6 מחליפי קישורים שישאירו אתכם פעורי פה

כל מי שבקיא מעט בתחום קידום האתרים, יודע שגוגל מייחסת משקל רב לקישורים הנכנסים לאתר. קישורים רלוונטיים מאתרים ברי סמכא, באנקורים מגוונים ובהקשר הנכון, מחזקים את כוחו של האתר ומרמזים לרובוטים של גוגל שמדובר באתר רלוונטי בתחומו.

אם פעם מקדם אתרים צריך היה לכתת את רגליו בחיפוש אחר אתרים שיסכימו לשיתופי פעולה בתחום הקישורים, הרי שהיום התחום הזה נגיש מאי פעם, תודות לקבוצות בפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות, בהן מקדמי אתרים מציעים את מרכולתם, מוצאים את האתרים המתאימים להם, מקבלים רעיונות חדשים ועוד.

אולם כמו במרבית התחומים בחיים- אליה וקוץ בה. לצד מקדמי אתרים רציניים שמעוניינים לשפר את נתוני האתר שלהם בדרכים לגיטימיות, ומקפידים על כללי אתיקה מסוימים, או לכל הפחות דואגים לשמור על היגיון כלשהו בתחום, נפגוש מחליפי קישורים רבים שהתקשורת מולם תגרום לכם לתהות מה לעזאזל הם חשבו לעצמם כשהציעו את מה שהציעו, והאם הם באמת מועסקים על ידי חברת קידום אתרים לגיטימית.

החלפת קישורים היא שיתוף פעולה שמיטיב עם שני הצדדים- אתה מקבל קישור איכותי לאתר, ובתמורה מספק מאמר איכותי ומעשיר לאתר המארח, בנושא המבוקש. נשמע אידיאלי, לא? אז זהו. שלא.

הנה כמה דוגמאות של מחליפי קישורים שנתקלנו בהם בחודשים האחרונים, שגרמו לנו לספור עד 10 בכל פעם שראינו את שמם בתיבת המייל שלנו.

למה כל ההזויים תמיד עלי?
למה כל ההזויים תמיד עלי?

סניליות סלקטיבית

אחד הדברים המעצבנים בהחלפת קישורים הוא שרבים "שוכחים" את מה שסוכם, וזקוקים לריענון מתמיד. למשל, שינוי ברגע האחרון של האנקור, האתר המקושר, או נושא המאמר.

לרוב מדובר בעצלנות שמונעת מהצד השני לקרוא את הסטוריית ההתכתבות, בציפייה שנעשה את זה עבורו.

הצד החמור יותר של התקפי השכחה, הוא מקדמי אתרים ששולחים מאמר שלא רק שאינו קשור לאפיון שסוכם עליו, אלא אף פוסל את לגיטימיות העסק שבאתרו הוא מבקש להתארח.

מעשה שהיה כך היה: קיבלנו ממחליף קישורים מאמר המיועד לאתר של לקוח העוסק בשיווק נכסים באיזור גיאוגרפי מסוים, כשכל המאמר עוסק ב"למה לא לגור באיזור זה". טרו סטורי.

2

נאמנות מוגבלת ללקוח

עוד בעיה קשה מתחום האתיקה. פעמים רבות מחליפי קישורים פונים אליך בנוגע להחלפה ישנה, ומבקשים להחליף את האתר אליו קישרו. מעבר לעובדה שזה לא הוגן כלפינו, כי זו בעצם החלפה נוספת מבלי לקבל שום תמורה, הרי שיש כאן התנהגות לא הגונה כלפי הלקוח, או הלקוח לשעבר.

העובדה שלקוח עזב אותך לא אומרת שעליך לפגוע בו ולהסיר לו קישורים. התנהגות כזו מצד מחליפי קישורים פוגעת לא רק בלקוח, אלא גם בחברה, שמשדרת חוסר מהימנות וחוסר מקצועיות.

 3

איפה הקלאסה?

אם יש משהו שמעצבן אותי במיוחד, זה לשלוח לצד השני מאמר מקצועי שעבר הגהה, לאחר שווידאתי שהוא כתוב ברמה גבוהה ועומד בדרישות המיוחדות שהוגדרו באפיון, ולקבל בתמורה משהו שנראה כאילו נכתב על ידי ילד בכיתה ב'. מסרי לנקה.

ההנחה של מחליפי קישורים מסוימים שמי שעומד בצד השני פשוט יעלה מאמר לאתר של לקוח, מבלי לבדוק אותו ולוודא שהוא איכותי, היא לא רק מגוחכת, אלא גם מצביעה על רמת הרצינות שלו לגבי לקוחותיו הוא (כיוון שכידוע, אנו מצפים מאחרים את מה שאנחנו מצפים מעצמנו). אז בבקשה מכם, חסכו ממני את הצורך להחזיר לכם מאמרים, או לחילופין לשכתב אותם בעצמי, ופשוט תכבדו את מי שעומד מולכם.

You know what really grinds my gears? YOU!
You know what really grinds my gears? YOU!

פרופורציה, רבותיי!

עוד תופעה שיכולה לגרום לי לבהות במסך בתמיהה ולבדוק את עצמי כמה פעמים, היא מחליף קישורים שעל דעת עצמו משנה את מיקום הקישור שלי. אבל לא רק משנה, אלא מעביר את הקישור שלי לשורה האחרונה במאמר, כשאת הקישור שלו הוא משבץ בפסקה הראשונה, לא פחות.

5

ללא מילים

נניח שביצענו החלפה לפני כמה חודשים, והאתר שבו עלה המאמר שלנו שייך ללקוח שכבר לא עובד איתכם. נניח גם שמסיבה כלשהי, הלקוח הסיר את המאמר שלנו. הציפייה ההגיונית היא לקבל קישור אחר בתמורה, לא?

כנראה שלא בעיני כולם. לא מזמן נאלצנו להתפלמס עם מחליף שהציע לבחור אתר אחר לקשר ממנו, ואז החל לדרוש קישור נוסף בתמורה, בטענה שההחלפה לא שוות ערך. כשנתבקש לספק אלטרנטיבה שלדעתו היא שוות ערך, הוא שלח רשימה, ואז פסל כל בחירה שלנו. מיותר לציין שההחלפה הזו בוטלה, כמו גם התקשורת עם חברת הקידום המאד לא מקצועית הזו.

6

ובמקום הראשון- קישורים מוסתרים במאמר

המחליף שללא הספק השאיר אותנו עם פה פעור, ושלעד יסמל עבורנו את תחתית שרשרת המזון של מקדמי האתרים, היה זה שהגדיר מחדש את חוקי האתיקה, והשתיל לא פחות מ-5 קישורים נסתרים בקובץ הוורד, שהתגלו רק בעת הזנת התוכן למערכת הניהול. כשפנינו אליו בתמימותנו כי רבה, לבדוק מה פשר המעשה ההזוי, קיבלנו תשובות הזויות לא פחות, ביניהן, שהקישורים הגיעו לשם בטעות. מה עלה בגורל המקדם, אתם תוהים? בואו נאמר שהוא כבר לא עובד בתחום…

7

כותבת המאמר – לנה צלר- מנהלת תיקי לקוחות בתחום SEO בצוות אפליד

[TheChamp-FB-Comments]

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

מגמות משפיעות על חיפוש ומיתוג דיגיטלי של מסעדות
בלוג קידום אתרים מקצועי

הבעייתיות במחקר מילות מפתח מסורתי – כיצד לאתר ולסווג כוונת משתמש במחקר מילות מפתח?

בעולם שבו האלגוריתמים של גוגל מבוססים יותר ויותר על הבנת כוונת המשתמש (Search Intent), עסקים ומנהלי אתרים צריכים לאמץ שיטות מחקר חדשות המתמקדות לא רק בנפח חיפוש או ברמת התחרות של מילות מפתח, אלא גם בהקשר ובמטרת החיפוש של המשתמשים. התאמת האסטרטגיה לכוונת החיפוש יכולה לשפר באופן משמעותי את הביצועים האורגניים (SEO) והפרסומיים (PPC).

קרא עוד »
תפריט-מסעדה-בגוגל-מיי-ביזנס-GBP-Menu-in-Restaurants
בלוג קידום אתרים מקצועי

קידום אורגני למסעדות – תפריטים, סרטונים, מפות, Youtube Shorts, פרופיל גוגל לעסקים GBP ועוד ועוד

במאמר זה נסקור את המגמות המרכזיות של גוגל בתחום המסעדנות לשנת 2025. חיפושים מקומיים כמו "אוכל לידי פתוח עכשיו" בעלייה חדה, ומשלוחים באמצעות רחפנים מקצרים את זמני ההמתנה (לא בארץ כמובן!). בנוסף, פורמט YouTube Shorts צובר פופולריות ומשמש ככלי שיווקי מרכזי לשיפור הנראות והמעורבות הדיגיטלית.

קרא עוד »
AI Agents מתחילים לשמש מתווכים בין גולשים לתוכן
בלוג קידום אתרים מקצועי

SOO – Search Operators Optimization | שיפט בעולם הקידום בעקבות כניסתם של AI Agents ו-AI Operators

עולם הדיגיטל נכנס לעידן חדש: אופטימיזציה לאופרייטורים (SOO). גלו כיצד להתאים את האתר שלכם לאופרייטורים חכמים ולהוביל את העסק שלכם לעתיד דיגיטלי פונקציונלי ונגיש.
מדריך מקיף למיפוי מילות מפתח! גלו איך לשפר את הדירוג האורגני, למנוע קניבליזציה (תחרות פנימית בין עמודים באתר), ולהתאים תוכן לכוונת המשתמש. כולל דוגמאות, כלים וטיפים חיוניים!

קרא עוד »
סרץ-קונסול-לטיפול-בתחרות-פנימית-בין-עמודים-באתר
בלוג קידום אתרים מקצועי

מיפוי מילות מפתח לקידום אתרים- Keyword Mapping: המדריך השלם למיפוי מילות מפתח לאתר שלך

מדריך מקיף למיפוי מילות מפתח! גלו איך לשפר את הדירוג האורגני, למנוע קניבליזציה (תחרות פנימית בין עמודים באתר), ולהתאים תוכן לכוונת המשתמש. כולל דוגמאות, כלים וטיפים חיוניים!

קרא עוד »