עדכוני ספטמבר 2019 ב-Google Ads

מפרסמים בגוגל אדס? כדאי שתשארו בעניינים!

 

הרבה דברים קורים בשנים האחרונות בממשק של גוגל אדס, שרק בשנה שעברה עבר מתיחת פנים משמעותית שהשאירה מפרסמים רבים פעורי פה, ונותרה שנויה במחלוקת זמן רב בעקבות השינויים הרבים שנערכו בה.

במהלך חודש ספטמבר הקרוב ייכנסו לתוקף 2 שינויים חדשים שחובה עליכם להכיר. אציין שהשינויים האלה אינם Life Changing, אך רצוי להבין את התמונה הגדולה שגוגל מנסה לשדר לנו המפרסמים.

אמ;לק לתמונה הגדולה: Google Ads הולכת ונהיית יותר ויותר אוטומטית. השאיפה של גוגל היא להפוך את הפרסום לפשוט יותר עבור המפרסם ומבוסס בינה מלאכותית כדי למקסם תוצאות.

כאשר נכנסים לממשק תוכלו לראות כבר מהממשק הראשי 2 התראות שקשה להתעלם מהן.

 

השינוי הראשון: הסרת עמודת מיקום ממוצע

בשנים הראשונות שלי כמפרסם ב-Google Ads נהוג היה להסתמך על העמודה לצורכי אופטימיזציה, כדי להבין האם המודעה מוצגת במיקום ריאלי: 1 עד 4 (ראש הדף) או במיקום כלל לא ריאלי 5 עד 7 (תחתית הדף).

נעזרתי בעמודת המיקום הממוצע כדי להבין האם הביד שהגדרתי היה מספיק, או שעליי להגדילו. בתקופה ההיא הרביתי להשתמש באסטרטגיית הצעת מחיר מסוג "קליק ידני", בה מוגדר הביד באופן ידני.

כיום מומלץ להיעזר באסטרטגיות אוטומטיות כמו: מחיר יעד להמרה, מקסימום המרות ומקסימום קליקים, כך שהמדד של מיקום ממוצע של מודעה הפך למיותר.

במשך השנים הסברתי ללקוחות שבפרסום ממומן להיות ראשון זה ממש לא מחייב, כי למיקום אין משמעות קריטית. במקום זאת יש לעקוב אחר מדדים חשובים כמו: המרות, סוגי המרות, מחיר להמרה, סך רכישות, החזר על השקעה ו-CTR.

כיצד נתגבר על אובדן העמודה? 😱

בקלות 😄

הוסיפו 2 עמודות חדשות שנמצאות תחת Competitive Metrics שיסייעו לכם להבין כמה פעמים הפסדתם הופעות חשובות:

  • (Search top lost IS (Rank
  • (Search top lost IS (Budget

העמודה הראשונה – מציגה באחוזים כמה פעמים הפסדתם חשיפות עקב דירוג מודעה נמוך.

העמודה השנייה – מציגה כמה פעמים הפסדתם חשיפות עקב תקציב נמוך.

השינוי השני: הסרת הצגת מודעות מואצת

מפרסמים שבחרו באופציה של הצגת מודעות מואצת עשו זאת כדי לוודא שיש ניצול תקציב מקסימלי. החיסרון הגדול של אופציה זו הוא שבמקרים רבים התקציב היה מנוצל בשעה צהריים מוקדמת, מה שגרר חוסר שביעות רצון מצד מפרסמים רבים. חסרון נוסף של השיטה המואצת הוא שהמחיר לקליק גבוה במיוחד בבקרים עקב תחרותיות גבוהה, משום שרוב המפרסמים בוחרים להציג מודעות בשעות אלה.

אפשר להתעודד שגוגל דיווחה שערכה שיפורים באופציה הדיפולטיבית, הלא היא הצגת מודעות סטנדרטית, לצורך הצגת מודעות בזמנים המתאימים ביותר מבלי לחסל את התקציב בשלב מוקדם של היום.

השינוי יחול באופן גורף ב-1 לאוקטובר בכל החשבונות. השינוי נוגע לקמפיינים מסוג חיפוש ושופינג, אך לא לקמפיינים מסוג דיספליי ויוטיוב.

חוששים משינויים בממשק Google Ads?🤔

יש לכם שאלות על חידושים בגוגל או פייסבוק? 🤔

פנו אלינו ונסגור לכם את הפינה 😃

המאמר נכתב על ידי אוראל שמע, מנהל קמפיינים בחברת אפליד

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

צונאמי דיגיטלי AI
בינה מלאכותית

המהפכה הבאה של גוגל: כיצד בינה מלאכותית משנה את עולם החיפוש והקנייה

ההכרזות מ-Google I/O 2025 מסמנות נקודת מפנה בעולם החיפוש והקנייה המקוונת. בינה מלאכותית אינה עוד תוספת לחיפוש – היא הופכת להיות החיפוש עצמו. עסקים שיתאימו את עצמם במהירות לפרדיגמה החדשה ישגשגו, בעוד אלה שיישארו מאחור עלולים להיעלם מהמפה הדיגיטלית.

קרא עוד »
LinkedIn ai-job-search-tools
בלוג קידום אתרים מקצועי

30+ כלי AI לחיפוש עבודה: המדריך המקיף למחפשי עבודה ב-2025

בעידן הדיגיטלי, חיפוש עבודה דורש יותר מאשר קורות חיים טובים – הוא דורש אסטרטגיה חכמה. כלי AI כמו Kickresume, Rezi ו-Final Round AI מציעים פתרונות מתקדמים ליצירת קורות חיים מרשימים, אופטימיזציה ל-LinkedIn, והכנה לראיונות. גלה כיצד הכלים האלה יכולים לחסוך זמן, לשפר את הנוכחות המקוונת שלך ולהגדיל את סיכויי ההצלחה במציאת העבודה המושלמת.

קרא עוד »
llm-txt-rel-and-standards
בינה מלאכותית

סטנדרטיזציה ברשת: מהעבר אל העתיד – מתגיות SEO למודלי שפה גדולים + llms.txt

בעולם הדיגיטלי המתפתח במהירות, סטנדרטיזציה היא אחד המרכיבים החשובים ביותר להבטחת תקשורת יעילה בין מערכות שונות. מאמר זה סוקר את הסטנדרטים הקיימים כיום בעולם ה-SEO והאינטרנט, ומציע תחזית לסטנדרטים דומים שעשויים להתפתח בעולם מודלי השפה הגדולים (LLMs) והבוטים החכמים.

קרא עוד »
תמונה-שעוזרת-להבין-איך-מייצרים-תוכן-איכותי-עם-AI - כן, ה ALT הזה בכוונה
בלוג קידום אתרים מקצועי

דרכים טקטיות לשימוש אחראי ב-AI לקידום אתרים יומיומי

במאמר זה נדון כיצד ניתן למנף בינה מלאכותית בתחום קידום האתרים. המאמר מתמקד באתגר הפסיכולוגי של אימוץ טכנולוגיות חדשות וכיצד להתגבר עליו, תוך שימת דגש על בניית עוזר AI מותאם אישית, יצירת רעיונות תוכן והרחבת נושאים, ניתוח פערי תוכן, אופטימיזציה של תוכן קיים, יצירת תוכן מבוסס נתונים ואוטומציה של משימות SEO שגרתיות. המאמר מדגיש את הצורך באיזון בין שימוש ב-AI לבין שמירה על נגיעה אנושית ואותנטיות.

קרא עוד »