אתם עומדים או חושבים לצלם סרטון תדמית לעסק שלכם? הקפידו על כמה כללים פשוטים וברורים וכך תבטיחו שתוכלו ליהנות מכל היתרונות של אמצעי השיווק והתדמית החשוב הזה.
סרטון תדמית הוא כלי שיווקי מצוין בעידן הדיגיטלי, שבו הזמן שעומד לרשותנו להעברת מסר הוא קצר מאוד.
ההיכרות שלקוח עושה באמצעות הסרטון עם העסק ועם הבעלים שלו היא לא רק מהירה, אלא גם בלתי אמצעית. לכן, התאמת סרטון לתדמית העסק היא חלק חשוב מאוד בהפקה שלו.
אורך סרטון התדמית
רבים מאוד נופלים בנקודה הזו, וחושבים שסרטון תדמית מיועד להעביר את כל סיפור העסק, מימיו הראשונים ועד היום.
התשובה היא לא: אורכו של סרטון תדמית, שאין בו הבטחה ממשית ללקוח לתגמול כלשהו, יכול להיות 30 – 60 שניות, ולא יותר.
תכננו את התסריט של הסרטון כך שהוא יתאים לאורך הזה.
כתבו תסריט ברור
מה קורה בכל שנייה של הסרטון? מי מדבר ועל מה? האם אתם מתכננים להשתמש בכתוביות (כן!) והאם יש לכם צורך במעברונים?
תכננו כל שנייה ושנייה בסרטון וכתבו תסריט ברור ופשוט ככל האפשר.
איפה ומה מצלמים?
תלוי כמובן בסוג העסק שלכם, אבל חשבו כמו לקוח: מה מעניין אותו או אותה לראות?
לדוגמא, האם יש לכם חנות?
מן הסתם חשוב יהיה להראות ולהציג את פתח החנות, כדי להקל על זיהויה ברחוב, בין החנויות האחרות.
יש לצלם בתוך החנות – רצוי מוצרים שהם מותגים מובילים בתחום שלהם – תוך מתן דגש על סדר ועל מגוון ומבחר.
אם יש לכם עסק שעוסק בהתקנות אצל לקוחות – צלמו את עצמכם ואת ההתקנות האלה בשטח.
הצטלמו בעצמכם – להקדמה קצרה בתחילת הסרטון ולסיכום בסופו – תוך תנועה איטית וטבעית.
איכות הצילום
אם אתם רוצים לצלם סרטון תדמית לקידום העסק בעצמכם, אזי כן, אתם יכולים להשתמש בטלפון הנייד שלכם, אבל השתמשו בו בצורה מושכלת:
- אל תצטלמו עם הגב לשמש ואל תצטלמו עם משקפי שמש או כובע שמסתיר את העיניים שלכם
- צלמו קטעים שונים מכמה זוויות
בדקו את איכות השמע: היום אפשר לקנות מיקרופונים זעירים שמתחברים לדש החולצה ולסלולר – מעולים גם בשימוש ברוח.
לסיום: מי מצטלם ואיך
אם אין לכם פחד קהל ואם אתם מצטלמים היטב – אתם בהחלט מוזמנים להציג את העסק שלכם בעצמכם. אם לא – בקשו מאחד העובדים לעשות זאת או שכרו קריין מקצועי.
בכל מקרה, הקפידו על לבוש מכובד, מקצועי וסולידי, על איפור מוקפד ועל מראה שיכבד את הלקוח שלכם ואת עצמכם.
בהצלחה!