בחירת שם לקמפיין, קבוצת מודעות ואף למודעות עצמן

מה מטרת הקמפיין? איך ניתן לדעת לאיזה קהל פונה מודעה מסוימת? מה עבד טוב ומה פחות? - כמה סיבות למתן שמות תיאורי ומדוייק לכל אלמנט בחשבון הפרסום שלנו!

מוסכמות בנתינת שמות – מה זה?

אנו נטען כי המפרסמים הטובים ביותר הינם אנשים מאורגנים, הם יכולים למצוא בקלות ומהירות כל קמפיין, קבוצת מודעות או מודעה ספציפית. יש להם את היכולת לקבוע במהירות אילו אלמנטים השפיעו בצורה מובהקת לחיוב או שלילה, למצוא את הפרטו שלהם – וזאת במהירות ויעילות!

הסוד שמאפשר ניהול יעיל שכזה הינו – מוסכמות במתן שמות לכל אלמנט (או רמה) בחשבון הפרסום.

לפני שנצלול לדוג' והסברים מפורטים, ראשית עלינו להבין מה מייחד כל רמה/אלמנט (קמפיין / קבוצת מודעות / מודעה)?

לכל רמה יש מאפיין בולט אחד (או יותר), אשר נותן מענה לשאלות חשובות, כגון: מה אני רוצה להשיג בקמפיין שלי, מה מטרת הקמפיין? למי אני מייעד את המודעות, מיהו קהל היעד? מה המסר העיקרי במודעות אותן אציג?, ועוד.

תשובות מהירות ומדוייקות לשאלות אלו צריכים להשיג במבט זריז על שמות האלמנטים השונים. בכדי שמתן השמות לכל אלמנט (קמפיין / קבוצת מודעות או מודעה) יהיה מוצלח, אנו אמורים להבין במהירות וקלות את תוכן המאפיין(ים) העיקרי(ים) שלו.

ניקח את פייסבוק כדוג'.

קמפיין בפייסבוק (Campaign)

ברמת הקמפיין מוגדרת מטרת הפעילות. להלן ה Objective.

יוצר הקמפיין יכול לבחור מטרה ממגוון המטרות המוגדרות בפייסבוק:

1. מודעות (Awareness)

2. העדפה (Consideration)

3. המרות (Conversions)

כך שאנו עשויים לבחור בשם לקמפיין שלנו, שם אשר מייצג את מטרתו כפי שתוגדר על ידינו. נאמר שאנו מעוניינים בקמפיין לשם יצירת לידים (לטובת שירות של הסרת משקפיים בלייזר), בכזה מקרה ניתן לקמפיין שלנו את השם: לידים +הסרת משקפיים בלייזר. כלומר, נשתמש במטרת הקמפיין ושם השירות העיקרי אותו נפרסם.

נזכור כי ברמת הקמפיין ניתן להגדיר גם תקציב – ולכן נוכל להוסיף את התקציב שהוגדר (יומי או לכלל הפעילות), ואז שם הקמפיין יהיה: לידים – הסרת משקפיים בלייזר, 1,000 ש"ח לכל התקופה.

קבוצת מודעות בפייסבוק (אד-סט או Adset)

ברמת קבוצת מודעות בפייסבוק ניתן להגדיר 3 אלמנטים חשובים במיוחד:

קהל יעד (Audience)

מיקום המודעות (Placements)

מועד הפרסום, תאריך פרסום ותאריך סיום הפרסום (Budget & Schedule)

*ניתן להגדיר גם Optimization & Delivery אך אנו לא מוצאים כי לגבי מתן שמות הדבר אקוטי.

וכך בדוג' שלנו, נאמר שבחרנו לטרגט נשים בגילאי 25-55, עם תחומי עניין של קוסמטיקה, ובקשנו להפעיל את המודעות באד-סט הנ"ל מ13.02 עד 29.02. במקרה כזה, שם קבוצת מודעות (אד-סט Adset) עשוי להיות: נשים 25-55, ת.ע קוסמטיקה | 13.02-29.02.

נסקור את מבנה החשבון עד כה:

יצרנו קמפיין עם מטרה (Objective) של לידים, הגדרנו לו תקציב של 1,000 ש"ח לכל התקופה, ונתנו לו את השם: לידים – הסרת משקפיים בלייזר, 1,000 ש"ח לכל התקופה.

יצרנו קבוצת מודעות (אד-סט) לטובת טירגוט קהל יעד של נשים בנות 25-55, אשר מתעניינות בקוסמטיקה, הגדרנו תאריך עלייה וסיום (13.02-29.02) ונתנו לה את השם: נשים 25-55, ת.ע קוסמטיקה | 13.02-29.02.

מתחילה להתקבל תמונה ברורה כבר 🙂

אמנם קל להבין גם ללא הסיוע של מוסכמות בנתינת שמות, אך כאשר מנהלים מספר חשבונות ולקוחות, מוסכמות ושיטות עבודה הן הדבר שיעזור יותר מכל!

נמשיך למודעות…

מודעה בפייסבוק (או אינסטגרם לצורך העניין) אמורה לתת תשובה לשאלות:

מה אנו מתקשרים לקהל היעד (שהוגדר באד-סט)? מה מייחד את המסר של מודעה זו על פני מודעות אחרות?

כאמור, בפייסבוק ניתן לפרסם פוסטים אשר עלו לעמוד וכולם חשופים אליהם (לעתים יתייחסו לפוסטים כאלו כאל פוסטים אורגניים), כמו כן, ניתן לפרסם פוסטים רק עבור קהלי יעד מוגדרים, אלו פוסטים שלא יפורסמו בהכרח בעמוד עצמו (לעתים קוראים לפוסטים אלו Dark Posts).

בעת מתן שם למודעה, ניתן לכלול מידע זה, אך אנו מוצאים זאת לא אקוטי, שכן ככל הנראה כל פוסט שהשיג מטרה כלשהי, יהיה פוסט ממומן, ולא ממש משנה האם זה פוסט שעלה לעמוד או היה Dark.

לענייננו –

מודעה מורכבת ממספר חלקים, העיקריים שבהם (והרלוונטיים למתן שמות) הינם:

1. מסר טקסטואלי

2. מסר גרפי

3. קריאה לפעולה

ומכאן גם יורכב שם המודעה.

למשל: הסרת משקפיים בקלות! תמונה של רופא | תאמי פגישת ייעוץ ללא עלות.

מודעה שנייה באותה קבוצה עשויה להיראות כך:

הסרת משקפיים בקלות! תמונה של פציינטית ללא משקפיים | תאמי פגישת ייעוץ ללא עלות.

ושלישית

הסרת משקפיים בקלות! תמונה של פציינטית עם משקפיים | תאמי פגישת ייעוץ ללא עלות.

למעשה, בשלב זה, עבור כל רמה (או כל אלמנט) בחשבון המודעות שלנו, אנו מסוגלים במבט חטוף להבין היטב את תוכנה (או תוכנו), וכך להתנהל בקלות ומהירות בסבך הקמפיינים השונים!

כמובן שכל אחד וכל ארגון יכול למצוא את התבניות שלו למתן שמות, ובלבד שנשמור על עקביות – הסדר והיעילות מובטחים לנו!

בסופו של תהליך, אנו אמורים להישאר עם שמות שעושים לנו סדר, ומקלים עלינו; ובמקרה שלנו, שמות האלמנטים השונים:

שם קמפיין: לידים – הסרת משקפיים בלייזר, 1,000 ש"ח לכל התקופה.

שם אד-סט: נשים 25-55, ת.ע קוסמטיקה | 13.02-29.02.

שם מודעה: הסרת משקפיים בקלות! תמונה של פציינטית ללא משקפיים | תאמי פגישת ייעוץ ללא עלות.

שם הקמפיין אומר לי מה מטרתו, ותקציבו

שם האד-סט אומר לי לאיזה קהל יעד אני מכוון, ומתי

שם המודעה אומר לי מה המסר העיקרי, מבחינת טקסט, ומאפיין גרפי, וכן באיזה קריאה לפעולה השתמשתי

להבין מדוע יש לשמור על מוסכמות בנתינת שמות לקמפיינים, קבוצות מודעות ולמודעות עצמן

נתמצת לשתי סיבות עיקריות:

1. מהירות ויעילות

2. סדר וארגון

מהירות ויעילות בחילוץ מידע והסקת מסקנות

כאשר אנו מעוניינים להבין מהר סטטוס של קריאייטיב מסויים, או להבין כיצד מסר (קריאייטיב) מסויים מתפקד עבור קהל כלשהו, שימוש במוסכמות בנתינת שמות לקמפיינים, קבוצות מודעות (אד-סטים / אד-גרופים) יסייע לנו להתמצא במרחב הקמפיינים, הקבוצות והמודעות כאמור.

דוג' להשפעת מוסכמות בנתינת שמות על יכולתנו לחלץ מסקנות במהירות:

כאשר לכל המודעות אשר מכילות גרפיקה מסויימת יש שם המעיד על אותו אלמנט גרפי, נוכל למיין או לייצר דו"ח לפי שם מודעה (שיכיל את השם המשותף) – וכך נבין בקלות כיצד הקריאייטיב הנ"ל תיפקד לרוחב כל החשבון. משם נסיק מה לעשות הלאה, לחזק את הקריאייטיב, אולי להחליף… נשקול את תוצאותיו מול ממוצע החשבון ועוד…

סדר וארגון

נזכור שאנו חברים בארגון, בו מנהלי קמפיינים רבים. נרצה להיות מסוגלים לבקש מכל מנהל קמפיינים לנהל כל קמפיין, ולהתמצא ולהבין מבנה חשבון במהירות. כאשר כל הארגון (סוכנות שיווקי דיגיטלי, או חברה שעוסקת בשיווק אינהאוס) מתנהל באותה השפה, קל יותר לתקשר, ולהבין זה את זה, וזאת ללא הצורך בחפיפה מורכבת לכל חשבון פרסום לכל איש מקצוע הנדרש לנהלו.

באיחולי קמפיין מוצלח, ובעיקר במתן שמות לקמפיינים, לקבוצות ולמודעות!

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

אסטרטגיה תקשורתית
בלוג קידום אתרים מקצועי

הדרך לבניית מותג חזק ושמירה על מוניטין עסקי עוברת בניהול נכון של אסטרטגיה תקשורתית

ניהול נכון של אסטרטגיה תקשורתית היא דרך לבניית מותג חזק ושמירה על מוניטין עסקי. האסטרטגיה מאפשרת לחברה להגדיר מטרות ברורות ולהשקיע בדרכי פעולה להשגתן, כולל זיהוי קהלי יעד ובניית מסרים מתאימים. ייעוץ תקשורתי מקצועי ושילובו בתוך תכניות השיווק והתקשורת של החברה חיוניים להצלחת האסטרטגיה.

קרא עוד »
בלוג קידום אתרים מקצועי

מה זה Google SGE וכיצד יכול לשפר את תוצאות החיפוש שלך?

מנוע החיפוש של גוגל הוא אחד מהכלים החשובים ביותר בעידן הדיגיטלי העכשווי וכפי שתמיד הייתה בחזית החדשנות, היא משיקה כעת כלי חדש בשם Google SGE המבוסס בינה מלאכותית וטכנולוגיות מתקדמות המאפשרים גישה מתקדמת וממוקדת יותר לחיפוש וקבלת מידע.

קרא עוד »
קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »