הדרך לבניית מותג חזק ושמירה על מוניטין עסקי עוברת בניהול נכון של אסטרטגיה תקשורתית

איך אפשר להשפיע על דעת הקהל ביחס לארגון, חברה או מותג?

אסטרטגיה תקשורתית מאפשרת לחברה להגדיר מטרות ברורות ולקבוע דרכי פעולה להשגתן. היא תורמת לשליטה בתפיסת המותג ומבטיחה שהמסרים שמועברים הם עקביים ומשקפים את ערכי החברה, וכך מובילה לבניית נאמנות לקוחות.

כיצד נבנה אסטרטגיה תקשורתית יעילה?

 

ייעוץ תקשורת מאפשר לחברה לזהות את קהלי היעד שלה ולהתאים להם את המסרים. יועץ תקשורת מקצועי יידע לזהות את הערוצים הנכונים ואת השפה המתאימה לכל קהל, תוך התחשבות בתרבות הארגונית ובערכיה ויבנה בהתאם תוכנית אסטרטגיה תקשורתית.

אסטרטגיה תקשורתית מאפשרת לחברות להיערך לא רק לקידום מטרותיהן בשגרה, אלא גם להיות מוכנות לניהול מוניטין במשבר, באמצעות זיהוי סיכונים והכנת תגובות מוקדמות. כך, בשעת משבר, החברה תהיה מצוידת בכלים שיאפשרו לה להתמודד עם המצב ביעילות ולשמור על תדמיתה.

מה החשיבות של ייעוץ תקשורת, דוברות ויחסי ציבור לארגון או לחברה?

ייעוץ תקשורת עוסק בפיתוח והטמעת אסטרטגיות תקשורת מקיפות שמטרתן לשפר את התדמית, לבנות ולשמור על מוניטין ולהבטיח שהמסרים שהארגון מעביר הם בהתאם לערכיו ולמטרותיו. יועץ תקשורת מסייע לחברה להבין את הקהלים השונים שלה ולנהל תקשורת יעילה עמם.

דוברות היא הפנים של הארגון בפני המדיה והציבור. הדובר מופקד על הסברת פעולות הארגון ומדיניותו, תקשורת במצבי חירום והגנה על תדמית הארגון בזמנים של משבר. יחסי ציבור מתמקדים ביצירת וקיום מערכות יחסים עם המדיה, עם השפעה על דעת הקהל דרך מדיה מסורתית וחדשה. 

בהתאם לגודל הארגון או החברה, המשימות הללו המשפיעות כולן על תדמית החברה ודעת הקהל ביחס אליה – יכולות להתבצע על ידי יועץ תקשורת מנוסה ומקצועי שמתפקד גם כדובר או ע"י מספר אנשי מקצועי הפועלים יחד בתיאום.

האם יועץ תקשורת פועל בהתאם לתוכנית מוגדרת או רק מגיב לפניות?

יועץ תקשורת מקצועי יפעל בהתאם לאסטרטגיה תקשורתית שנבנית בהתאם לצרכי החברה ולמטרותיה, תוך שילוב כלים שונים בביצועה, כמו פרסום, שיווק דיגיטלי, יחסי ציבור, ועוד. האסטרטגיה חייבת להיות גמישה כדי להגיב לשינויים בשוק ולהתמודד עם אתגרים צפויים ובלתי צפויים. חשוב למשל לזהות כבר בשלב מוקדם סימני משבר ולהתמודד איתם באופן מקצועי ומתוכנן, תוך שמירה על תקשורת פתוחה ושקופה עם הלקוחות והציבור.

אסטרטגיה תקשורתית מאוזנת היא כלי חיוני לבניית מותג חזק. היא מסייעת להגדיר בבירור את הערכים, הוויז'ן והמטרות של המותג, ולתרגם אותם למסרים עקביים ומובנים אשר מועברים לקהל היעד. כך, המותג נתפס כאמין ואמינות זו מחזקת את האמון של הלקוחות ושותפי העסק.
תוכנית אסטרטגיה תקשורתית תכלול ניתוח מעמיק של המצב הנוכחי של הארגון או החברה (חוזקות וחולשות, מתחרים ואיומים, אופק ופוטנציאל פיתוח עסקי), הגדרת מטרות תקשורתיות בהתאם ליעדי הארגון, זיהוי קהלי יעד ובניית מסרים מותאמים, גאנט פעולות תקשורתיות מול לו"ז לביצוע.

כאמור, הגדרת מטרות תקשורתיות בהתאם ליעדי הארגון היא שלב חשוב בתכנית האסטרטגיה התקשורתית.

להלן כמה דוגמאות למטרות תקשורתיות אפשריות:

העלאת המודעות לחברה/מוצר/שירות – כאשר הארגון רוצה להגביר את החשיפה והמוכרות בקרב קהלי היעד.
שיפור תדמית הארגון – כאשר יש צורך לשפר או לתקן את התפיסה הציבורית כלפי הארגון.
הצגת המומחיות של הארגון – כאשר הארגון רוצה להיתפס כמוביל ידע ומומחיות בתחום פעילותו.
יצירת דיאלוג עם לקוחות/שותפים – כאשר הארגון רוצה לפתח ערוצי תקשורת חדשים ולקיים שיח עם קהלי יעד מרכזיים.
גיוס עובדים איכותיים – כאשר הארגון רוצה למשוך כוח אדם איכותי על ידי שיווק תדמית מעסיקה נאותה.
הגברת המכירות/רווחיות – כאשר המטרה היא לקדם מכירות של מוצר או שירות ספציפי באמצעות פעילות תקשורתית ממוקדת.

נזכור כי המטרות התקשורתיות צריכות להיגזר מיעדי הארגון הכוללים ולהיות ממוקדות, מדידות וברות-השגה במסגרת התקציב והמשאבים הקיימים.

איך משתלבת האסטרטגיה התקשורתית עם ניהול הרשתות החברתיות?

רשתות חברתיות הן ארנה מרכזית לניהול מוניטין עסקי בעידן הדיגיטלי. ניהול מוניטין בפלטפורמות אלו דורש עקביות ומקצועיות, כאשר תגובות נכונות ומהירות לשבחים או ביקורת יכולות לשפר משמעותית את תדמית החברה ואמינותה.
שילוב של יועץ תקשורת עם אסטרטגיה תקשורתית מקיפה, מבטיח שכל המערכות התקשורתיות של החברה פועלות בתיאום ובהרמוניה. יועץ תקשורת מסייע להבין את הקונטקסט הרחב יותר ומשלב זאת בתוכניות השוטפות, כולל במעקב ובניתוח התוצאות ברשתות החברתיות, למיצוי הפוטנציאל של כל פעילות.

רוצים לדעת מה אנחנו יכולים ללמוד מביל גייטס על יחסי ציבור ואסטרטגיה תקשורתית?
"מוסקל מדיה" ייעוץ תקשורת וניהול משברים ריכזו לנו במאמר קצר, כמה תובנות ועצות מפתח שנכונות כמובן לא רק בשביל מיקרוסופט.

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

אסטרטגיה תקשורתית
בלוג קידום אתרים מקצועי

הדרך לבניית מותג חזק ושמירה על מוניטין עסקי עוברת בניהול נכון של אסטרטגיה תקשורתית

ניהול נכון של אסטרטגיה תקשורתית היא דרך לבניית מותג חזק ושמירה על מוניטין עסקי. האסטרטגיה מאפשרת לחברה להגדיר מטרות ברורות ולהשקיע בדרכי פעולה להשגתן, כולל זיהוי קהלי יעד ובניית מסרים מתאימים. ייעוץ תקשורתי מקצועי ושילובו בתוך תכניות השיווק והתקשורת של החברה חיוניים להצלחת האסטרטגיה.

קרא עוד »
בלוג קידום אתרים מקצועי

מה זה Google SGE וכיצד יכול לשפר את תוצאות החיפוש שלך?

מנוע החיפוש של גוגל הוא אחד מהכלים החשובים ביותר בעידן הדיגיטלי העכשווי וכפי שתמיד הייתה בחזית החדשנות, היא משיקה כעת כלי חדש בשם Google SGE המבוסס בינה מלאכותית וטכנולוגיות מתקדמות המאפשרים גישה מתקדמת וממוקדת יותר לחיפוש וקבלת מידע.

קרא עוד »
קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »