הכתובת על הוול- פרסום בפייסבוק

אם פעם ראשי התיבות שהיו שגורים בפיו של כל מקדם אתרים היו SEO (search engine optimization), הרי שבשנים האחרונות קיצור חדש וחשוב לא פחות תופס את תשומת ליבם של מקדמי האתרים, כמו גם בעלי עסקים: SMO- Social Media Optimization.

אחד הצעדים הראשונים וההכרחיים למיתוג עסק הוא פתיחת עמוד בפייסבוק- כל הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים נמצאים שם, ואם העסק שלך לא שם, הוא פשוט לא קיים. היתרונות בעמוד עסקי בפייסבוק כוללים לא רק מיתוג ונוכחות, אלא גם מאפשרים נגישות ותקשורת ישירה מול הלקוח. אחת התרומות החשובות של עמוד פייסבוק עסקי היא תמיכה במאמצי הקידום האורגני של האתר.

אז איך בדיוק משפיע פרסום בפייסבוק על הקידום האורגני?

כיום אחד הפרמטרים המשפיעים על דירוגו של אתר בגוגל ועל מיקומו בתוצאות החיפוש הוא הבאזז שיוצר המותג ברשתות החברתיות. מכאן שפרסום יעיל וממוקד בפייסבוק, שיגרום למעורבות של גולשים בצורת שיתופים, לייקים ותגובות, יאותת לגוגל שהמותג רלוונטי, מעניין את הגולשים ויוצר אינטראקציה.

פרסום בפייסבוק ותרומתו לקידום האתר

הנה שלוש התרומות העיקריות של הפרסום בפייסבוק לחיזוק הנוכחות במנועי החיפוש:

  1. שיתוף פוסטים בפייסבוק הוא עוד צורה של קישורים נכנסים לאתר- בניית מערכת קישורים ענפה לאתר תמיד הייתה חלק מהותי ובלתי נפרד מהקידום האורגני. כיום, דרך נוספת להשיג קישורים ולאותת לגוגל שהאתר שלך אמין ורלוונטי היא באמצעות שיתוף של תכנים מהאתר בפייסבוק, והמשך שיתופם על ידי גולשים אחרים, או לחילופין קישורים מפוסטים בפייסבוק לאתר האינטרנט.
  2. שיתוף תכנים מאתר בפייסבוק מזרז את סריקת האתר על ידי גוגל ומעלה את תדירותה.
  3. שיתוף תכנים מהאתר ברשתות החברתיות מגביר את חשיבות הדומיין בעיני הרובוטים של גוגל- כשגולש משתף תוכן מהאתר שלכם בעמוד הפייסבוק שלו, גוגל רואה בכך אישור לרלוונטיות של האתר והתוכן, ולאמינות המותג.

הבנתי, אז איך בפועל מקדמים את האתר באמצעות הפייסבוק?

אחת הפעולות הבסיסיות שכדאי לעשות בכל עבודת קידום של אתר היא הוספת תוספים המאפשרים לייק, תגובה ושיתוף לכל עמודי האתר. עודדו את הגולשים לקחת חלק פעיל באתר- אינטראקציה של הגולש עם האתר כאמור לא רק תשפר את תדירות הסריקה על ידי מנועי חיפוש, אלא גם תשדר שמדובר בתוכן רלוונטי לגולש.

פעולה נוספת וחשובה ביותר לתהליך קידום האתר ברשתות החברתיות היא פרסום בפייסבוק. פוסט שבנוי בצורה מקצועית ומוכוון לקהל היעד הנכון יפנה את הגולש לאתר שלך, ויגרום לו לשוטט באתר, לעבור בין עמודים, לקרוא תכנים ובתקווה גם לבצע המרה. פעולות אלה יביאו לזמן שהייה ארוך באתר, מה שיאותת לגוגל על רלוונטיות התוכן לגולש, וזה, כידוע, אחד הפרמטרים החשובים ביותר שהרובוטים של גוגל מחפשים לראות.

לסיכום- שלא תגידו שלא אמרנו…

הפייסבוק הוא פלטפורמה שהנוכחות בה אינה עניין של שיקול דעת, אלא חובה לכל עסק שרוצה לשרוד. מערכת הפרסום של פייסבוק מאפשרת פילוח סופר ממוקד והגעה לקהל יעד שסביר שיתעניין בשירות שברצונכם למכור, מה שלא קיים בפעילות הקידום האורגני הרגילה. הפייסבוק הוא עולם ומלואו, ומאפשר מגוון אפשרויות שלא היו קיימות בעבר ושיכולות לתרום רבות לקידום אתרים, אז למה לא להשתמש בו?

כותבת המאמר – לנה צלר- מנהלת תיקי לקוחות בתחום SEO בצוות אפליד

[TheChamp-FB-Comments]

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

חיפוש-מוצרים-בGPT-AI-CHAT
בלוג קידום אתרים מקצועי

מהפכת המכירות מגיעה ל-ChatGPT: איך לקדם ולמכור בעידן ה-AI

עולם המסחר האלקטרוני והשיווק הדיגיטלי נמצא בתנועה מתמדת, אך נדמה שלאחרונה אנו עומדים בפני שינוי משמעותי במיוחד. הבינה המלאכותית (AI), ובפרט מודלי שפה גדולים כמו ChatGPT של OpenAI, חדלה להיות כלי ניסיוני בלבד והופכת לשחקן מרכזי המשנה את כללי המשחק. אם עד היום הכרנו את ChatGPT בעיקר כעוזר וירטואלי המסוגל לנהל שיחה, לכתוב טקסטים ואף ליצור קוד, כעת מתברר שהוא מתפתח לכיוונים חדשים ומרתקים– כולל עולם המכירות וקידום המוצרים.

קרא עוד »
טרנספורמציה טכנולוגית בלוגיסטיקה
בלוג קידום אתרים מקצועי

המהפכה השקטה: כיצד טכנולוגיה ובינה מלאכותית (AI) משנות את פני הלוגיסטיקה והשילוח הבינלאומי

בעולם שבו השינוי הוא הקבוע היחיד, היכולת להסתגל, לחדש ולהוביל היא המפתח להצלחה ארוכת טווח. קבוצת פרידנזון, הניצבת בחזית תעשיית הלוגיסטיקה והשילוח בישראל, מבינה היטב את האתגרים וההזדמנויות שמציב העידן הדיגיטלי. המחויבות שלנו לחדשנות אינה סיסמה ריקה מתוכן, אלא חלק בלתי נפרד מה-DNA הארגוני שלנו, והיא באה לידי ביטוי בהשקעה מתמדת בטכנולוגיות מתקדמות ובפיתוח פתרונות יצירתיים, כל זאת במטרה אחת מרכזית: לספק ללקוחותינו את השירות היעיל, האמין והמתקדם ביותר" אומר שלומי שם טוב, סמנכ"ל שיווק בפרידנזון.

קרא עוד »
מגמות משפיעות על חיפוש ומיתוג דיגיטלי של מסעדות
בלוג קידום אתרים מקצועי

הבעייתיות במחקר מילות מפתח מסורתי – כיצד לאתר ולסווג כוונת משתמש במחקר מילות מפתח?

בעולם שבו האלגוריתמים של גוגל מבוססים יותר ויותר על הבנת כוונת המשתמש (Search Intent), עסקים ומנהלי אתרים צריכים לאמץ שיטות מחקר חדשות המתמקדות לא רק בנפח חיפוש או ברמת התחרות של מילות מפתח, אלא גם בהקשר ובמטרת החיפוש של המשתמשים. התאמת האסטרטגיה לכוונת החיפוש יכולה לשפר באופן משמעותי את הביצועים האורגניים (SEO) והפרסומיים (PPC).

קרא עוד »
תפריט-מסעדה-בגוגל-מיי-ביזנס-GBP-Menu-in-Restaurants
בלוג קידום אתרים מקצועי

קידום אורגני למסעדות – תפריטים, סרטונים, מפות, Youtube Shorts, פרופיל גוגל לעסקים GBP ועוד ועוד

במאמר זה נסקור את המגמות המרכזיות של גוגל בתחום המסעדנות לשנת 2025. חיפושים מקומיים כמו "אוכל לידי פתוח עכשיו" בעלייה חדה, ומשלוחים באמצעות רחפנים מקצרים את זמני ההמתנה (לא בארץ כמובן!). בנוסף, פורמט YouTube Shorts צובר פופולריות ומשמש ככלי שיווקי מרכזי לשיפור הנראות והמעורבות הדיגיטלית.

קרא עוד »