שרת וירטואלי ענן פרטי או ציבורי?

עסקים משקיעים משאבים רבים בבניית אתר איכותי ובקידומו לראש תוצאות החיפוש בביטויים החשובים להם, אולם לעיתים הצלחתו של אתר יכולה להיפגע מאחסון ברמה שאינה עומדת בקנה אחד עם דרישות האתר. אם אתם מתעניינים באופציה של אחסון אתרים על ענן, המאמר הבא הוא בדיוק בשבילכם. מחשוב הענן מעמיד בפנינו דילמות וסיטואציות שונות במקצת מאלו איתן הינו רגילים להתמודד בארגונים ועסקים אשר תפעלו שרת פיזי בשטחם או מחוץ לו, על ידי מי מטעמם, או על ידי אאוטסורסינג. לאחר מעבר המחסום הפסיכולוגי הראשוני, העוסק בהוצאת מערכת המחשוב של העסק אל "מחוצה" לו, עומדת בפניכם כרגע ההחלטה "מה עדיף לעסק שלי, שרת וירטואלי בענן פרטי או ציבורי?"

אחסון אתרים

ראשית, נסביר את ההבדל בין שניהם:

ענן פרטי (Private Cloud) הינה תשתית ענן המשרתת רק ארגון / עסק אחד, בין אם ניהולה מתבצע על ידי העסק עצמו, ע"י ספקית שירותי מחשוב הענן או צד שלישי (סיסטם או אאוטסורסינג מטעם העסק). בניגוד לו, ענן ציבורי (Public Cloud) הינה תשתית בה השירותים הניתנים בו משותפים ועומדים לשימושם של מספר גופים. מההיבט הטכני גרידא, שתי הארכיטקטורות דומות וייעוד הענן מוגדר על ידי דרך חלוקת המשאבים שלו.

לכל אחת מצורות הענן יתרונות וחסרונות משלה, ובדומה לשאלה "היכן תעדיף לגור – בבית פרטי או בבניין דירות?" גם לשאלה "מה עדיף? ענן פרטי או ענן ציבורי?" התשובה היא "תלוי בהעדפות ובצרכים שלך".

ענן ציבורי – הדירה נאה בעיניך, ואיך השכנים?

החסרון הגדול של ענן ציבורי הוא ה"שכנים", אשר חולקים איתך את השרת. לחסרון זה מספר פנים. זו יכולה להיות חברה אטרקטיבית במיוחד לפריצה, אשר נמצאת על כוונת האקרים (או סתם מתחרים עסקיים) שינסו להגיע למידע שלה, ובדרך, עלולים לפגוע במידע שלכם (או בכלל בתפקודו של השרת); ארגון הצורך משאבים מרובים וגורם לעומס על התשתית כולה; או ליקויי אבטחה בתוך המערכת עצמה, אשר מאפשר לעסקים השכנים גישה למידע ולנתונים שלכם.

יתרונו של הענן הציבורי לרוב נובע ממחירו, הזול יחסית לענן פרטי. לכן, ענן מסוג זה מתאים לעסקים וארגונים קטנים, אשר אין ברשותם שרת ארגוני פיזי, או שברשותם שרת כזה והם מחפשים להוזיל את עלויות ה-IT הקיימות.

ענן פרטי – ורק אני, לבד עם עצמי

אחסון אתרים בענןעלות ענן פרטי יכולה להיות יקרה יותר מזו של הענן הציבורי, אולם יתרונותיו הגדולים של ענן כזה הם במהירות התשתית שלו (אין עסקים אחרים זוללי משאבים, אשר מאטים את התשתיות שלך) ובאבטחה שלו (אין זליגת מידע מעסק אחד לשני, אין עסקים נוספים אשר משתמשיהם עלולים להוות פירצת אבטחה, או כאלה שהאטרקטיביות שלהם עלולה לגרום לפריצה).

ענן פרטי מהווה פתרון מעולה עבור עסקים הזקוקים לתשתית מהירה ומאובטחת, למשל- גופים פיננסיים כחברות ביטוח או בנקים, קופות חולים וכד'.

גם וגם?

הענן הציבורי והענן הפרטי, שניהם מספקים תשתית כוללת לכל מערכות הארגון, אולם מה קורה במקרה בו את חלק מהמערכת תרצו לשמור כ"פנים-ארגוניות" ואילו חלק ממנה תרצו להוציא החוצה, אל ענן? כאן יבוא לרשותכם הענן ההיברידי. ענן כזה מאפשר לארגונים לשמור על הקיים ובכל זאת, ליהנות מהגדלת משאבי הארגון.

הרכב כזה מתאים במיוחד לעסקים שרוצים לעבור בהדרגה למחשוב ענן, להוסיף משאבים על אלה הקיימים ברשותם, או ארגונים העובדים עם גופים חיצוניים שהם אינם רוצים לתת להם גישה למערכת הפנים-ארגונית (פרילנסרים, שירותי אאוטסורסינג משרדי וכד').

[TheChamp-FB-Comments]

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

מגמות משפיעות על חיפוש ומיתוג דיגיטלי של מסעדות
בלוג קידום אתרים מקצועי

הבעייתיות במחקר מילות מפתח מסורתי – כיצד לאתר ולסווג כוונת משתמש במחקר מילות מפתח?

בעולם שבו האלגוריתמים של גוגל מבוססים יותר ויותר על הבנת כוונת המשתמש (Search Intent), עסקים ומנהלי אתרים צריכים לאמץ שיטות מחקר חדשות המתמקדות לא רק בנפח חיפוש או ברמת התחרות של מילות מפתח, אלא גם בהקשר ובמטרת החיפוש של המשתמשים. התאמת האסטרטגיה לכוונת החיפוש יכולה לשפר באופן משמעותי את הביצועים האורגניים (SEO) והפרסומיים (PPC).

קרא עוד »
תפריט-מסעדה-בגוגל-מיי-ביזנס-GBP-Menu-in-Restaurants
בלוג קידום אתרים מקצועי

קידום אורגני למסעדות – תפריטים, סרטונים, מפות, Youtube Shorts, פרופיל גוגל לעסקים GBP ועוד ועוד

במאמר זה נסקור את המגמות המרכזיות של גוגל בתחום המסעדנות לשנת 2025. חיפושים מקומיים כמו "אוכל לידי פתוח עכשיו" בעלייה חדה, ומשלוחים באמצעות רחפנים מקצרים את זמני ההמתנה (לא בארץ כמובן!). בנוסף, פורמט YouTube Shorts צובר פופולריות ומשמש ככלי שיווקי מרכזי לשיפור הנראות והמעורבות הדיגיטלית.

קרא עוד »
AI Agents מתחילים לשמש מתווכים בין גולשים לתוכן
בלוג קידום אתרים מקצועי

SOO – Search Operators Optimization | שיפט בעולם הקידום בעקבות כניסתם של AI Agents ו-AI Operators

עולם הדיגיטל נכנס לעידן חדש: אופטימיזציה לאופרייטורים (SOO). גלו כיצד להתאים את האתר שלכם לאופרייטורים חכמים ולהוביל את העסק שלכם לעתיד דיגיטלי פונקציונלי ונגיש.
מדריך מקיף למיפוי מילות מפתח! גלו איך לשפר את הדירוג האורגני, למנוע קניבליזציה (תחרות פנימית בין עמודים באתר), ולהתאים תוכן לכוונת המשתמש. כולל דוגמאות, כלים וטיפים חיוניים!

קרא עוד »
סרץ-קונסול-לטיפול-בתחרות-פנימית-בין-עמודים-באתר
בלוג קידום אתרים מקצועי

מיפוי מילות מפתח לקידום אתרים- Keyword Mapping: המדריך השלם למיפוי מילות מפתח לאתר שלך

מדריך מקיף למיפוי מילות מפתח! גלו איך לשפר את הדירוג האורגני, למנוע קניבליזציה (תחרות פנימית בין עמודים באתר), ולהתאים תוכן לכוונת המשתמש. כולל דוגמאות, כלים וטיפים חיוניים!

קרא עוד »