קידום אתרים אורגני בגוגל היא מלאכה מורכבת על פרמטרים רבים שיבטיחו שהעמוד המקודם יגיע לעמוד הראשון. מדובר בפרמטרים מאוד דינמיים המשתנים בתדירות גבוהה כך שמה שעובד היום, לא בטוח שיעבוד בעוד כמה חודשים. אך אל דאגה, עדיין יש כלים וטכנולוגיות שהשפעתן כאן כדי להמשיך ולהישאר לאורך זמן.
אם כך, מה הם הסודות הכמוסים שרק המקדמים הכי טובים או אלו שבחרו ללמוד קידום אתרים יודעים?
לפני שאתן לכם כמה שיטות מנצחות, חשוב שתבינו, שישנם ביטויי חיפוש מאוד תחרותיים, ששווים הרבה כסף לעסקים והם מאיישים את המקומות הראשונים. אותם יהיה מאוד קשה לעקוף . לעומת זאת, יש ביטויי זנב ארוך, שהם לא כל כך תחרותיים ועם קצת הבנה אפשר בקלות לעלות איתם למקומות הראשונים.
לפניכם כמה טיפים עדכניים:
מילות מפתח
לימודי קידום אתרים שמים דגש על מילות המפתח. למי שלא יודע אלו צירופי המילים שהגולש יכול לחפש במנוע החיפוש שקשורות למוצר או השירות שמקדמים.
כשאתם כותבים תוכן (מאמר או כתבה) שקשורים למוצר או השירות שלכם וכולל מילות מפתח, שמרו על צפיפות בין המילים. ההיגיון אומר שככל שהביטוי יופיע יותר פעמים בעמוד, כך הסיכוי שגוגל יזהה את העמוד הזה כעמוד בעל תוכן רלוונטי ויציג אותו, גבוהה.
שימו לב, זה טריקי. כי אם תעמיסו יותר מדיי, גוגל עלול לחשוב שזה ספאם וידחק אתכם מטה. הטיפ שלי במקרה הזה, הוא לסרוק את הביטויים המדורגים גבוה כרגע במנועי החיפוש וללמוד מהם. אם האלגוריתם של גוגל דירג אותם גבוה, התוכן שלהם מוצלח.
תהיו חברתיים
קידום אתרים אורגני בגוגל הולך יד ביד יחד עם הרשתות החברתיות. חלק מהדברים החשובים ביותר שאתם צריכים לקחת מלימודי קורס SEO, הוא השימוש במדיה החברתית (פייסבוק, אינסטגרם ועוד).
מנוע החיפוש מזהה אם העמוד העסקי שלכם מחובר לעמודים שונים ברחבי הרשת. הוא סורק את תמונות האינסטגרם שלכם וגם את השיתופים שלכם בפייסבוק. ככל שתרבו להיות פעילים ברחבי הרשת, כך הוא יראה אתכם יותר וידרג אתכם כתוכן רלוונטי.
זוהי קריאה אחרונה!
אנחנו לפעמים שוכחים את המטרה שלשמה התכנסנו. אנחנו כותבים תוכן מאוד יפה, מפורט ומעניין אבל אנחנו לא מובילים את הכותב לעשות משהו לגביו. כלומר, אין קריאה לפעולה / Call to action (להירשם, לקנות וכו).
לימודי קידום אתרים נותנים כלים אפקטיביים איך כדאי לעודד את הגולש לבצע פעולה באתר. למה זה חשוב? כי גוגל רוצה לתת לגולשים תוכן שיהיה רלוונטי למה שחיפשו. הדרך שלו לדעת האם הוא הצליח, היא כשהוא רואה במתבצעת פעולה או כמה פעולות באתר. אם הגולש יוצא אחרי שניות בודדות באתר מבלי לבצע בו פעולה, האתר ינוקד באופן שלילי.
התאמה למובייל
רוב הטראפיק לאתר, מבוצע על ידי המכשירים הסלולאריים. לא צריך ללמוד קידום אתרים בשביל לדעת את זה. לכן, אתם בטח מבינים את החשיבות של הצגת התוכן שלכם במובייל, זה מגדיל את הכניסות לאתר ומעלה את הדירוג שלכם בגוגל.
שימוש בקבצי מדיה
מאז שגוגל רכשה את Youtube, אי שם בתחילת שנות ה-2000, היא נותנת אקסטרה קרדיט ונקודות לאתרים ועמודים שמנהלים גם ערוץ יוטיוב. סרטונים באיכות טובה יגרמו לגולשים להישאר יותר זמן באתר שלכם. מידע זה יראה לגוגל שהאתר שלכם רלוונטי עבור הגולשים והוא ידרג אתכם גבוה.
אמנם זה רק על קצה המזלג, עולם קידום האתרים הוא רחב ומכיל המון נדבכים. כל טיפ נבחר מניסיון ויעזור לכם גם אם אתם אנשי SEO ותיקים. אם תבחרו ללמוד קורס קידום אתרים אתם תצללו לנושאים אלו ולעוד הרבה אחרים שיהפכו אתכם בסופו של דבר למקדמים אלופים. חשוב לזכור, שהתחום עדיין משתנה בקצב מאוד מהיר וגוגל מעדכן את האלגוריתם שלו לעיתים קרובות. לכן, בבחירת קורס SEO, חשוב לשים לב שהקורס מותאם לדרישות של השוק נכון להיום (את השאר תלמדו תוך כדי תנועה כשכבר תהיו בתעשייה).
לקריאה נוספת על קורס קידום אתרים ושיווק דיגיטלי לחץ>