אתגרים בלהיות מקדם אתרים עצמאי

קידום אתרים הפך להיות מקצוע נדרש, מבוקש וחשוב ביותר. התחרות בין אתרי האינטרנט על תשומת ליבו של הגולש עזה ביותר ובלי מקדמי אתרים, קל מאוד להשקיע באתר מעולה אבל גם כזה שיישאר עזוב ובלתי ידוע. כמקדם אתרים, ניתן לפעול בשתי צורות. אפשרות אחת היא להצטרף לחברת קידום קיימת ומבוססת. חלופה אחרת היא לפתוח עסק לקידום, כלומר לעבוד כעצמאי. עיסוק עצמאי הוא כמובן מפתה מאוד אך גם מאתגר. מהם בדיוק האתגרים? אחרי שתדעו, תוכלו להיערך בהתאם.

עבודה נוספת או עסק במשרה מלאה

מי שעובד בתור שכיר נהנה מוודאות ויציבות. בכל חודש מקבלים משכורת, ממש כמו שעון. אבל מי שהופך להיות מקדם אתרים עצמאי צריך להתחיל להתרגל לעבור עם חשבוניות (ראו כאן). אמנם אין יותר בוס שנותן הוראות אבל גם אין משכורת קבועה שמגיעה לבנק. האתגר לעבוד כעצמאי איננו פשוט למי שאוהב יציבות ווודאות. לכן, ישנם מקדמי אתרים עצמאיים שבוחרים להפעיל את העסק, לפחות בשלב הראשון, במקביל לעבודה במשרה חלקית ולפעמים אפילו מלאה. יש לכך כמובן יתרונות וגם חסרונות. זכרו כי עסק עצמאי שלא משקיעים בו את מיטב המרץ לא יתרומם במהירות. מצד שני, הקמה של עסק חדש לא מניבה הכנסות גבוהות בתקופה הראשונה ויש להביא זאת בחשבון.

הכנסות משתנות – צריך להיערך בהתאם

גם מקדם עצמאי מאוד מקצועי לא יכול לצפות למצב בו ההכנסות מגיעות באופן קבוע, כזרם מזומנים יציב. יש חודשים שבהם מנפיקים ללקוחות חשבוניות בסכומים גבוהים ואילו באחרים – נמוכים. ככל שהעסק הולך ומתייצב, כך ההכנסות הופכות להיות יפות יותר אולם בכל זאת, יש לדעת כיצד להתמודד עם הגאות והשפל בהכנסות. זהו אתגר לא פשוט והוא מחייב הרבה מאוד משמעת עצמית. פירוש הדבר הוא שאם בחודש מסוים ההכנסה גבוה מהממוצע, אין למהר ולבזבז או "לשרוף" את הכסף בלי חשבון. חלק מההכנסות יש לשים בצד, כאשר מרכיב מסוים חייב לשמש גם לניהול העסק. יש צורך להשקיע בפרסום, לפעמים גם להשקיע בתחזוקת המשרד, אחזקת רכב עסקי והוצאות עסקיות נוספות.

תחרות מול חברות קידום מבוססות

נשים כעת בצד את העניין של חשבוניות והכנסות ונעבור לאתגר מסוג אחר – התחרות. מקדם אתרים עצמאי שבונה לעצמו שם ייצור לעצמו עסק משגשג. אבל במיוחד בתחילת הדרך, האתגר הוא להתמודד מול הרבה מאוד תחרות שמגיעה מצד עצמאים אחרים וכן מצד חברות קידום מבוססות. אין זאת אומרת שאי אפשר להצליח, אלא שיש להשקיע מאמצים בכל מה שקשור בשיווק וקידום עצמי. בתור עצמאי, אין מקום לענווה ובכל הזדמנות שניתן יש לפרסם את העסק ואת השירות שמציעים. בין היתר, יש לחלק כרטיסי ביקור או להשקיע בכרטיס ביקור אלקטרוני. יש לפעול בכל החזיתות – לקדם את העסק ברשתות החברתיות, להצטרף לפורומים עסקיים, אפילו להיעזר בחברת פרסום. ויש לזכור כי האתגר הזה תמיד ממשיך. גם מקדם עצמאי ומנוסה חייב למצוא לקוחות נוספים ולשמר את הקיימים.

יש ספוק ותגמול, אבל תמיד צריך להתחדש וללמוד

אתרים נוספים בלהיות מקדם אתרים עצמאי כוללים תמחור נכון בהתאם לאופי השירות. יש צורך לשמור על מקצועיות בתחום דינאמי, שאיננו קופא על השמרים. תמיד צריך ללמוד ולהתחדש, זהו האתגר אבל גם היופי. במהלך העבודה נתקלים במגוון רחב של עסקים ויש לנהל דיאלוג פורה וליצור קשרים אישיים מצוינים. כמו כן יש לשלוט בכלים סטטיסטיים, להכיר טכניקות קידום מגוונות ובעיקר – לדעת לאהוב את העיסוק המיוחד שיכול להיות מאתגר, אבל גם מאוד מספק ומתגמל.

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

בלוג קידום אתרים מקצועי

מה זה Google SGE וכיצד יכול לשפר את תוצאות החיפוש שלך?

מנוע החיפוש של גוגל הוא אחד מהכלים החשובים ביותר בעידן הדיגיטלי העכשווי וכפי שתמיד הייתה בחזית החדשנות, היא משיקה כעת כלי חדש בשם Google SGE המבוסס בינה מלאכותית וטכנולוגיות מתקדמות המאפשרים גישה מתקדמת וממוקדת יותר לחיפוש וקבלת מידע.

קרא עוד »
קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »