אנחנו, מיוחסים?! על מודלים של ייחוס בגוגל אדס

איך לחלץ את הנתונים המדוייקים ביותר ממערכת הפרסום

היה היה פעם, לפני שנים רבות, לקוח שבחר לפרסם את עצמו רק באמצעות קמפיין מותג. למה? כי לפי גוגל, כל ההמרות שלו הגיעו מקמפיין מותג, בעוד שקמפיינים אחרים "שרפו" לו כסף ולא המירו. כיבה הלקוח את הקמפיינים הנוספים והפלא ופלא, כמות ההמרות מקמפיין מותג צנחה פלאים.

אבל איך זה ייתכן? Well, כי כמו שכתבתי במשפט הראשון – זה היה לפני שנים רבות, בתקופה בה נהוג היה לייחס המרה לקליק האחרון ממנה היא הגיעה.

בואו נחשוב על זה לרגע. אם חיפשתי שמלת ערב, נחשפתי למודעה של מעצב, שעלתה בגין שאילתת חיפוש כללית – שמלות ערב בתל אביב; נכנסתי לאתר, הצצתי בקולקציה, נטשתי. וכך נדדתי לי בין אתרים שונים, אך משהו בי זכר לטובה את המעצב ההוא, וחזרתי לחפש את שמו בשנית. כעת, המודעה שקיבלתי היא מקמפיין המותג שלו, בגין חיפוש שמו. נכנסתי, המרתי, והמעצב השמח וטוב הלבב הבין מדוח גוגל אדס שלו שקמפיין מותג ממיר מצוין, ואילו קמפיין "שמלות ערב" סתם מבזבז לו כסף.

אבל בפועל, אם לא הייתי נחשפת למודעה של הקמפיין הכללי, מניין הייתי יכולה להכיר את המותג, שהוא שם המעצב שחיפשתי, כדי להגיע לקמפיין המותג שממנו המרתי?

בואו נחזור לימינו אנו. היום יש באפשרותנו לספק ללקוח, ולעצמנו, דוח הרבה יותר חכם, שנותן מושג לגבי כלל הקמפיינים שלקחו חלק בדרך אל ההמרה המיוחלת. לפי מודל ייחוס שאינו last click, הלקוח שלנו יבין שלולא קמפיין המוצר שלו, לא הייתה לי שום דרך אחרת להכיר את השם שלו! אז בעצם, קמפיין המוצר שלו הוא גם קמפיין שהמיר? לא באופן ישיר, אבל הוא בהחלט אחראי להמרה וצריך לקבל עליה את הקרדיט 😊

אילו סוגי ייחוס המרות קיימים בגוגל אדס?

הבה נבחן את סוגי הייחוס השונים, ונבין מה כל אחד תורם להבנה שלנו, ובאיזה מודל נבחר להשתמש עבור איזה חשבון.

Attribution Models
Last Click, Time Decay, Linear, Position-Based, First Click, Data Driven Attribution

מודל ייחוס המרות מבוסס נתונים (DDA – Data Driven Attribution)

מודל זה זמין רק למפרסמים מסוימים, שהחשבון שלהם מכיל היסטוריית נתונים עשירה מספיק. כדי שמודל זה יפעל, על החשבון לייצר לפחות 15,000 קליקים ו-600 המרות על פני תקופה של 30 יום.

מודל זה מחלק את הקרדיט בעבור ההמרה שבוצעה לפי הנתונים שתועדו בחשבון אודות פעולת ההמרה, ובעצם מחשב את תרומתה של כל מילת מפתח בנתיב ההמרות.

data-driven

 

בעולם המפרסמים, מודל זה נקרא "הגביע הקדוש של מודלי הייחוס", היות והוא נותן קרדיט להמרות על בסיס החיפושים של הגולשים ועל בסיס מה שהניע אותם להפוך ללקוחות. כלומר, כל ביטוי לאורך משפך ההמרה מקבל את הקרדיט האמיתי, בהתאם לתרומתו המדויקת לביצוע המרה. המערכת יודעת להשוות בין מסלולי ההקלקה של גולשים שהמירו, לבין כאלה שלא ביצעו המרה בסופו של דבר, ולזהות דפוסים של

 שלבים בחיפוש שהינם בעלי סבירות גבוהה יותר להוביל להמרה.

אם החשבון שלכם עומד בתנאי הסף – זהו בהחלט מודל הייחוס שתרצו לבחור בו.

מודל ייחוס דעיכה לאורך זמן (Time Decay)

time-decay

מודל זה מחלק את הקרדיט בהתאם לזמן שחלף בין הקליק להמרה. ככל שהקליק התרחש סמוך יותר למועד ההמרה, הוא יקבל קרדיט גבוה יותר בעבור ההמרה.

מודל זה יעיל באם אנו מעוניינים שהמערכת תבצע אופטימיזציה לכיוון הכלי שמקרב אותנו הכי קרוב להמרה בפועל.

מודל ייחוס מבוסס מיקום (Position Based)

position-based

כאן יש חלוקה שוויונית יותר –

40% מהקרדיט ילך למודעה שהביאה את הקליק הראשון, 40% ילכו למודעה / הביטוי שהביאו את הקליק האחרון, ו-20% הנותרים יחולקו שווה בשווה בין שאר הקליקים בנתיב ההמרה.

מדובר במודל מאד מומלץ שנותן תמונה אמינה ואותנטית של מסלול ההמרה.

מודל ייחוס ליניארי

linear attribution model

אם אתם לוחמי צדק, זה המודל בשבילכם.

מודל ייחוס ההמרה הליניארי מחלק את הקרדיט שווה בשווה בין כל הקליקים לאורך נתיב ההמרה.

מודל ייחוס קליק ראשון

first-click

ניחשתם נכון –

הביטוי והמודעה שהניבו את הקליק הראשון של הגולש ופתחו את נתיב ההמרה, הם שיקבלו את הקרדיט.

מודל ייחוס קליק אחרון

Last Click

כשמו כן הוא, מודל זה ייחס

 את הקרדיט להמרה למודעה ולביטוי שהביאו את הקליק האחרון.

לסיכום,

בתקופה בה יש אפשרות לקבל מידע הרבה יותר מדויק, אין באמת הרבה סיבות להישאר עם מודלים ישנים שמתעלמים מכל הגורמים שלקחו חלק בנתיב ההמרה.

אם החשבון מאפשר לכם, בהחלט כדאי ללכת על מודל ייחוס המרה מבוסס נתונים, כדי לדייק עד כמה שניתן את האופטימיזציה של החשבון. אם לא – מודל position base או מודל time decay יכולים לעשות את העבודה, ולספק תמונת מצב מפורטת הרבה יותר מהמודלים הישנים והקונסרבטיביים.

ובעצם, אתם אפילו לא חייבים להחליט, כי אנחנו כאן בשביל לנהל לכם את הקמפיינים בצורה הטובה והמקצועית ביותר!

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

בלוג קידום אתרים מקצועי

מה זה Google SGE וכיצד יכול לשפר את תוצאות החיפוש שלך?

מנוע החיפוש של גוגל הוא אחד מהכלים החשובים ביותר בעידן הדיגיטלי העכשווי וכפי שתמיד הייתה בחזית החדשנות, היא משיקה כעת כלי חדש בשם Google SGE המבוסס בינה מלאכותית וטכנולוגיות מתקדמות המאפשרים גישה מתקדמת וממוקדת יותר לחיפוש וקבלת מידע.

קרא עוד »
קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »