פופ דאון

כולנו מכירים ביתרונות ובתועלות של פופאפים למיניהם, ובהצלחה שלהם בכל נושא שיפור יחס ההמרה של אתרים. לצד זאת, כולנו גם מודעים לעבודה שכשמדובר בכלי הנהדר הזה, הגבול בין הצלחה מסחררת למטרד הוא דק מאד.

ובכן, מסתבר שגם החברה' בגוגל הכירו בעובדה הזו, ולכן הודיעה גוגל כי החל מה- 10 בינואר 2017, יפגעו הדירוגים של אתרים המציגים במובייל פופאפים שתופסים את כל המסך או חלק נכבד ממנו, ופוגעים בחוויית המשתמש.

על פי גוגל, צעד זה הינו מהלך נוסף שמטרתו לשפר את חוויית המשתמש ואיכות החיפוש במכשירים הניידים. כשגוגל מתייחסת לאמצעי פרסום פולשניים, הכוונה היא לאתרים בהם לא ניתן לראות את המסך או לקרוא את התוכן שאמור להיות מוצג לגולש, עקב מודעה המכסה את כל המסך או את חלקו העיקרי, היות והגעה לעמוד שכזה מסתכמת בחוויה מתסכלת עבור הגולש (מכירים את הקטע הזה שבו אתם מנסים ללחוץ על X  קטן ונסתר ובמקום זה לוחצים בטעות על המודעה ונשלחים לעמוד אחר? אז כזה).

בגוגל מתייחסים כמטרד גם לפופ אפים ענקיים המופיעים בעת גלילה בעמוד, ומונעים מהגולש לצפות בתוכן המוצג.

פופאפים באתר

מי לא ייפגע מהעדכון?

חשוב לציין כי אתרים שמחוייבים על פי חוק להשתמש בבאנרים או פופאפים שכאלה (למשל הגבלת גיל, אימות מידע מסוים ועוד) לא ייפגעו מהצעד החדש.

בגוגל מדגישים גם כי אתרים המקפיצים מודעות שגודלן סביר ביחס לשאר המסך לא צריכים לדאוג (למשל- אתרים המציעים לכם לעבור לאפליקצייה שלהם בבאנר קטן בחלקו העליון של המסך).

כמו כן, אתרים המציגים פופאפ בעמוד שאינו מאונדקס, למשל טופס מילוי פרטי תשלום, לא צפויים להיפגע מהעדכון.

2016-08-24_1513

אז יש מה להילחץ?

לא ממש. אלא אם אתם בעלי אתר ספאמי ומטריד במיוחד. כשמדובר באתרים איכותיים בעלי "תו איכות" של גוגל, כלומר כאלה המציגים תוכן רלוונטי וחוויית משתמש איכותית במיוחד, הרי שלא תיפגעו מהעדכון, היות ומדובר, כמו תמיד, בפרמטר אחד מתוך מאות שידועים (וגם לא ידועים) לנו, המשפיעים על דירוג האתר.

2016-08-24_1525

ובכל זאת… כמה שאלות ששווה לשאול את עצמכם:

  1. אם המודעה שאני מקפיץ יכולה לתרום לגולש?
  2. האם המודעה שלי רלוונטית לסיבה בגללה הגולש הגיע לאתר שלי מלכתחילה?
  3. האם אני פוגע בחוויית המשתמש של הגולש?
  4. האם אני מקשה על הגולש בכוונה את פעולת סגירת הפופאפ?
  5. האם גודל הפופאפ סביר ביחס לגודל המסך?
  6. האם אני הייתי מתעצבן לראות את הפופאפ הזה?

צריכים עזרה בשיפור יחסי ההמרה של אתרכם? לא בטוחים מה לא עובד באתר שלכם ומדוע הלקוחות ממאנים להגיע? צרו איתנו קשר כבר היום, ונשמח לעזור לכם!

כותבת המאמר – לנה צלר- מנהלת תיקי לקוחות בתחום SEO בצוות אפליד

 

[contact-form-7 id="1499" title="טופס יצירת קשר 1"]

 

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

בלוג קידום אתרים מקצועי

מה זה Google SGE וכיצד יכול לשפר את תוצאות החיפוש שלך?

מנוע החיפוש של גוגל הוא אחד מהכלים החשובים ביותר בעידן הדיגיטלי העכשווי וכפי שתמיד הייתה בחזית החדשנות, היא משיקה כעת כלי חדש בשם Google SGE המבוסס בינה מלאכותית וטכנולוגיות מתקדמות המאפשרים גישה מתקדמת וממוקדת יותר לחיפוש וקבלת מידע.

קרא עוד »
קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »