גוגל הכריזו רשמית: "בוצעו שיפורים בתגית nofollow"

תגית ה-nofollow המשמשת ככלי למאבק בקישורי ספאם עוד מתחילת המילניום, קיבעה את מעמדה כשיטה המובילה ביותר של גוגל לסימון קישורים מלאכותיים שנועדו לשטוף את הרשת בהספאמות מוגזמות ללא שום ערך ותועלת.

בתקופה שבה כל קישור העביר כח (link juice) לאתר, בשנת 2005 הבינו מהנדסי החברה שחייבים לפקח על זה ולהפסיק לעשות הנחות לבעלי האתרים שעושים מניפולציה מכוונת על האלגוריתם כדי להעלות את עצמם בתוצאות החיפוש.

לשם כך פותחה תגית ה-NOFOLLOW. ב-10 ספטמבר 2019, לאחר כמעט 15 שנה מאז שהגיעה לעולם, גוגל הכריזו על מספר עדכונים שנועדו גם הם לסייע בזיהוי קישורים מוספמים נטולי ערך מוסף אמיתי.

google nofollow update

rel = "sponsored: תגית שנועדה לסמן קישורים למטרות פרסום בלבד. למשל, קישורים שנוצרו כחלק מיצירת שתפ"ים פרסומיים בין אתרים.

"rel = "ugc: סימון קישורים שנוצר על ידי משתמשים רשומים באתר (כגון הערות, תגובות בפורומים וכו').

האם גוגל מתעלמים מקישורים המסומנים בתיוגים החדשים וב-NOFOLLOW בפרט?

אפשר להגיד ש.. לא בדיוק. קישורים מאז ומתמיד סייעו לאלגוריתם לעשות את האבחנה בין המילות המקשרות (האנקורים) לבין העמוד המקושר. כאשר הוצגה לראשונה תגית ה- NOFOLLOW , הקישורים שסומנו בתגית זו, אכן באמת לא היו נספרים, אבל כיום המצב הוא שונה.

בנוסף לתגית NOFOLLOW סימון קישורים בתגיות sponsored ו-ugc ישמשו כאינדיקציה נוספת שתסייע לגוגל לזהות דפוסים המתקיימים בקישורים פרסומיים. כך יהיה ניתן לזהות בקלות יותר קישורים שנועדו למטרות פרסום בלבד ולייחס להם את החשיבות בהתאם לאיכות התוכן המקשר והמקושר.

האם נדרש כעת לעדכן את קישורי ה-nofollow הקיימים בתגיות החדשות?

אין צורך. במידה וחלק מן הקישורים כבר מסומנים בתגית NOFOLLOW מכל סיבה שהיא, התגית תמשיך להיות נתמכת.

האם ניתן לסמן קישור בשני ערכים?

כן, ניתן לעשות שימוש ביותר מערך אחד בקישור. למשל, קישור שתוייג באופן הבא: rel = "ugc sponsored" יסמן שהקישור יוצא מתוכן שנוצר על ידי משתמש רשום באתר למטרת פרסום.

מתי העדכונים החדשים יכנסו לתוקף?

ניתן לעשות שימוש בתיוגים החדשים למעשה כבר היום. בנוסף, גוגל הכריזו כי בתאריך 01/03/2020 עתיד לצאת עדכון נוסף שנכון להיום קשה להעריך מה תהיה רמת השפעתו.

אם עד היום גוגל התייחסו בכובד ראש לתגית nofollow כהמלצה שלא לסרוק את העמוד המקושר, מחודש מרץ הקרוב נראה כי העמוד המקושר יסרק בכל מקרה למרות שהתיוג קיים לצורך שיפור האלגוריתם בזיהוי איכות הקישורים.

מכאן עולה השאלה – למה צריך לתייג קישורים בNOFOLLOW אם בלאו הכי העמוד המקושר יסרק?

הסיבה היא בגלל האופן שבו גוגל הולכת להתייחס להמלצת NOFOLLOW; מחודש מרץ הקרוב התגית תשמש כאינדיקציה על איכות הדף המקושר ולמעשה האלגוריתם יחדל מלהתייחס ל-NOFOLLOW כהנחיה מפורשת שלא לסרוק את העמוד המקושר.

נכתב על ידי עוז לוי , מומחה SEO בחברת אפליד

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

משק צ'טבוט מותאם אישית
בלוג קידום אתרים מקצועי

סקירת Chatbase: צ'טבוט מתקדם ואינטואיטיבי לבעלי עסקים עם אתרים

גלה כיצד Chatbase יכול לשדרג את האתר שלך עם צ'טבוט מותאם אישית המספק תמיכה בלקוחות, איסוף לידים, ואינטגרציה עם פלטפורמות פופולריות כמו WhatsApp ו-Slack. מתאים במיוחד לבעלי עסקים המחפשים פתרון חכם לשיפור מעורבות המשתמשים.

קרא עוד »
מצפה תת ימי באילת
בלוג קידום אתרים מקצועי

שיווק דיגיטלי המצפה התת ימי באילת

סיפור הצלחה על קידום אתר המצפה התת ימי באילת. גלו כיצד הצלחנו להגדיל את התנועה האורגנית, לשפר את שיעור ההמרה ולהגביר את המעורבות במדיה החברתית באמצעות אסטרטגיית SEO ממוקדת ותוכן עשיר בעולם הים.

קרא עוד »
אסטרטגיה תקשורתית
בלוג קידום אתרים מקצועי

הדרך לבניית מותג חזק ושמירה על מוניטין עסקי עוברת בניהול נכון של אסטרטגיה תקשורתית

ניהול נכון של אסטרטגיה תקשורתית היא דרך לבניית מותג חזק ושמירה על מוניטין עסקי. האסטרטגיה מאפשרת לחברה להגדיר מטרות ברורות ולהשקיע בדרכי פעולה להשגתן, כולל זיהוי קהלי יעד ובניית מסרים מתאימים. ייעוץ תקשורתי מקצועי ושילובו בתוך תכניות השיווק והתקשורת של החברה חיוניים להצלחת האסטרטגיה.

קרא עוד »
בלוג קידום אתרים מקצועי

מה זה Google SGE וכיצד יכול לשפר את תוצאות החיפוש שלך?

מנוע החיפוש של גוגל הוא אחד מהכלים החשובים ביותר בעידן הדיגיטלי העכשווי וכפי שתמיד הייתה בחזית החדשנות, היא משיקה כעת כלי חדש בשם Google SGE המבוסס בינה מלאכותית וטכנולוגיות מתקדמות המאפשרים גישה מתקדמת וממוקדת יותר לחיפוש וקבלת מידע.

קרא עוד »