אפיון ועיצוב אתר חדש

כשאנחנו נכנסים לאתר אינטרנט מסוים, בין אם מדובר באתר חדשות ובין אם מדובר באתר קניות, אנחנו מקבלים את המוצר הגמור, אנו רואים את התוצאה הסופית עליה עבדו האחראים על בנייה ועיצוב האתר, והובילה אל המקום בו אנחנו יכולים לגלוש באתר ולקבל את כל מה שאנחנו רוצים או צריכים.

עבודה על אתר חדש מתבססת על מספר שלבים, כשהשלב הראשון, שבמובנים מסוימים הוא החשוב מכולם, זהו שלב האפיון. בשלב זה קובעים למעשה כיצד האתר ייראה, מה הוא יכיל, כמה עמודים יהיו לו, ופרמטרים נוספים שישפיעו על המשך תהליך הבנייה והעיצוב שלו. רק בעזרת שלב אפיון האתר, יהיה ניתן להבין מה בדיוק אנחנו רוצים לקבל וכיצד זה יצא לפועל, ובשלב הזה מעצב אתרים נכנס לפעולה.

בחלק הבא של המאמר אנחנו נתייחס לשאלה, מה כולל אפיון אתר חדש וכיצד מתבצע תהליך האפיון. לפני כן נבהיר, לא ניתן לבנות אתר רציני, אמיתי, מבלי שיתבצע תהליך אפיון, שכן אם ננסה לבנות כך אתר, הוא בעצם יהיה מבוסס יותר על אלתור מאשר על עבודה רצינית ומעמיקה, וכך גם תיראה התוצאה הסופית.

מה כולל אפיון אתר חדש וכיצד מתבצע תהליך האפיון

השלב הראשון של אפיון אתר הוא לקבוע מה בדיוק אנחנו רוצים שהוא יעשה, איזה תפקיד אנחנו מייעדים לו. האם אנחנו רוצים שזה יהיה אתר אינפורמטיבי (אתר שאמור לספק אך ורק מידע), האם זה אמור להיות אתר מכירות, אתר חברתי שכולל פורום וצ'אט, אתר שגולשים יכולים להיות מעורבים בו דרך פרסום תכנים, מה המטרה שלו. לשם כך אנחנו צריכים להבין בשביל מה אנחנו בונים אותו, כיצד נשתמש בו, מי קהל היעד שלנו, וכמה אנחנו מוכנים ומתכוונים להשקיע בו (בזמן ההקמה ולאחר מכן).

לאחר מכן בשלב השני של האפיון, אנחנו צריכים לבחון מה יש לנו להציע, מה היתרונות שלנו, כיצד אנחנו נבדלים מהמתחרים שלנו, מה אנחנו יכולים להביא לגולשים שאחרים לא יכולים (אם יש צורך, ניצור בידול על ידי הדגשת יתרון שאנחנו נביא שאין למתחרים). לשם כך, חשוב לעשות מחקר מעמיק, בשביל להכיר את המתחרים, לדעת מה יש להם להציע וכיצד אנחנו יכולים לגבור עליהם וגם לקבל רעיונות שיכולים להתאים לנו.

בשלב האחרון של האפיון נכתוב בעצם כיצד האתר אמור להיבנות, כמה עמודים אמורים להיות בו, מה נתיב הגלישה (המבנה של האתר), אילו אמצעים ויזואליים יהיו באתר, אילו פונקציות הוא יכיל. את כל זה נעשה על מסמך מול העיניים בשביל שנוכל לבצע את זה בזמן התכנות.

חשוב לומר, שבשלב האחרון וכן בשלב הביצוע, יש להקפיד על אפיון SEO, כלומר עלינו לשים דגש על כל מה שמתייחס לקידום האתר בגוגל. מדובר בהיררכיה של עמודים, כותרות, יכולת ליצור קישורים פנימיים וחיצוניים, כותרות לתמונות, עדכון של תכנים באופן תדיר. מבלי שנאפיין את האתר עם יכולות SEO, לא נוכל לקדם אותו ואז לא נוכל ליהנות מחשיפה לגולשים, מה שעלול להביא לידי כך, שעבודתנו תהיה לחינם.

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

משק צ'טבוט מותאם אישית
בלוג קידום אתרים מקצועי

סקירת Chatbase: צ'טבוט מתקדם ואינטואיטיבי לבעלי עסקים עם אתרים

גלה כיצד Chatbase יכול לשדרג את האתר שלך עם צ'טבוט מותאם אישית המספק תמיכה בלקוחות, איסוף לידים, ואינטגרציה עם פלטפורמות פופולריות כמו WhatsApp ו-Slack. מתאים במיוחד לבעלי עסקים המחפשים פתרון חכם לשיפור מעורבות המשתמשים.

קרא עוד »
מצפה תת ימי באילת
בלוג קידום אתרים מקצועי

שיווק דיגיטלי המצפה התת ימי באילת

סיפור הצלחה על קידום אתר המצפה התת ימי באילת. גלו כיצד הצלחנו להגדיל את התנועה האורגנית, לשפר את שיעור ההמרה ולהגביר את המעורבות במדיה החברתית באמצעות אסטרטגיית SEO ממוקדת ותוכן עשיר בעולם הים.

קרא עוד »
אסטרטגיה תקשורתית
בלוג קידום אתרים מקצועי

הדרך לבניית מותג חזק ושמירה על מוניטין עסקי עוברת בניהול נכון של אסטרטגיה תקשורתית

ניהול נכון של אסטרטגיה תקשורתית היא דרך לבניית מותג חזק ושמירה על מוניטין עסקי. האסטרטגיה מאפשרת לחברה להגדיר מטרות ברורות ולהשקיע בדרכי פעולה להשגתן, כולל זיהוי קהלי יעד ובניית מסרים מתאימים. ייעוץ תקשורתי מקצועי ושילובו בתוך תכניות השיווק והתקשורת של החברה חיוניים להצלחת האסטרטגיה.

קרא עוד »
בלוג קידום אתרים מקצועי

מה זה Google SGE וכיצד יכול לשפר את תוצאות החיפוש שלך?

מנוע החיפוש של גוגל הוא אחד מהכלים החשובים ביותר בעידן הדיגיטלי העכשווי וכפי שתמיד הייתה בחזית החדשנות, היא משיקה כעת כלי חדש בשם Google SGE המבוסס בינה מלאכותית וטכנולוגיות מתקדמות המאפשרים גישה מתקדמת וממוקדת יותר לחיפוש וקבלת מידע.

קרא עוד »