטה בתחומו.
  • מודעות Spotlight מודעה שעושה שימוש בפרופיל האישי של הגולש הנחשף לפרסום, שמטרתה לקדם הצעות מעניינות וייחודיות. מודעות מסוג זה מצוינות להצגת Showcases (מקרי בוחן), אירועים, השקות ועוד.
  • מודעות תוכן (Content ads)זמין רק לחשבונות בעלי תקציב פרסום מסוים וניתן לביצוע רק דרך נציגים של לינקדאין. פרסום זה מזמין גולשים להוריד תוכן מקצועי למחשב שלהם על ידי השארת ליד.
סוגי מודעות בלינקדאין

את מי אפשר לטרגט בלינקדאין?

אז כמו שאמרנו קודם לכן, לינקדאין היא הגביע הקדוש של מפרסמים ב- B2B. אמנם בישראל הרשת קרטעה מעט תחילה (לישראלים קצת קשה עם אנגלית, אתם יודעים), אבל היום, עם אפשרויות הפילוח הכה מדויקות, זה יהיה פשוט פספוס מצד המפרסמים לא להשתמש ברשת זו!
הפרסום של לינקדאין מציע לנו למעשה אף להינות מהמטריה המיתוגית של הרשת החברתית העסקית הגדולה בעולם.
הבה נבחן כאן כמה מאפשרויות הפילוח החכמות והפופולאריות ביותר:
  • דמוגרפיה – וכשאנו מדברים על דמוגרפיה, אנו מתכוונים להרבה יותר ממגדר וגיל. מעבר לבסיס, שהוא מיקום גיאוגרפי, כאן תוכלו לטרגט גולשים על פי פרמטרים כמו גודל ארגון, תפקיד בארגון, השתייכות למחלקה מקצועית, תעשייה, השכלה (תחום ודרג), ניסיון תעסוקתי ו"בכירות" במקצוע, תחומי עניין, ואף בעלי תפקידים בחברות ספציפיות. יותר מזה?!
  • קהלים מותאמים אישית – קהלים המבוססים על רשימות שניתן להטעין למערכת, רימרקטינג למבקרי אתר, קהלים דומים ועוד. ניתן לטעון למערכת רשימות מיילים (אין טלפונים נכון להיום), כאשר לאחרונה נוספה האפשרות של הוספת שם, תפקיד וחברה – ולינקדאין יעשו את השאר כבר ויאתרו את האדם על פי החיתוכים המתאימים.

מה יקרה לגודל קהל היעד במידה ונפעיל סננים רבים?

ככל שנכניס לקמפיין שלנו יותר סננים, יש לקחת בחשבון שהקהל הפוטנציאלי יצטמצם, לכן כדאי לשאול את עצמנו עד כמה אנחנו מעוניינים להגיע לקהל מדויק ומפולח, ולאפיין נכון את כל הדרישות שלנו לפני בניית הקמפיין, כמובן בשילוב הלקוח.

לסיכום, לינקדאין היא הרשת

נראה שהרשת החברתית – מקצועית עסקית הזו נמצאת בצמיחה מטורפת, שנת 2019 בהחלט מהווה עבור לינקדאין את נקודת המפנה, ומכאן, הגבול הוא השמיים: לינקדאין ממשיכה להרחיב את אפשרויות הפילוח שלה, את סוגי המודעות בהן ניתן להשתמש, מוסיפה וורטיקליים מעניינים, ובגדול ניתן לומר שזוהי רק ההתחלה. לא לחינם חברות קידום אתרים החלו לרכז מאמצים ולהשיג תוצאות חיפוש בגין ביטויים שונים בעלי רלוונטיות לתחום הפרסום והשיווק בלינקדאין 🙂רוצים להיות שם? פנו אלינו כבר היום אל תישארו מאחור!המאמר נכתב ע"י לנה צלר, מנהלת פרויקטים בחברת אפליד

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »