83% מההוצאות על פרסום ברשתות חברתיות שייך לחברת Facebook נכון לשנת 2019. עסקים קטנים וחברות גדולות מבינים שפייסבוק הוא עורק ראשי בתקשורת מול הלקוח הכוללת פרסום, שיווק, מכירות ושירות לקוחות. כדי לנצל את תקציב המדיה בצורה חכמה ויעילה בפייסבוק ואינסטגרם, יש לבחור בסוג קמפיין מתאים עבור המטרה אותה תרצו להשיג.
כאן תלמדו אודות השינויים המהותיים בין סוגי הקמפיינים ומטרותיהם, וכך תדעו איזה קמפיין להקים.
שלב א' – Awareness
Brand Awareness – יצירת מוּדעות
במידה וקהל היעד שלכם אינו מכיר את המותג שלכם, ראשית עליכם לבצע היכרות, ממש כמו בחיים האמיתיים 😀. ספרו בקצרה לגולש אודות החברה והיתרונות הברורים ביותר שלה, למשל מחיר תחרותי או מגוון מוצרים איכותיים.
סיבה נוספת להשתמש בקמפיין מסוג זה היא כדי לקדם מוצר חדש או להגביר את המוּדעות אודות שירות אותו אתם רוצים שקהל היעד שלכם יכיר. קמפיין זה מתאים לעסקים ותיקים, חדשים, קטנים וגדולים.
Reach – טווח הגעה
קמפיין מסוג זה מתמקד בהגעה למספר הגבוה ביותר של האנשים במטרה להגביר את המודעות אודות החברה ושירותיה. במידה ואתם מעוניינים לקהל רחב במיוחד – סוג קמפיין זה יתאים עבורכם. יש לקחת בחשבון שסוג הקמפיין הקודם – Brand Awareness צפוי להניב תוצאות טובות יותר עבורכם.
שלב ב' – Consideration
Traffic – תנועה לאתר
קמפיין טראפיק מתמקד בהנעת תנועה לאתר, כך שאם מטרתכם היא להביא גולשים לאתר, למשל לעמוד מוצר מסוים – זהו סוג הקמפיין המתאים לכם. מומלץ לבחור קמפיין שמניב ערך גבוה יותר כמו מעורבות או המרות, שכן קמפיין טראפיק לא תמיד מתחשב באיכות התנועה המגיעה לאתרכם.
Engagement – מעורבות
קמפיין מסוג מעורבות מתחלק ל-3 סוגים:
1. יצירת מעורבות בקרב גולשים. כדי שקמפיין זה יעבוד בצורה אפקטיבית יש לחשוב על מסר מנצח כדי שהגולשים יתעניינו, ישאלו שאלות ויתייגו חברים.
2. לייקים לעמוד (לא מומלץ). קמפיין שמטרתו לפרסם את העמוד העסקי במטרה לגרוף לייקים לעמוד העסקי. מומלץ להימנע מסוג קמפיין זה, ולתכנן פעילויות שמקנות ערך לגולש ולבית העסק.
3. הגעה לאירועים. מתכננים אירוע? צרו Event בפייסבוק ותוכלו להגיע לקהל יעד רלוונטי ולספר להם אודות האירוע אותו אתם עורכים ולהגדיל את כמות הנרשמים.
Lead Generation – קמפיין טופס לידים
פתרון מצוין במידה ואין לכם דף נחיתה מתאים וברצונכם לאסוף לידים של גולשים בפייסבוק. החסרון של קמפיין מסוג טופס לידים הוא שלעיתים הגולשים משאירים פרטים בצורה חפוזה מדי, ולכן אינם באמת "בשלים" לקבל פרטים. במידה ומתקבלים לידים רבים שאינם רלוונטיים, יש לכבות את הקמפיין וליצור אחד חדש מסוג המרות או טראפיק עם הפנייה לדף נחיתה, שם יוכלו הגולשים לקבל מידע נוסף ולהחליט האם הם בשלים ליצור קשר עם בית העסק.
Messages – הודעות מסנג’ר
קמפיין מומלץ שמצליח לייצר אינטראקציה בין בית העסק לבין מתעניינים. ניתן ליצור הודעה אוטומטית כמו: "אשמח לקבל פרטים נוספים" המעודדת את הגולש ליצור קשר בצ'ט. יש לשים לב לעלויות של קמפיין זה ולאיכות הלידים המתקבלים. במידה והעלויות גבוהות והלידים אינם הופכים ללקוחות, יש לכבות את הקמפיין.
שלב ג' – Conversion
Conversion – המרות
קמפיין מסוג המרות מתייחס למספר סוגי המרות המתרחשות באתר: רכישה באתר, השארת פרטים, הרשמה לניוזלטר, הורדת קובץ ועוד. זהו השלב הסופי במשפך השיווק בו בית העסק מציג באופן מפורש את כל יתרונותיו ואף את המחיר אותו הוא גובה עבור השירות/מוצר. על ה-Offer להיות אטרקטיבי במיוחד, כי גולשים מקדישים תשומת לב מועטה לפרסומים בפייסבוק ובאינסטגרם.
Catalog Sales – מכירות קטלוג
קמפיין המתמקד במכירות אונליין מהקטלוג שיצרתם באתרכם. בקמפיין זה מצפים להחזר גבוה על הוצאות הפרסום (ROAS) משום שהגולשים צופים בפרסומת עבור מוצר בו הם התעניינו, כך שהסיכוי להצלחה בקמפיין זה גבוהה ביותר.
סיכום
כדי להפיק את המקסימום מהקמפיינים שלכם בפייסבוק עליכם לבחור את מטרות הקמפיינים שתואמות את המטרות העסקיות שלכם. מומלץ לשלב מספר סוגי קמפיינים ולתקצב אותם בהתאם. תוכלו לשלב קמפיינים מסוג מעורבות, אירועים והמרות כאשר רוב התקציב מכוון לקמפיין עם ההחזר הגבוה ביותר.
יש לכם שאלות נוספות על שיווק ברשתות חברתיות? 🤔
פנו אלינו ונסגור לכם את הפינה 😃
המאמר נכתב על ידי אוראל שמע, מנהל קמפיינים בחברת אפליד