עדכוני ספטמבר 2019 ב-Google Ads

מפרסמים בגוגל אדס? כדאי שתשארו בעניינים!

 

הרבה דברים קורים בשנים האחרונות בממשק של גוגל אדס, שרק בשנה שעברה עבר מתיחת פנים משמעותית שהשאירה מפרסמים רבים פעורי פה, ונותרה שנויה במחלוקת זמן רב בעקבות השינויים הרבים שנערכו בה.

במהלך חודש ספטמבר הקרוב ייכנסו לתוקף 2 שינויים חדשים שחובה עליכם להכיר. אציין שהשינויים האלה אינם Life Changing, אך רצוי להבין את התמונה הגדולה שגוגל מנסה לשדר לנו המפרסמים.

אמ;לק לתמונה הגדולה: Google Ads הולכת ונהיית יותר ויותר אוטומטית. השאיפה של גוגל היא להפוך את הפרסום לפשוט יותר עבור המפרסם ומבוסס בינה מלאכותית כדי למקסם תוצאות.

כאשר נכנסים לממשק תוכלו לראות כבר מהממשק הראשי 2 התראות שקשה להתעלם מהן.

 

השינוי הראשון: הסרת עמודת מיקום ממוצע

בשנים הראשונות שלי כמפרסם ב-Google Ads נהוג היה להסתמך על העמודה לצורכי אופטימיזציה, כדי להבין האם המודעה מוצגת במיקום ריאלי: 1 עד 4 (ראש הדף) או במיקום כלל לא ריאלי 5 עד 7 (תחתית הדף).

נעזרתי בעמודת המיקום הממוצע כדי להבין האם הביד שהגדרתי היה מספיק, או שעליי להגדילו. בתקופה ההיא הרביתי להשתמש באסטרטגיית הצעת מחיר מסוג "קליק ידני", בה מוגדר הביד באופן ידני.

כיום מומלץ להיעזר באסטרטגיות אוטומטיות כמו: מחיר יעד להמרה, מקסימום המרות ומקסימום קליקים, כך שהמדד של מיקום ממוצע של מודעה הפך למיותר.

במשך השנים הסברתי ללקוחות שבפרסום ממומן להיות ראשון זה ממש לא מחייב, כי למיקום אין משמעות קריטית. במקום זאת יש לעקוב אחר מדדים חשובים כמו: המרות, סוגי המרות, מחיר להמרה, סך רכישות, החזר על השקעה ו-CTR.

כיצד נתגבר על אובדן העמודה? 😱

בקלות 😄

הוסיפו 2 עמודות חדשות שנמצאות תחת Competitive Metrics שיסייעו לכם להבין כמה פעמים הפסדתם הופעות חשובות:

  • (Search top lost IS (Rank
  • (Search top lost IS (Budget

העמודה הראשונה – מציגה באחוזים כמה פעמים הפסדתם חשיפות עקב דירוג מודעה נמוך.

העמודה השנייה – מציגה כמה פעמים הפסדתם חשיפות עקב תקציב נמוך.

השינוי השני: הסרת הצגת מודעות מואצת

מפרסמים שבחרו באופציה של הצגת מודעות מואצת עשו זאת כדי לוודא שיש ניצול תקציב מקסימלי. החיסרון הגדול של אופציה זו הוא שבמקרים רבים התקציב היה מנוצל בשעה צהריים מוקדמת, מה שגרר חוסר שביעות רצון מצד מפרסמים רבים. חסרון נוסף של השיטה המואצת הוא שהמחיר לקליק גבוה במיוחד בבקרים עקב תחרותיות גבוהה, משום שרוב המפרסמים בוחרים להציג מודעות בשעות אלה.

אפשר להתעודד שגוגל דיווחה שערכה שיפורים באופציה הדיפולטיבית, הלא היא הצגת מודעות סטנדרטית, לצורך הצגת מודעות בזמנים המתאימים ביותר מבלי לחסל את התקציב בשלב מוקדם של היום.

השינוי יחול באופן גורף ב-1 לאוקטובר בכל החשבונות. השינוי נוגע לקמפיינים מסוג חיפוש ושופינג, אך לא לקמפיינים מסוג דיספליי ויוטיוב.

חוששים משינויים בממשק Google Ads?🤔

יש לכם שאלות על חידושים בגוגל או פייסבוק? 🤔

פנו אלינו ונסגור לכם את הפינה 😃

המאמר נכתב על ידי אוראל שמע, מנהל קמפיינים בחברת אפליד

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

חשיבות-תוכן-וקוד-טכני-קידום-אתרים-2025
בלוג קידום אתרים מקצועי

מגמות SEO לקראת 2025 – טכני ותוכן ומה שבינהם

מגמות SEO לשנת 2025 חושפות שינויים משמעותיים שדורשים התאמה מתמשכת של אסטרטגיות דיגיטליות. בין השינויים: השפעת המשפט נגד Google, התפתחות כלים מבוססי AI, דגש על E-E-A-T ומקוריות, מעבר לאופטימיזציה למשתמשים ולא רק למילות מפתח, וחשיבות גוברת של SEO טכני. למדו כיצד להישאר תחרותיים בעולם משתנה.

קרא עוד »
משק צ'טבוט מותאם אישית
בלוג קידום אתרים מקצועי

סקירת Chatbase: צ'טבוט מתקדם ואינטואיטיבי לבעלי עסקים עם אתרים

גלה כיצד Chatbase יכול לשדרג את האתר שלך עם צ'טבוט מותאם אישית המספק תמיכה בלקוחות, איסוף לידים, ואינטגרציה עם פלטפורמות פופולריות כמו WhatsApp ו-Slack. מתאים במיוחד לבעלי עסקים המחפשים פתרון חכם לשיפור מעורבות המשתמשים.

קרא עוד »
מצפה תת ימי באילת
בלוג קידום אתרים מקצועי

שיווק דיגיטלי המצפה התת ימי באילת

סיפור הצלחה על קידום אתר המצפה התת ימי באילת. גלו כיצד הצלחנו להגדיל את התנועה האורגנית, לשפר את שיעור ההמרה ולהגביר את המעורבות במדיה החברתית באמצעות אסטרטגיית SEO ממוקדת ותוכן עשיר בעולם הים.

קרא עוד »