איך להציג תמונה לצד תוצאות החיפוש בגוגל

תמונה בתוצאות החיפוש כחלק מתצוגת תוצאת החיפוש עצמה

אז מתי למעשה תוצג תמונה לצד תוצאות חיפוש בעמוד תוצאות החיפוש בגוגל?

 

 

image-seo

 

(או בקיצור serp = search results page)

בעת חיפוש בגוגל, בפרט במכשירים ניידים, ניכר כי לא מעט תוצאות מוצגת לצד תמונה אשר מקורה בעמוד אליו מקשרת תוצאת החיפוש הספציפית. נטען כי כ 45% מהחיפושים בגוגל מציגים תוצאות אשר לצידן מוצגות תמונות רלוונטיות.
אך באילו מקרים תוצג תמונה לצד תוצאת החיפוש?
להלן מקרים אשר נבחנו ובהם נמצא מתאם חיובי כלפי הצגת תמונה כחלק מתוצאת החיפוש:

    • כאשר התמונה מופיעה בחלק העליון של העמוד (אך לא מידי, לא תמונות שמופיעות בתפריט למשל), אך כן תמונות המוצגות מעל לגלילה (above the fold).
    • ככל שהתמונה קרובה יותר לתוכן אשר העמוד ככל הנראה מקודם בגינו. כלומר – ביטוי אשר לעמוד הנ"ל יש מיקום בתוצאת חיפוש, ואשר מוצגת תמונה סמוך אליו באתר.
    • לתמונה סיכוי להיבחר להצגה ככל שהיא חלק מהתוכן עצמו, (לא בתפריט צדדי נשכח כלשהו).
    • כאשר מוצגות מספר תמונות, לרוב התמונה הראשונה בכרונולוגיית הקוד תיבחר.
    • כאשר קיים מתאם בין כותרת העמוד (title) לביטוי החיפוש עצמו.
    • כותרת H1 דומה מאד לביטוי החיפוש.

לבצע אופטימיזציה לתמונות

גם פעולות שאנו מכירים מעולם אופטימיזציית תמונות, כגון: תיאור התמונה (alt או טקסט חלופי המסביר את נושא התמונה) ושם הקובץ עצמו עשויות לתרום ולהיות ברות השפעה, אך ככל הנראה, השפעה זו אינה ניכרת כמו שאר הגורמים שצויינו לעיל.

מדוע חשוב להציג תמונה לצד תוצאות החיפוש?

בקצרה:

  • חווית משתמש (השפעה על UX) – תמונה תיאורית דייה עשויה לעזור לגולש להבין לאן הוא יגיע לאחר הקלקה, וכך לתמוך בחווית משתמש (כמחפש בגוגל).
  • אחוז הקלקה (השפעה על CTR) – ככל שתצוגת החיפוש תהיה בולטת ומזמינה יותר, כך צפוי אחוז ההקלקה לצמוח, ומשם לתמוך במאמצי הSEO בצד של השגת הטרפיק לאתר. ניתן להשתמש בתמונות גם לצורך זה!
  • מיקום בתוצאות האורגניות (השפעה על SEO) – בהקשר לסעיף הקודם, אחוז הקלקה גבוה יעזור להשגת טרפיק, אך צפוי גם לשמש כאיתות לגוגל כי התוצאה שלנו אכן אטרקטיבית, ולכן סביר לחשוב כי דירוג התוצאה ישתפר כתוצאה מכך.

דגש רציני מאד על Context ומיקום תמונה

כאמור, הקשר תוכן העמוד ואף הפסקה הצמודה לתמונה מעלים את הסבירות שזו תוצג בתוצאות, אך במקרים מסויימים נראה כי אף לתוכן האתר עצמו יש משקל בקביעת רלוונטיות התמונה לביטוי החיפוש, ולכן לנושא הכללי של האתר יש משמעות גם בקביעת תצוגת תמונה בתוצאות החיפוש.
שימו לב שכאן לא מדובר בנתונים מובנים (rich snippets) בהם ניתן להשתמש באופן מדוייק ע"י שימוש בקוד (סכמה / scheme) ידוע ומוגדר, או "סתם" חיפוש תמונות בGoogle images.

עכשיו, כשלמדנו על כך שתופעת הצגת תמונות לצד תוצאות חיפוש היא תופעה נרחבת ומתרחבת (45% מהחיפושים…) 

אז מה צריכים לזכור ובמה צריכים להתחשב?

כמה טיפים עיצוביים והמלצות כלליות:

מימדי התמונה

היות וגוגל יציג תמונה במימדים ריבועיים (יחס של 1:1), רצוי למרכז את המסר בתמונה כך שיוצג כהלכה, או להציג תמונה ראשונה באתר במימדים ריבועיים מלכתחילה.

תמונה ברורה מקרוב ומרחוק

וודאו כי התמונה ברורה גם כאשר מוצגת במידות קטנות, גוגל מציג תמונות ברוחב של כ100 פיקסלים.

תוכן התמונה

החליטו מה תרצו להציג – רצוי שתמונה שתוצג אכן תייצג נאמנה את תוכן העמוד, ואפילו תהיה שיווקית מספיק באופייה בכדי להניע גולשים להקלקה על תוצאת החיפוש.

אל תחששו לבצע אופטימיזציה לתמונות! ככל שנתאים את התמונה לתוכן העוטף אותה, ולהיפך – כך נשיג תוצאות טובות יותר, בכל הקשור לקידום האתר בכל אופן 🙂

 

מתי תוצג תמונה לצד תוצאות חיפוש אורגניות בגוגל?

מקורות
https://searchengineland.com/report-googles-mobile-search-results-now-show-image-thumbnails-45-of-the-time-302064
http://blumenthals.com/blog/2018/10/03/local-mobile-image-thumbnail-serps-its-all-about-context/

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

בלוג קידום אתרים מקצועי

מה זה Google SGE וכיצד יכול לשפר את תוצאות החיפוש שלך?

מנוע החיפוש של גוגל הוא אחד מהכלים החשובים ביותר בעידן הדיגיטלי העכשווי וכפי שתמיד הייתה בחזית החדשנות, היא משיקה כעת כלי חדש בשם Google SGE המבוסס בינה מלאכותית וטכנולוגיות מתקדמות המאפשרים גישה מתקדמת וממוקדת יותר לחיפוש וקבלת מידע.

קרא עוד »
קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »