סיכום כנס גו מובייל 4

או במילים אחרות, מה הפסדתם כשלא באתם?

כנס גו מובייל 4 בא לבחון ולהציג את המצב של צרכנות המובייל כיום ולנסות להבין לאן הולכים הדברים בעתיד הקרוב. מילת הדגל של הכנס הייתה – IOT שמשמעה – INTERNET OF THINGS. למי שעוד לא נתקל בביטוי, וטמן את ראשו בחול, אינטרנט של הדברים מתייחס לכל ה"דברים" שניתן לחברם באמצעות אינטרנט ועל סמך המידע שהם אוספים עלינו לגרום להם לפעול בצורה מסויימת שתביא לשיפור בחיינו. הדוגמא הנפוצה ביותר היא מקרר שמזהה מתי נגמר החלב ומבצע הזמנה באופן אוטומטי.

הכנס נפתח בחידון משעשע בנוגע למוצרים מתחום הIOT שקיימיים כבר היום או בפיתוח. למשל – האם קיים חיתול ששולח SMS כאשר צריך להחליף אותו? או האם קיימות נעלי בית ששולחות סטטוס לפייסבוק במידה ואתה מחליק ונופל? התשובות בחלקן בהחלט היו מפתיעות ומשעשעות (אגב, במקרה זה – כן ולא – בהתאמה).

כנס גו מובייל#4

IOT – לא סתם Buzzword

גיא בר-נר, מנהל השיווק של אינטל בישראל, העלה לדיון את העתיד של תחום הIOT. קודם כל, למה דווקא עכשיו התפתח התחום בכזו תנופה? הסיבות הן פשוטות – מחירם של הסנסורים, של רוחב הפס ושל המחשוב ירדו במקביל והפכו את התהליך לזול משמעותית.

כיום קיימים פיתוחים שמשתלבים בחיינו ומחברים אותנו לנתונים ועושים אותנו ליותר חכמים, אך השלב הבאמת מעניין הוא כאשר לא אנחנו נבצע פעולות בעקבות הנתונים שהדברים נותנים לנו, אלא הדברים הם שיניעו אותנו לעשות את הפעולות.

בר-נר הצביע על שלושה תחומים עיקריים שהשימוש בIOT הולך להתמקד בהם בשנים הקרובות – תחומים בהם באמת ניתן לעשות שינוי משמעותי:

1 – הזדקנות העולם – גידול באוכלוסיות המבוגרות. כבר היום אנחנו מתחילים להבין שקיימת בעיה בעוד קרנות הפנסיה ומערכות הבריאות לא מצליחות להתמודד עם אריכות השנים של האוכלוסייה. הפתרון יהיה להפוך את הבית שלנו למרכז הבריאות שלנו, כך שלא נצטרך לצאת מהבית על מנת לקבל טיפול רפואי.

2 – אקלים – כיום קיים בזבוז אנרגיה בתעשייה שפוגע באקלים. שימוש בסנסורים יעזור להגביר את התפוקה בייצור ובכך להפחית את בזבוז האנרגיה ואת הנזק לסביבה.

3 – הנהירה לעיר – כבר היום התשתיות והמערכות העירוניות קורסות. במקום לשפר כל אחת מהן בנפרד, יהיה ניתן לחבר את כל המערכות יחד במערכות חכמות שיתממשקו זו לזו.

4 – רעב עולמי – שימוש בסנסורים על מנת להביא לגידול בייצור המזון. לדוגמא – חקלאים ידעו על סמך טמפרטורת האדמה והלחות מתי ואיך להשקות את היבול ובכך למקסם את הייצור.

שינוי בחוויית הקניות באמצעות המובייל

אין ספק שחווית הקניות השתנתה בעקבות הסמארטפונים. תהליך הרכישה הפך קצר ומהיר, והמובייל הפך להיות חלק בלתי נפרד ממנו, בין אם ביצוע הרכישה מתקיים באפליקציה או אתר מובייל ובין אם אנחנו משתמשים בו במקביל לרכישה הפיזית בדלפק על מנת להשוות מחירים או לחפש קופונים והנחות רגע לפני התשלום. מה שבטוח – ההחלטות קורות בזמן אמת.

אנחנו עדים לתהליך מתעצם של גידול בקניות האונליין.

מה הישראלים קנו ב2015 ברשת?

הישראלים ללא ספק משנים את הרגלי הצריכה שלהם בשנה האחרונה ויותר ויותר עוברים לרכישות אונליין.

אלעד גולדנברג, ebay ישראל, חשף בכנס נתוני צרכנות של 2015.

בשנת 2015 המוצרים הנמכרים ביותר היו מוצרי טיפוח,ביגוד (עם דגש על נשים) וסמארטפונים. לדוגמא – בשנה האחרונה הישראלים רכשו 40 אלף סמארטפונים באינטרנט. אחת הסיבות שהניעו את השינוי הוא כניסה לשוק של מותגי סמארטפונים סיניים שהציעו מכשירי סמארטפונים זולים עם ביצועים מרשימים.

דוגמא מרשימה נוספת שניתנה בכנס היא שבאירועי המכירות הגדולים של הבלאק פריידיי – 32% מהעסקאות התבצעו בכלל מהמובייל. כך שלא רק שהצרכנים התרגלו לרכוש את המוצרים שלהם אונליין, הם גם במגמה של ויתור על המחשב, ושימוש בלעדי בסמארטפון למימוש כל צרכיו לרבות צרכנות.

כנס גו מובייל- שיווק באינטרנט

שכחו מ- e-commerce , אמרו m-commerce

אוקיי, אז הבנו שכעסק אנחנו חייבים נוכחות במובייל. יש לנו מוצר, אנחנו מעוניינים למכור אותו, והצרכן נמצא היום במובייל. אבל אין גורמים לאנשים לקנות דווקא אצלי באפליקציה או באתר?

3 דרכים לקידום מכירות במובייל

  1. ראיתם? קניתם! קצרו את השלבים מהחשיפה של המוצר אל המכירה שלו, ללחיצה אחת בלבד. כבר אמרנו שהצרכנות הפכה כיום ליותר אימפולסיבית וקצרה, ולכן אם תסבכו את הגולש, הוא פשוט מאוד ינטוש ויחפש את אותו מוצר במקום אחר.
  2. נושא שאינו חדש, אך ילך ויתגבר – התאמת הטבות וקופונים המסתמכים על מיקום הצרכן. הסמארטפון יהיה המניע לרכישה ולא האמצעי.
  3. Showrooming – מושג המשקף תהליך בו אנו רואים משהו שאנחנו אוהבים בחנות הפיזית ולאחר מכן רוכשים אותו אונליין בזול, לאחר סקר שוק. וכחלק מזה, נפח החיפוש של דגמים ספציפיים של מוצרים גדל לעומת חיפושים גינריים, כאשר הצרכן כבר מכיר את המותג והדגם ויודע בדיוק מה הוא מחפש.

בשלב זה התפצל הכנס לשלושה מסלולים עם התמקדות בנושאים שונים:

–          Internet of things

–          טכנולוגיות ופיתוח בתחום המובייל

–          שיווק ופרסום במובייל

אנחנו כמובן בחרנו במסלול השיווקי.

באופן כללי, נזרקו בכנס מגוון סטטיסטיקות והצהרות (לעיתים אף סותרות) כך שהיה בלתי אפשרי לזכור ולתפוס את כל הנתונים. עם זאת אחד הנושאים המעניינים היה דווקא בהרצאה של סיון אנדן ממחלקת האפליקציות מובייל של גוגל, שדיברה על כך שעל פי מחקרים, כמות האפליקציות הממוצעת שלנו בסמארטפון הוא 34 אפליקציות, ובפועל משתמשים אולי בחצי. האתגר שעומד בפני מפתחי אפליקציות הוא א רק להיות אחד מבין 34 האפליקציות שיש לכם במכשיר, אלא גם לאחר שהורדתם את האפליקציה, ונניח שהתחלתם להשתמש בה – 90% מהמשתמשים נוטשים את האפליקציות בתוך חודש של שימוש.

אז איך עושים רווח מאפליקציות סלולאר? קיימות מספר אפשרויות החל מתשלום על הורדת האפליקציה, דרך in app purchase, הרשמה לשירות ועד מודעות ופרסומים. החוכמה היא כנראה לשלב ביניהם ולדעת לאיזה גולש להציג אילו מודעות או תכנים על מנת להניע אותו. גוגל מציעה פלטפורמה של אנליטיקות למובייל בשם AdMob, שמאפשרת לקבל מידע על סוגי הגולשים שלך על מנת לעשות החלטות חכמות בפרסום שלך.

  • שאלה פילוסופית שעלתה בראשי בזמן המצגת של גוגל – האם לגוגל מותר להשתמש בתמונות מגוגל עבור המצגות שלהם?

שיווק דיגיטל באפליקציות

 

האם בכלל כדאי להשקיע באפליקציה בימינו לאור נתוני השימוש?

אנחנו יודעים שבגלישה באתרים רספונסיביים במובייל יש יותר אחוזי נטישה ופחות המרות. ועם זאת חייבים להיות שם. שי רוזן (Realcommerce) מעלה מכנה משותף בין עשרת האפליקציות המורדות ביותר באפ סטור.

(רוצים לנחש אילו הם?) תמונה מתוך המצגת

– עיקרן מתבססות על תקשורת בין אנשים. ולכן חוויית המשתמש הבאה צריכה להתמקד ב- messeging. מי שמובילה את המהפכה היא לא אחרת מwhatsapp בבעלות פייסבוק, שיצאה בהצהרה על שינוי אסטרטגי עבור עסקים, והופכת לממשק תקשורת חי בין הלקוחות לעסקים.

דוגמא לשירותים שכבר קיימים בשוק:

–          כיום ניתן להזמין חדר במלון ברשת hayatt  דרך מסנג'ר של פייסבוק.

–          הזמנת אובר דרך מסנג'ר של פייסבוק

–          חברת everlane  מציעה רכישת בגדים דרך מסנג'ר

כך שבמקום להשקיע בטכנולוגיה חדשה, אפשר להשתמש בזו הקיימת והשימושית ביותר, ובאמצעותה לתפוס את הלקוח במקום שהכי נוח לו. הכי חשוב – מהר. תגיד לנו מה אתה רוצה – ואנחנו נספק לך.

ואי אפשר בלי קצת SEO למובייל

רוב העסקים כבר התחנכו לדעת שאם יש לך אתר, אתה חייב גם להתאימו לגלישה במובייל, אחרת יקרו אחד משני דברים. או שבכלל לא ימצאו אותך ברשת מאחר ולא תצליח לקדם את האתר בגוגל, ששם דגש בשנה האחרונה על התאמת לניידים בצורת התגית – MOBILE FRIENDLY. או שגם אם ימצאו אותך, חווית המשתמש שאינה מותאמת לניידים תבריח מהר מאוד את הגולש.

אך גוגל לא עושה לנו, אנשי קידום האתרים, חיים קלים. עדכון היונה האחרון שינה את החוקים כאשר גוגל החלו להציג תוצאות מקומיות משל עצמו. 3 תוצאות בלבד המתבססות על מיקום המחפש. מה שמדיר מיידית את כל השאר. בנוסף לזה, גוגל אוספת על העסק שלך כמה שיותר מידע ושואפת למנוע מהגולש להכנס אל האתר שלך, אלא להציג לך את כל המידע הרלוונטי שאתה מחפש כבר במעמד מסך תוצאות החיפוש.

ואם לא די בזאת, שאר התוצאות בעמוד הראשון מעוטרות באתרי דגל בבעלותה של גוגל כמו ויקיפדיה או IMDB.

תענוג.

אז יש לנו עבודה לא קלה, את זה אנחנו יודעים כבר.

ואז הגיע שינגי

שינגי- כנס גו מובייל
(מקור התמונה מהאתר הרשמי של Shingy)

בחור אוסטרלי עם מראה שיותר קרוב לטרול מאשר לחבריו המרצים בכנס, עם אנרגיות גבוהות ודיבור מהיר.

שינגי מגדיר את עצמו כנביא טרנדים דיגיטלי ודיבר בעיקר על IOT, על האפשרויות הרבות שעומדות בפנינו ועל מוצרים שנמצאים כבר עכשיו בפיתוח בתחום הטכנולוגיות לבישות.

(צפו בהרצאה כמעט זהה מכנס אחר בתל אביב בוידאו לדוגמא)

אם הייתי חייבת להוציא שורה תחתונה מבליל המילים שיצאו ממנו, הייתי אומרת שהוא מפציר בנו לא לפרק לגורמים ולהתמקד בתחום אחד ולשווק אותו, אלא לאמץ את כל האפשרויות יחד בתוך הקונטקסט הנכון ולייצר אינטימיות עם הלקוח, בצורה הכי דומה להתנהגות האנושית שאנו מכירים.

כותבת המאמר- עינת וולך, מנהלת פרויקטים בחברת אפליד

[TheChamp-FB-Comments]

 

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

בלוג קידום אתרים מקצועי

מה זה Google SGE וכיצד יכול לשפר את תוצאות החיפוש שלך?

מנוע החיפוש של גוגל הוא אחד מהכלים החשובים ביותר בעידן הדיגיטלי העכשווי וכפי שתמיד הייתה בחזית החדשנות, היא משיקה כעת כלי חדש בשם Google SGE המבוסס בינה מלאכותית וטכנולוגיות מתקדמות המאפשרים גישה מתקדמת וממוקדת יותר לחיפוש וקבלת מידע.

קרא עוד »
קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »