כאשר אתם מנהלים עסק חשוב לכם לפתח ולקדם אותו. מצד אחד יש כאן אלמנטים של אסטרטגיה עסקית ושאלות כמו כיצד לחלק את המשאבים של העסק ואלו צעדים יש לנקוט. אך מצד שני ישנו גם אלמנט קבוע שבא לידי ביטוי בכל אסטרטגיה שבו תבחרו. אני מדבר על העובדים בארגון, אלו אשר עושים את הפעולות הקטנות ביום יום, פעולות אשר יחדיו מאפשרות את תפעול הארגון. המנהל משמש כיד מכוונת אך בפועל העובדים הם אלו אשר מביאים את התוצאות. לכן בכל אסטרטגיה בה תבחרו, תמיד תצטרכו להשקיע קודם כל בעובדים ולתת להם את הכלים המתאימים. למשל אם תרצו להיכנס לשוק חדש, חשוב שתדריכו את העובדים ותלמדו אותם כיצד להעביר נכון את המסרים השיווקיים אשר יאפשרו חדירה לשוק זה. הדרכות והרצאות לעובדים הם כלי למינוף העסק וחשוב להשתמש בהן בצורה הנכונה.
התועלות של הדרכות והרצאות לארגון
הדרכות והרצאות עבור עובדי הארגון תורמות בצורות שונות להשגת מטרות הארגון. זה מתחיל בדבר בסיסי ביותר, המוטיבציה של העובדים. כאשר העובדים רואים שהארגון משקיע בהעשרתם ולפעמים שם בצד את העבודה השוטפת ומקדיש את הזמן והמשאבים לפעילויות אלו, הם מקבלים את המסר שלארגון אכפת מהם. יש כאן גם אלמנטים של מלחמה בשחיקת עובדים. מעבר לזאת ההרצאות, הסדנאות והפעילויות השונות מעניקות לעובדים כלים מעשיים אשר יאפשרו להם לעשות את עבודתם טוב יותר. למשל בעזרת הרצאות ניתן לשפר בצורה דרמטית את יכולות התקשורת והעברת המסרים של העובד, כלי חשוב גם לצורך הפעילות הפנים ארגונית וגם לצורך התקשרות עם הלקוחות.
הגברת הזהות של העובד עם מטרות הארגון
לארגון יש מטרות והעובדים הם החיילים אשר מסייעים להשיג מטרות אלו. חשוב מאוד שהעובדים יבינו, יפנימו ויזדהו עם מטרות הארגון. חשוב שיבינו שטובת הארגון היא גם טובתם האישית וכך יפעלו למען הארגון. באמצעות הרצאות והדרכות לעובדי הארגון ניתן להטמיע בהם את ערכי הארגון ואת מטרותיו, תוך כדי שילוב הכלים שעליהם כבר דיברנו, הכלים המסייעים לעובד להשיג את המטרות. עובד המזדהה עם מטרות הארגון הוא חייל של הארגון, חס וחלילה לא בדרכים אלימות אך במחויבות ואהבה פועל למען הארגון ומטרותיו.
מתאוריה למעשה – איך הכלים של ההדרכות מיושמים בפועל
ההדרכות הנכונות עבור העובדים מעניקות להם כלים אפקטיביים אותם ניתן ליישם בשגרת העבודה, אלו הם הכלים שיהפכו את שגרת העבודה האפורה לדרך משותפת שתענוג להשתתף בה. השתתפות בסדנאות והדרכות המשפרות את יכולות התקשורת של העובד מעניקות לעובד כלים המשפרים את עבודתו. הוא ידע להתנהל יותר טוב מול הקולגות ולשתף איתם פעולה לצורך השגת המכירות. הדרכות בנושא העברת מסרים ושיווק עצמי יכולות להיות כלי מנצח לצורך מכירות כאשר העובד נמצא מול הלקוח. אלו הם אינם כלים תאורטיים, אלה כלים בהם ניתן להשתמש בעבודה היומיומית של הארגון ופשוט לעשות את כל התהליכים בצורה טובה יותר.