הדרך החדשה לטעינת עמודים במובייל- AMP

דמיינו לעצמכם את הסיטואציה הבאה – אתם יושבים בבית קפה, לוקחים את הסמארטפון שלכם, גולשים באחד מאתרי האינטרנט האהובים עליכם, נכנסים לכתבה שסיקרנה אתכם – ומחכים. מחכים שכל העמוד ייטען, שהתמונות בו יירדו במלואן, שהתצוגה תתאים עצמה במדויק לגודל המסך.

טעינת עמודים במובייל
נו, תיטען כבר!

נשמע מוכר?

מאז הכניסה של המובייל לחיינו, אתרי אינטרנט רבים ניסו, ועדיין מנסים, לספק לנו חוויית גלישה נוחה ואינטואיטיבית. אתרים מותאמים למובייל, אתרים רספונסיביים, גירסאות שונות של אתרים עם התאמה למובייל, כל כך הרבה אפשרויות שעומדות בפני מנהלי האתרים לגרום לגולשים חויית גלישה מותאמת ונוחה עבורם, אך עדיין – יש מקום לשיפור.

המגמה של מפרסמים להשקיע במובייל הולכת ותופסת תאוצה מיום ליום, וגוגל הולכים עם מגמה זו יד ביד. החל מהוספת תגיות mobile friendly לאתרים מותאמי מובייל בתוצאות החיפוש, ועד לעדכון המוביילגדון בשנה האחרונה, אנו עדים לנסיקה בכל הנוגע למובייל- פרסום, שימוש, התאמות, והיד עוד נטויה.

AMP – Accelerated Mobile Pages או בתרגום חופשי – עמודים מואצים למובייל, הם בעצם גרסה "קלה" של העמוד, אשר מתוכננת להיטען עבור הגולש באופן מהיר הרבה יותר מאשר הגרסה ה"רגילה".

גוגל מתייחסים לדפי הAMP בצורה גלויה ומסודרת, ואף נותנים הסברים ברורים מאד בנוגע לשימוש באפשרות זו.

היתרון הגדול לשימוש בדפי ה- AMP הוא העובדה כי הדפים אשר אומתו על ידי גוגל כמכילים תג AMP מאוחסנים בקובץ השמור (cache) וברגע הטעינה שלהם עבור הגולש- מאוחזרים משם, ולא מן השרת, דבר אשר מגביר את מהירות הטעינה של העמוד עוד יותר, ומשפר את חוויית הגלישה שלנו עוד יותר.

חשיפה אורגנית

עמודי AMP אינם רק נטענים באופן מהיר יותר, אלא גם נחשפים אורגנית למשתמשי המובייל מעל תוצאות החיפוש הרגילות אשר היינו רגילים אליהן עד היום.

אם עמוד כלשהו אשר מכיל תגית AMP עולה בתוצאות החיפוש (במובייל), הוא יוצג בצורה הזו:

חשיפה אורגנית תוצאות חיפוש בגוגל

 

אם עדכוני המובייל האחרונים של גוגל לא הספיקו עבורינו בנסיונות התאמת המובייל למשתמש בצורה האופטימלית, הרי שיש כאן בשורה של ממש – תוצאות של עמודי AMP מופיעות בראשית תוצאות החיפוש של גוגל. נשמע קל מידי עבור אנשי SEO, לא?

אז גוגל כמו גוגל, מיד יצאו בהצהרות שאין לייחס ל AMP פקטור המשפיע על תוצאות הדירוג. אבל כן התייחסו אליו כאל "דרך מצויינת להנגשת האתרים למובייל".

אז נכון, אולי לעולם לא נדע איך בדיוק עובד מנגנון האלגוריתם של תוצאות החיפוש, אבל היי – מהירות טעינת אתר משפיעה על חוויית משתמש; חוויית משתמש ומהירות אתר הם שני פרמטרים שאנו יודעים עליהם כמהווים חלק בשקלול לדירוג – אז למה לא לשאוף למצויינות בגזרה זו אם אנחנו יכולים?

השימוש ב AMP

השימוש ב- AMP  פשוט למדי, אך כולל בחובו מספר התניות. בהסבר שערכו צוות המהנדסים של AMP, נאמר כי על מנת לאפשר את אופציית טעינת העמוד בצורה מהירה יש להשתמש בכמה שפחות אלמנטים אשר מכבידים על טעינת העמוד. מומלץ מאד לשמוע את ההסבר מההתחלה ועד הסוף.

לדעתינו, הנקודה המשמעותית ביותר שעומדת מאחורי ה- AMP היא שיהיה כמעט בלתי אפשרי לבצע הטמעה מוחלטת של כל האתר  עבור AMP, שכן שימוש בקבצי CSS מוקטנים וקבצי JS מותאמים יכולים לתפוס בעמודים ספציפיים, אך עדיין לא כשימוש גורף בכל האתר.

ניתן לראות כאן את רשימת הסקריפטים והקודים לשימוש עבור AMP

אני רוצה גם, איך עושים?

ההטמעה של תגיות ה AMP היא מאד פשוטה, אך יש להקפיד לעמוד על הקווים המנחים של גוגל להטמעה נכונה

אז בעצם יש לי שתי גרסאות של אותו העמוד?

כן. כעיקרון, אנחנו יכולים שיהיו לנו כמה גרסאות של אותו העמוד שאנחנו רוצים, אך אנחנו צריכים להשתמש בזה בחוכמה. גוגל מסבירים שעבור כל עמוד רגיל, אשר יש לו גרסת AMP מותאמת למובייל, יש להטמיע בו תגית rel=amphtml

העמוד שבו מוטמעת גרסת ה- AMP שלנו, יקבל תגית קנוניקל, אשר תצביע על עמוד הדסקטופ כגרסת המקור. בדיוק כמו שעושים כאשר האתר אינו רספונסיבי אך מכיל דפים מותאמים למובייל.

לצורך העניין, אם כתובת העמוד שלנו היא https://uplead.co.il/ , ונרצה להטמיע בה תגית AMP, היא תראה ככה:

<link rel="amphtml" href=https://uplead.co.il/>

ובגרסת ה- AMP של אותו העמוד, תהיה תגית קנוניקל שתצביע על המקור-

<link rel="canonical" href=https://uplead.co.il/>

לצורך ההמחשה, צירפנו צילום מסך של אחד העמודים באתר הניו יורק טיימס :

הטמעת תגית AMP

בעוד שאותו העמוד בגרסת המובייל נראה כך:

תוצאות חיפוש במובייל

האם אפשר להטמיע תגית AMP בכל אתר?

כן, אבל אין צורך.

האפשרות הזו, לפחות בשלב זה, נראית כעדיפה בעיקר לדפי תוכן ( אתרי חדשות/ בלוגים/ אתרים אינפורמטיביים).

אם האתר שלכם מוכוון תוכן, ואתם מעוניינים שתכנים בו יוצגו לגולשי מובייל בצורה מהירה יותר, אז מומלץ להטמיע את התגית. (נשוב ונזכיר שנכון לזמן כתיבת מאמר זה, האפשרות הזו אינה קיימת בגוגל ישראל, אך כמובן שניתן לבצע התאמות כבר בשלב מוקדם ולהיות הראשונים שמשתמשים בזה אם וכאשר זה יגיע גם אלינו).

רוצים לשפר את מיקום האתר שלכם בתוצאות החיפוש? צרו עמנו קשר ונשמח לייעץ ולבנות עבורכם תוכנית קידום אופטימלית!

 

כותב המאמר – ליאור שניידר – מומחה SEO ואסטרטג תוכן מצוות אפליד

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

מגמות משפיעות על חיפוש ומיתוג דיגיטלי של מסעדות
בלוג קידום אתרים מקצועי

הבעייתיות במחקר מילות מפתח מסורתי – כיצד לאתר ולסווג כוונת משתמש במחקר מילות מפתח?

בעולם שבו האלגוריתמים של גוגל מבוססים יותר ויותר על הבנת כוונת המשתמש (Search Intent), עסקים ומנהלי אתרים צריכים לאמץ שיטות מחקר חדשות המתמקדות לא רק בנפח חיפוש או ברמת התחרות של מילות מפתח, אלא גם בהקשר ובמטרת החיפוש של המשתמשים. התאמת האסטרטגיה לכוונת החיפוש יכולה לשפר באופן משמעותי את הביצועים האורגניים (SEO) והפרסומיים (PPC).

קרא עוד »
תפריט-מסעדה-בגוגל-מיי-ביזנס-GBP-Menu-in-Restaurants
בלוג קידום אתרים מקצועי

קידום אורגני למסעדות – תפריטים, סרטונים, מפות, Youtube Shorts, פרופיל גוגל לעסקים GBP ועוד ועוד

במאמר זה נסקור את המגמות המרכזיות של גוגל בתחום המסעדנות לשנת 2025. חיפושים מקומיים כמו "אוכל לידי פתוח עכשיו" בעלייה חדה, ומשלוחים באמצעות רחפנים מקצרים את זמני ההמתנה (לא בארץ כמובן!). בנוסף, פורמט YouTube Shorts צובר פופולריות ומשמש ככלי שיווקי מרכזי לשיפור הנראות והמעורבות הדיגיטלית.

קרא עוד »
AI Agents מתחילים לשמש מתווכים בין גולשים לתוכן
בלוג קידום אתרים מקצועי

SOO – Search Operators Optimization | שיפט בעולם הקידום בעקבות כניסתם של AI Agents ו-AI Operators

עולם הדיגיטל נכנס לעידן חדש: אופטימיזציה לאופרייטורים (SOO). גלו כיצד להתאים את האתר שלכם לאופרייטורים חכמים ולהוביל את העסק שלכם לעתיד דיגיטלי פונקציונלי ונגיש.
מדריך מקיף למיפוי מילות מפתח! גלו איך לשפר את הדירוג האורגני, למנוע קניבליזציה (תחרות פנימית בין עמודים באתר), ולהתאים תוכן לכוונת המשתמש. כולל דוגמאות, כלים וטיפים חיוניים!

קרא עוד »
סרץ-קונסול-לטיפול-בתחרות-פנימית-בין-עמודים-באתר
בלוג קידום אתרים מקצועי

מיפוי מילות מפתח לקידום אתרים- Keyword Mapping: המדריך השלם למיפוי מילות מפתח לאתר שלך

מדריך מקיף למיפוי מילות מפתח! גלו איך לשפר את הדירוג האורגני, למנוע קניבליזציה (תחרות פנימית בין עמודים באתר), ולהתאים תוכן לכוונת המשתמש. כולל דוגמאות, כלים וטיפים חיוניים!

קרא עוד »