מאז ומתמיד מחקר מילים היווה את יריית הפתיחה שמבשרת את התחלת העבודה על פרוייקט קידום וככל שהוא יהיה יותר מוכוון לקהל היעד – כך גם תלוייה הצלחת הפרוייקט. עם זאת, הנושא של איכות התוכן (המבוסס על מחקר המילים), מוזכר פעמים רבות בהקשר לאחד מהגורמים המשפיעים ביותר על תהליך הקידום של האתר.
אז איך לעשות שימוש נכון במילות המפתח שמצאנו במחקר כדי ליצור תוכן איכותי? חוץ ממפתחי האלגוריתמים עצמם, כנראה שלעולם לא נדע תשובה חד משמעית לשאלה, לכן תמיד כדאי לשאוף לייצר תוכן שיביא איתו ערך מוסף.
אז איך מתחילים ליצור תוכן איכותי וקידומי?
כלים – במקביל לכלי מילות המפתח של גוגל, שימוש בכלים נוספים יוכלו לסייע באיתור ביטויי לונג טיילס. נסו לאתר עוד כ-2 כלים נוספים וחינמיים כגון: keywordtool.io או semrush.
מחקר מילים – זהו השלב חשוב שבו נאסוף מספר ביטויי מפתח הקשורים לתחומים שבו האתר עוסק.
בחירה נכונה של ביטויי מפתח
בשביל לבחור ביטויי מפתח שיוכלו לשמש אותנו לטובת התכנים, נצטרך להכיר לעומק את התחום שאותו מקדמים כדי שנוכל לבחור שאילתות שיזרימו תנועה ממוקדת ורלוונטית עד כמה שאפשר.
את הביטויים עצמם ניתן לסווג ל-2 סוגים:
ביטויי מפתח משלימים
האפשרות הראשונה היא לבחור ביטויים הקשורים יותר לתחומים משלימים, לדוגמה:
אם אנחנו מקדמים מדריך טיולים שמספק מידע על מסלולי טיול בארץ ובעולם, ביטוי מפתח משלים יכול להיות – ציוד טיולים מומלץ. סביר להניח שאם גולש מחפש ציוד לטיולים הוא ישמח גם לקבל מידע על מסלולי טיול. היום אפשר למצוא מספיק כלים שיכווינו אותנו לביטויי מפתח כאלה, אבל במקרה הספיציפי הזה, מומלץ לחשוב על כל ערך מוסף שניתן לכתוב עליו עבור קהל היעד שלנו.
שאלות גולשים בעלי נפח חיפוש
האפשרות השנייה היא לאתר שאילתות מחופשות שעליהן יהיה ניתן לכתוב מאמר עם מספיק תוכן. לדוגמה, שימוש ב- keywordtool.io מאפשר למצות מספר גבוה של ביטויי מפתח שיכללו גם בין היתר, שאלות גולשים על הנושא המקודם.
דוגמה לשאלות גולשים מחופשות מתוך keywordtool.io:
אך גם כאן, לפני שמתחילים לאפיין תוכן שמבוסס על שאלה, מומלץ לעשות את ההפרדה בין שאלות נקודתיות לבין שאלות כלליות. עבור שאלות נקודתיות כמו "זמן טיסה לאמסטרדם" או "מהו המרחק בין אמסטרדם למינכן" כדאי ליצור עמוד אחד שירכז עוד מספר שאלות קצרות בסגנון זהה. עבור שאלות כלליות יותר כמו "איפה אפשר כדאי לישון באמסטרדם" ניתן לכתוב למשל מאמר על 5 מקומות לינה באמסטרדם.
כתיבת אפיון לטובת תוכן איכותי
לאחר שלב בחירת הביטויים ולפני שניגשים לכתיבה, הכנת בריף קצר או אפיון יבהיר על מה נושא המאמר, למי הוא מיועד, מהו אורך המאמר ואלו ביטויי מפתח נרצה לקדם.
נושא המאמר – חשוב להקפיד לנסח כותרת עניינית ולהימנע מניסוח בעל אופי קידומי מידי "אמסטרדם מקומות לינה". ברוב במקרים, נושא התוכן יוגדר בכותרת הראשית, לכן חשוב לשלב גם שם את ביטוי המפתח שעליו בחרנו לכתוב את המאמר באופן טבעי, למשל; "5 מקומות מומלצים ללינה באמסטרדם".
אורך מאמר – כמות המילים יהיה לרוב תלוי תקציב שנקבע מראש לטובת תכנים
תיאור – כתיבת תיאור מתומצת יבהיר את הנושא עליו אנו בוחרים לכתוב ובו ניתן לציין את תתי הנושאים עבור כל פסקה.
קהל יעד – נדרש להבין את קהל היעד שאליו מוכוון המאמר כדי להתאים את הסגנון, להזרים תנועה רלוונטית להמרה.
מילים לקידום – כאן נציין את ביטויי מפתח שנרצה לשלב באופן טבעי בתוך המאמר
הקדמה – מומלץ לנסח מלל קצר במטרה להניע את הגולשים להיכנס לעמוד ולקרוא. התקציר יכול לשמש גם כתגית התיאור וגם כחלק ממלל תקדימי שיוצג בקטגוריה שאליו משוייך המאמר.
2 טיפים אחרונים
מעבר על אתרי מתחרים
כדי לאפיין את תתי הנושאים בגוף המאמר, נבדוק אלו מתחרים גוגל בחר להציג בעמוד הראשון עבור הביטוי הראשי שבחרנו לקדם במאמר.ככל שהתוצאות יהיו דלות ממתחרים, סביר להניח שיהיה קל יותר לקדם את הביטויים האלו.
עבור כל מתחרה נבחן את הפרמטרים הבאים:
- איכות התכנים וכמות טקסט
- האם סגנון הכתיבה יכול להתאים לקהל היעד
- אלו נושאים מוזכרים בכל פסקה
לשלב את ביטויי המפתח במאמר ולשמור על מסר ענייני
כדי להצליח לשלב בין תוכן איכותי לתוכן קידומי כדאי לעשות את ההפרדה הזו כבר בתחילת הכתיבה ולייעד אותו קודם כל עבור הגולשים. לאחר שהמאמר נכתב, זהו השלב שבו אפשר לשלב את ביטויי המפתח בגוף הטקסט ובכותרות המשניות באופן טבעי תוך הקפדה על תחביר הגיוני.
נכתב על ידי עוז לוי , מומחה SEO בחברת אפליד