טיוב תמונות באתר אי קומרס

איך להפוך את התמונות באתר לפלטפורמה מכירתית?

אם יש לכם אתר אי קומרס, אתם בוודאי משקיעים משאבים רבים בצילום המוצרים שאתם מעוניינים למכור, על מנת לתקשר לגולש את המסר ואת המוצר בצורה הטובה, האטרקטיבית והאפקטיבית ביותר, על מנת להניע אותו לרכישה.

דיברנו במאמר אחר על אופטימיזציית תמונות למטרת קידום אורגני. במאמר זה נתרכז באופטימיזציה שמתאימה ספציפית לאתרי מכר, ונבדוק כיצד אפשר להפוך את בנק התמונות שלנו למכונה המייצרת לנו הכנסה, ולמה אסור לוותר על החלק הויזואלי של הקידום.

 

למה חשוב לעשות אופטימיזציה לתמונות?

אם בעבר, תוצאות החיפוש נשלטו על ידי החלק המילולי של גוגל, שהציג תוצאות בצורת לינקים לאתרים בגין שאילתות מסוימות של הגולש, הרי שהיום יש כמה וכמה אפשרויות שונות לחיפוש בתוך גוגל עצמו. אחת מהן היא חיפוש של תמונות:

חיפוש תמונות בגוגל

 

הידעתם שבארה"ב, Google Image הוא בעל נפח החיפוש השני בגודלו?

תמונות הן נכס חשוב, שיכול לייצר טראפיק משמעותי באתר. כשאנו לוחצים על תוצאה של תמונה, מוצג בפנינו לחצן ייעודי שמעביר אותנו לעמוד המקורי שבו יושבת התמונה:

תוצאות חיפוש של תמונה

 

בנוסף, גם אם התמונות שלכם לא נסרקו בתוצאות החיפוש, הן עדיין יכולות להופיע תחת "תמונות קשורות".

ומה עם חיפוש באמצעות תמונה (Visual Search)? מסתבר שבאמצעות הבינה המלאכותית של גוגל, מאות מיליוני גולשים משתמשים באופציה של חיפוש ויזואלי, שלפי התחזיות צפוי להפוך למשפיען מרכזי בעולם האי קומרס.

 

איך נבדוק שהתמונות באתר שלנו פתוחות לסריקה?

כל המאמצים שבעולם לא יעזרו אם התמונות באתר שלכם חסומות לזחלנים של גוגל. איך נבדוק את זה? הדרך הפשוטה ביותר היא באמצעות בדיקת קובץ Robots.txt – נבדוק שאין חסימה לתיקיות של תמונות שאנו רוצים שיסרקו על ידי מנועי החיפוש.

נוכל לבדוק זאת באמצעות  Google Search console או באמצעות ה- screaming frog תחת לשונית ה- response code.

 

האם צריך ליצור מפת אתר נפרדת לתמונות (Image Sitemap)?

מפת אתר מקלה על הזחלנים של גוגל לסרוק את המידע שחשוב לנו להציג למנועי החיפוש ולגולשים. מה בעצם נותנת לנו מפת האתר?

צריך להבין שבכל פעם שגוגל ניגש לסרוק את האתר, יש לו "תקציב" סריקה מסוים. ייתכן שביום אחד יסרקו 200 עמודים וביום אחר 1,000 עמודים. מפת אתר XML היא הדרך הטובה ביותר להכווין את גוגל לסריקת כתובות שנמצאות בעדיפות גבוהה, לפני שתקציב הזחילה מתחיל להתפזר גם לכתובות פחות חשובות.

במערכות ניהול אתר שונות קיימים תוספים שיכולים לסייע בייצור מפת אתר לתמונות. Yoast (וורדפרס) יוסיף את התמונות באופן אוטומטי למפת האתר, אלא אם נגדיר אחרת. למג'נטו ושופיפיי יש תוספים ייעודיים ליצירת מפת XML לתמונות.

בלינק הזה תוכלו לקרוא על ההמלצה של גוגל לייצור מפת אתר הכוללת נתונים מובנים, שייקחו את התמונות שלכם צעד אחד קדימה ויעשירו את גוגל ואת הגולש במידע מהותי אודות התמונות.

 

איך נבחן את ביצועי התמונות באתר שלנו?

ב- search console תחת רובריקת "ביצועים", נוכל לשנות את סוג החיפוש מ"אינטרנט" ל"תמונות" או ל"וידיאו". אם נבחר בתמונות, נקבל דוח שיכול לספק לנו מידע מעניין אודות הביצועים של התמונות באתר, ואף לראות עבור אילו שאילתות הוצגו תמונות אלה.

ביצועים של תמונות בגוגל

 

אז לשורה התחתונה – איך לגרום לתמונות שלי להיסרק בגין חיפושים על השאילתות הרצויות?

חשוב מאד להבין שעל מנת שהתמונות שלכם ייסרקו על ידי מנוע החיפוש בגין שאילתות הקשורות למוצר מסוים, האתר שלכם חייב להיות מדורג במיקום גבוה בתוצאות החיפוש הטקסטואליות הרגילות, עבור הקטגוריה / המוצר הרלוונטיים.

לכן בראש ובראשונה יש לוודא שהקידום האורגני של האתר תומך בדירוג של התוצאות הרצויות. זה כולל אופטימיזציה קלאסית של תגיות, תכנים עשירים ומעניינים, היררכיית כותרות, קישורים פנימיים וחיצוניים, מהירות טעינה, ידידותיות למובייל ועוד. לצד כל אלה כמובן חשוב לשמור על חוויית משתמש אופטימלית.

במקביל, תבוצע אופטימיזציה של תמונות, על ידי טיפול בהגדרות התמונה, כותרת, שם קובץ, תגיות, משקל ועוד, כפי שהוסבר במאמר הזה.

אז מאיפה לוקח גוגל את המידע המתוקשר לגולש לצד התמונה המופיעה בתוצאות החיפוש?

  • כותרת התמונה לקוחה מכותרת המטא של העמוד בו נמצאת התמונה (חשוב להפריד – לא מדובר כאן בתגית הטייטל של התמונה, שנמצאת בהגדרות המדיה).
  • שם האתר שלכם יופיע מתחת לכותרת
  • התיאור לקוח מתגית ה- alt או לחילופין, בהעדר תגית כזו, יישאב התיאור מטקסטים שנמצאים בסביבת התמונה, ולעתים תיאור לא יופיע כלל.
  • הנתונים המובנים (תמונה, תיאור, מחיר, זמינות, מותג ועוד) נשאבים מה- schema שבאמצעותה אנו מספקים לאלגוריתם של גוגל מידע נרחב ומעשיר אודות הפריט שבתמונה. ניתן להגדיר את הנתונים הללו באמצעות org/product בפורמט שנקרא Json-LD. פורמט זה הוא המומלץ ביותר על ידי גוגל. ניתן לקרוא בהרחבה על ההנחיות של גוגל בלינק הבא.

לסיכום, אופטימיזציה של תמונות היא עולם ומלואו, והיא בעלת משמעות עצומה בייחוד בעולם האי קומרס, שם התמונות הן כלי המכר החשוב והעיקרי. במאמר זה סקרנו כמה פרמטרים שחשוב להכיר על מנת ליישר קו עם הדרישות של גוגל ולספק לגולש את חוויית המשתמש האיכותית ביותר.

במאמרים הבאים נסקור טכניקות שונות שיכולות להגביר את מהירות הטעינה של תמונות, ונדון בהתאמה של תמונות לרספונסיביות במכשירים השונים.

 

כותבת המאמר – לנה צלר, מנהלת פרויקטים בחברת אפליד

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

בלוג קידום אתרים מקצועי

מה זה Google SGE וכיצד יכול לשפר את תוצאות החיפוש שלך?

מנוע החיפוש של גוגל הוא אחד מהכלים החשובים ביותר בעידן הדיגיטלי העכשווי וכפי שתמיד הייתה בחזית החדשנות, היא משיקה כעת כלי חדש בשם Google SGE המבוסס בינה מלאכותית וטכנולוגיות מתקדמות המאפשרים גישה מתקדמת וממוקדת יותר לחיפוש וקבלת מידע.

קרא עוד »
קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »