הקדימו את המתחרים בגוגל: הטרנדים החמים לשנת 2020

עולם ה-SEO עדיין מעורר שאלות רבות שנוגעות להשפעתו על דירוג התוצאות בגוגל (מה עובד ומה לא) אבל על דבר אחד אין עוררין – השיטות, ההנחיות והאסטרגיות עברו מהפכים רבים בעשור וחצי האחרונים ומגמת השינויים הזו עדיין ממשיכה לדהור קדימה. אז אלו מגמות צפויות לנו לשנת 2020 ואיך יהיה כדאי ליישם אותן? הנה 4 דוגמאות לטרנדים שכדאי להכיר לקראת השנה הקרובה.

טרנד SEO מספר 1: חיפוש קולי (באמצעות הסלולר)

חיפוש קולי

נכון להיום לא קיימת דעה אחידה על ההשפעה של החיפוש הקולי, אבל דבר אחד בטוח הוא כאן בשביל להישאר ובשביל להמשיך להתחזק.

עוד בשנת 2015 חשפה גוגל שבעשר מדינות (כולל ארה"ב ויפן) הייתה העדפה ברורה של החיפוש הסלולרי על פני החיפוש הרגיל.

בשנת 2018, המגמה התפכה ויותר ממחצית מתעבורת הגולשים בארה"ב הגיעה ממכשירים ניידים שכתוצאה מכך גוגל שינתה את סדר העדיפויות שלה על ידי עדכון ה-Mobile-First.

בהתחשב בעובדה שרוב תעבורת הגולשים כיום מגיעה בעיקר מהמכשירים הניידים – החיפוש קולי נחשב לפתרון האולטימטיבי למציאת תשובות תוך כדי תנועה.

כדי לצלוח את החיפוש הקולי ולספק מענה מהיר תוך כדי תנועה הקפידו לקצר את זמני הטעינה שלא יחצו את הרף של ה-3-4 שניות, HTTPS הינו בגדר חובה, הקפידו להעלות תוכן קולע עם מסרים קצרים וקריאים, אך באותה נשימה יש להימנע מתוכן קצר מידי.

ניתן גם לעשות שימוש בנתונים מובנים מסוג FAQPage (סעיף 4).

טרנד SEO מספר 2: חיפוש המבוסס על הקשרים סמנטיים

כבר שנים שגוגל מתנערים מאופטימיזציה של מילות מפתח בהתאמה מדויקת ובכל זאת נראה שזה עדיין מתבשל באופן די איטי. בימינו, האלגוריתם עדיין ממשיך ללמוד ולנתח הקשרים בין שאילתות נרדפות, כדי להבין כוונות חיפוש במנעדים רחבים יותר במטרה לדייק יותר את תוצאות החיפוש.

אז כיצד המגמה הזו תבוא לידי ביטוי בשנה הקרובה?

כאמור, גוגל כבר לומדים ומצליחים לפרק באופן מדויק יותר את כוונת המחפש וכבר אפשר לראות זאת כבר בהתייחסותו הפחותה לתכני SEO שנכתבו למטרות קידומיות בלבד המכילים בין היתר, חזרתיות רבה של מילות מפתח. כבר היום כשמחליטים לייצר תוכן חדש – כדאי מאוד לתת הקשרים רחבים יותר לנושא התוכן ולא רק בשביל להרחיב את ההקשרים הסמנטיים של גוגל, אלא גם בשביל להעלות את הערך המוסף עבור קהל גולשים רחב יותר.

טרנד SEO מספר 3: שיפור התוצאות החזותיות

תוצאות חיפוש עשירות

מזה שנים שגוגל משקיעה משאבים לשיפור הנראות של תוצאות החיפוש על ידי גרפים, שליפת תשובות מהירות והצגת תוצאות וויזואליות המבוססות על תמונות וקטעי וידאו, במטרה לבנות את המשאב האולטימטיבי שיכול לתת תשובות מקיפות לכל שאילתה.

בתוך דף תוצאות חיפוש אחד, ניתן כבר היום לראות:

גרפים (knowledge graph) – הכוללים מפות, ביקורות משתמשים, עובדות בסיסיות וכו'

סרטונים קשורים – אלמנט חיפוש אינטראקטיבי המאפשר לגלול בקרוסלה לצפייה בסרטונים נוספים

תוצאות "אנשים שואלים" – אלמנט אינטראקטיבי נוסף המציג שאלות קליקאביליות לקריאת תשובות.

בשנת 2020 כבר נזכה לראות תוצאות חזותיות שיציגו הקשרים רחבים יותר, אלמנטים ויזיאולים נוספים ועוד.

בדומה לטרנד הקודם ובהקשר ל-SEO, גם כאן טמון הרעיון של להפסיק להתמקד באופטימיזציה טכנית לפי רשימת ביטויים מוגבלת, ולהתחיל לבצע אופטימיזציה עבור הקשרים רחבים יותר באמצעות שימוש בקטעי וידאו, תמונות ויצירת אזורי תוכן בסגנון שאלות תשובות.

טרנד SEO מספר 4: נתונים מובנים

נתונים מובנים

שנת 2019 הייתה משמעותית במיוחד עבור הנתונים המובנים, במהלכה גוגל עדכנה את ההנחיות להטמעת Structured Data שבמסגרתם הכריזה כי היא תומכת בסוגים חדשים של נתונים מובנים כגון: FAQPage, fact-check ועוד.

הרי זה ברור לכולם שבסופו של דבר, גוגל תמיד תשאף לחלץ כמה שיותר נתונים מהאתר שלכם להצגת תוצאות עשירות יותר ובתמורה לכך תפרגן לכם בחשיפה רבה יותר.

לסיכום

תעשיית ה-SEO מתקדמת במהירות – וכבר היום ניתן לראות כי אותם בעלי אתרים שהקדימו לפעול וליישר קו עם כל השינויים, מצאו עצמם מדורגים גבוה מעל שאר המתחרים ועם תוצאות עשירות ומושכות אשר מייצרות בסופו של תהליך טרפיק אורגני איכותי לאתר. המלצתנו: הקדימו והכינו את הקרקע לקראת השנה הקרובה כדי להיות הראשונים על פני המתחרים!

נכתב על ידי עוז לוי, מומחה SEO בחברת אפליד

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

בלוג קידום אתרים מקצועי

מה זה Google SGE וכיצד יכול לשפר את תוצאות החיפוש שלך?

מנוע החיפוש של גוגל הוא אחד מהכלים החשובים ביותר בעידן הדיגיטלי העכשווי וכפי שתמיד הייתה בחזית החדשנות, היא משיקה כעת כלי חדש בשם Google SGE המבוסס בינה מלאכותית וטכנולוגיות מתקדמות המאפשרים גישה מתקדמת וממוקדת יותר לחיפוש וקבלת מידע.

קרא עוד »
קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »