בעולם השיווק הדיגיטלי, A/B Testing הינה אסטרטגיה שיווקית לבחינת פרמטרים מסוימים בקמפיין מודעות, בדף נחיתה או באתר ואת יעילותם ביצירת המרות. A/B Testing מאפשר לנו ללמוד את קהל היעד שלנו. למה הוא נמשך יותר, איזה נוסח יותר מסקרן אותו, איזה צבעים יביאו אותו לביצוע המרה. לפעמים האינסטינקט השיווקי שלנו לא בהכרח יניב את התוצאות הטובות ביותר, באמצעות A/B Testing ניתן להגיע למסקנות מבוססות, שאינן תלויות בתחושת הבטן שלנו, ולשפר את הביצועים באתר.
A/B TESTING בקמפיינים
על מנת לשפר את תוצאות המודעות שלנו, להביא לאחוזי הקלקה גבוהים יותר ולהוריד את עלויות הקמפיין, חשוב לבצע A/B Testing במודעות שלנו. יש הרבה פרמטרים שניתן לבחון כמו נוסח המודעה, עיצוב באנרים ומיקומם, התאמות של מילות מפתח, זמני הצגת המודעה.
A/B Testing לדף הנחיתה
הצלחנו לגרום לגולש ללחוץ על המודעה שלנו? כפיים! עכשיו אנחנו צריכים לדאוג לאופטימיזציה של עמוד הנחיתה וכל שאר הרכיבים עד ההמרה המיוחלת.
כדי שנוכל להסיק מסקנות מהניסוי שלנו, חשוב לבצע A/B testing על פרמטר אחד בכל פעם. לאחר מכן נגדיר איזה אחוז מהגולשים מגיעים לעמוד המקורי ואיזה אחוז מגיע לעמוד הניסוי. כאשר שאר הפרמטרים נשארים זהים, נוכל לבחון בצורה יעילה איך השפיע השינוי שביצענו בדף הנחיתה על כמות ההמרות.
הנה כמה פרמטרים שיש לקחת בחשבון וניתן לבצע עבורם A/B test:
שימוש בצבעים
צבע הוא אחד מאמצעי העיצוב החזקים ביותר. הוא משפיע עלינו פסיכולוגית ויכול למקד את תשומת הלב שלנו או לחלופין, לגרום לנו להתבלבל ולפספס את המסר המרכזי.
ישנם מחקרים רבים שמנסים להצביע על השפעת הצבעים השונים על תהליך ההמרה. הצבע הכתום לדוגמא, נתפס כצבע אגרסיבי שמניע לפעולה, באדום נהוג להשתמש כצבע עיקרי למכירות סוף עונה או מכירות חיסול מכיוון שהוא יוצר אצלנו תחושת בהילות. אם נרצה ליצור תחושת רוגע ואמון, נבחר להשתמש בכחול או בסגול.
לא כל צבע שמתאים לקהל יעד מסוים, יתאים גם לקהל היעד שלכם. לכן חשוב לבצע A/B testing ולבחור בצורה מושכלת את הצבעים באתר שלנו.
טפסים – אלמנטים חשובים לביצוע A/B Testing
טופס יצירת הקשר, המרה או רכישה צריך להופיע במקום בולט לעין ורצוי שלא למקם אותו בתחתית עמוד שמצריך גלילה. טופסי צד שמרחפים בגלילה נחשבים כממירים יותר מטופס גדול שממוקם בתחתית העמוד.
נסו להקל על הגולשים שלכם לבצע את ההמרה והימנעו לטפסים ארוכים בעלי שדות רבים שחובה למלא. ככל שהגולש צריך לעבוד קשה יותר במילוי הטופס, כך גובר הסיכוי שהוא ינטוש את תהליך ההמרה.
נוסח הקריאה לפעולה
השתמשו בנוסח קריאה לפעולה קצר, ממוקד וברור. שמירה על בהירות ותמציתיות פה תגרום תקל על הגולש להשלים את ההמרה ויכולה גם לייצר אמון.
רצוי להשתמש בציווי בניסוח ההנעה לפעולה. לדוגמא, “הרשם כאן” במקום “להרשמה לחץ כאן”. אבל אל תוותרו גם כאן על שפת המותג שלכם. היו יצירתיים.
לסיום, טיפים לביצוע A/B test יעיל
- שנו פרמטר אחד בכל ניסוי על מנת שתוכלו באמת לבודד את ההשפעה של כל שינוי על התוצאות.
- הריצו את הבדיקה לאורך מספיק זמן כדי לקבל תמונה מציאותית של התנהגות הגולשים וברת משמעות מובהקת (statistically significant), אך בדקו את התוצאות לעתים קרובות ואל תזניחו את הניסוי לזמן ממושך מדיי.
- כשהתוצאות ברורות ומובהקות מספיק- הסיקו מסקנות ויישמו אותן! גם אם התוצאה משקפת עיצוב שפחות מוצא חן בעיניכם או פחות תואם לאינסטינקטים השיווקיים שלכם.
- עברו לניסוי הבא 🙂
בהצלחה!
אנחנו כאן כדי לעזור לכם להגיע ליעדים! צרו קשר כבר היום.
כותבת המאמר- טל גינסברג, מומחית SEO בצוות אפליד