מה זה שיווק באמצעות תוכן ולמה זה חשוב

מביני דבר מסכימים בימינו כי שיווק באמצעות תוכן הוא מהכלים היותר אפקטיביים ומשמעותיים שעומדים לרשות בעלי עסקים, בעלי מקצועות חופשיים או כל גורם אחר המעוניין למכור מוצר או שירות ברשת. יחד עם זאת, לא כולם מבינים מה הפירוש של שיווק באמצעות תוכן ומדוע הוא כה חשוב, ובנושא זה יעסוק המאמר הבא.

 

אין ספק כי תוכן, כלומר המילה הכתובה, סרטון או הקלטה קולית, מהווה חלק אינטגראלי מצעדי השיווק בכל פלטפורמה קיימת. יחד עם זאת, יש הבדל גדול בין תוכן המפורסם באתר אינטרנט על מנת לשפר את הדירוג בגוגל, או סרטון וידאו המביא מידע על מוצר מסוים, לבין שיווק באמצעות תוכן. כאן מדובר בתוכן הרבה יותר ממוקד, הרבה יותר מדבר אל הלקוח, הרבה יותר מבין אותו, והרבה יותר מציע את מה שהוא באמת צריך.

אז מה זה שיווק באמצעות תוכן?

העיקרון שמאחורי שיווק באמצעות תוכן, או באנגלית content marketing, אומר שמי שמסתובב ברשת ומחפש מוצר או שירות מסוים חשוף להמון מודעות. בתוך זמן קצר הוא יעבור בממוצע על עשרה מקורות ומתוכם יחליט עם מי להמשיך. מן הסתם, כמעט כולם יצעקו באמצעות התוכן שיש להם את המוצר הטוב ביותר, את המחיר הטוב ביותר וכן הלאה. אבל מה יקרה אם אחד מהם פשוט ידבר ישירות אל ליבו של הלקוח, בשפה שלו, אל הדברים שבאמת חשובים לו, בלי לדחוף אותו באגרסיביות לקניה אלא פשוט ליצור קשר בגובה העיניים? לפי מחקרים עדכניים, הגישה הזו הרבה יותר יעילה בעבודת שיווק מול הצרכנים של היום, שהם יותר מודעים וחשופים לתוכן רב, ושאין להם סבלנות לאנשים שכל הזמן מנסים למכור להם משהו. העיקרון הוא לתפוס את הלקוח הפוטנציאלי שכבר מתחיל לחפש פתרון מסוים, תוך יצירת קשר מסוג אחר. כמובן שהמטרה היא בסופו של דבר להביא לקנייה, ויותר מכך – ליצור לקוח קבוע וחוזר, אבל הדרך שונה.

איך יוצרים קשר כזה?

כדי ליצור קשר כזה, או לכתוב תוכן כזה, צריך להיות מאוד ממוקדים. זו אינה פרסומת שמדברת לכולם אלא לקהל יעד מאוד מוגדר שהמאפיינים שלו נחקרו והובנו. לאור ההגדרות והמאפיינים יש להיכנס לעומק הראש והרגש של הקורא ולהבין מה הוא באמת מחפש, מה ירגש אותו, מה יעלה חיוך על שפתיו ומה ייתן לו ערך מוסף. זה לא רק המוצר שלכם שרוחו שורה על המודעה אלא גם בחירת המילים והמידע שאתם מציעים.

כן, התוכן צריך לתת משהו ממשי לקורא. למשל, חנות שמוכרת בגדי נשים יכולה להציע בתוכן ממומן עצות לבחירת שמלות ערב במידות גדולות, עם קישורים אל מאמרים רלוונטיים שכמובן יקדמו גם את מאמצי השיווק של המוצרים. או למשל, חנות העוסקת בציוד לגיימרים יכולה לפרסם פודקאסטים קצרים על בחירת קונסולות, או סרטונים על סקירת משחקים, ומכאן הפנייה אל מוצרי החנות.

כאמור, יש לחשוב על מה הלקוח צריך ורוצה, ולעניין אותו במידע ופתרונות שיכולים להועיל. הרושם שנוצר ממפגש כזה עם טקסט או כל תוכן אחר הוא הרבה יותר אנושי, אישי ובגובה העיניים. וכאשר אנשים מרגישים שפחות מנסים למכור להם ויותר לעזור, ושהם באמת מקבלים ערך ממשי, גובר האמון במי שעומד מאחורי התוכן ומכאן הנטייה להעדיפו על פני אחרים.

אין פלא איפה, שלפי מחקרים שנערכו בשנים האחרונות שיווק באמצעות תוכן הנעשה בצורה נכונה משפר מאוד את ההיענות לפעולות (רכישה, הצטרפות לרשימה, קבלת שירות), וגם את הסיכוי לחזרה אל העסק בטווח הארוך.

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך