מה בין קידום אתרים לריץ' סניפטס?

 

זה לא סוד שגוגל הופכת את הקידום האורגני לקשה יותר ויותר, בכך שהיא עושה הכל כדי לספק את התשובות לגולש כבר מתוך עמוד החיפוש של גוגל, על מנת שלא יהיה לו כלל צורך להיכנס לאתר אחר על מנת לקבל מענה לשאלה שלו. ריץ' סניפטס הוא נדבך חשוב בתהליך, שבא לתת לגולש מידע מדויק עד כמה שיותר, התואם את השאילתה שלו, ובו בזמן נועד לעזור לרובוטים של גוגל להבין עד כמה שיותר לעומק במה בדיוק עוסק האתר המדובר.

איך ריץ' סניפטס עוזר לדירוג האתר שלי?

קודם כל, הצגת נתונים מובנים תוספת נפח רב יותר בעמוד תוצאות החיפוש מתוצאה רגילה. המשמעות היא שאם פעם, עמוד תוצאות בגוגל היה מציג 10 תוצאות אורגניות, הרי שהיום, יחד עם תוצאות של קידום ממומן המופיעות גם בחלק שהיה עד כה נחלתן של התוצאות האורגניות, נוסף על תמונות הרלוונטיות לחיפוש, וכמובן נתונים מובנים, יוצא שבפועל עמוד אחד מציג כ-7 תוצאות אורגניות סה"כ.

אי אפשר להתעלם מהשפעת הנתונים הללו על עוצמת נוכחותו של אתר מסוים באינטרנט. אם פעם, המשמעות של אתר שהתברג בביטוי מסוים במיקום 8 הייתה הופעה בעמוד הראשון- הרי שהיום אין זה המצב, ועל המקדמים לעבוד קשה הרבה יותר על מנת להביא את האתרים שלהם לעמוד הראשון  בביטויים הנחשקים.

הנתונים המובנים עוזרים כמובן להעלות את ה-CTR. מחקרים מוכיחים כי העין נמשכת ליוצא דופן, למה שחריג בנוף. אין ספק, אם כך, שתוצאת חיפוש המתהדרת בתמונה, כוכבי ביקורת או נתונים מובנים אחרים, מתבלטת ללא ספק על פני תוצאות אחרות בחיפוש, והסיכוי שגולש יקליק על הקישור גדל.

המשמעות החשובה עוד יותר היא שאתר שהגיע לראש תוצאות החיפוש עם הריץ' סניפטס הוא אתר סופר- רלוונטי לשאילתה, כלומר- אין ספק כי מדובר בתוצאה נכונה עבור הגולש, מה שמעלה את הסיכוי שיישאר באתר שלנו זמן רב, יעבור במספר עמודים, וימשיך לשדר לגוגל שהאתר שלנו רלוונטי. הריץ' סניפטס בעצם מאפשר לגולש הצצה לעמוד אליו הוא עתיד להיכנס עוד לפני הקליק, כך שיש באפשרותו להבין אם העמוד הזה בכלל מתאים למה שהוא מחפש. כך פוחת הסיכוי לנטישה הנובעת מאי- רלוונטיות, שכן לעומת עמודים "מטעים", שעושים שימוש לא הגון בתגיות ומציגים בפני הגולש משהו אחד, כשבפועל מדובר במשהו אחר, הרי שכאן אין הרבה מקום לפרשנות. What you see is what you get.

  • הנה דוגמא לתוצאת חיפוש בשאילתת "אירועים ברומא בינואר":

נתונים מובנים- אירועים

לא רק שהתוצאה הזו תופסת מקום רב יותר מתוצאה אורגנית רגילה, היא גם מעניקה ערך מוסף רב ומפנה את הגולש למקומות הכי רלוונטיים עבור השאילתה שלו.

  • דוגמא נוספת: זו התוצאה בעת חיפוש מתכון לעוגת שוקולד:

נתונים מובנים- מתכונים

בתוצאה הזו אנו רואים לא רק את התמונה המפתה של העוגה שאנו עומדים להכין, אלא גם את דירוג הגולשים למתכון (מה שמפתה אותי עוד יותר בשלב זה). התוצאה מציעה לי גם קישורים לאזורים רלוונטיים באתר עצמו שיכולים לתת לי מענה הולם. יאמי!

אילו סוגי נתונים מובנים גוגל מעמיד לרשותנו?

בעזרת עוזר הסימון של הנתונים המובנים (Structured Data Markup Helper) שנמצא בכלי מנהל האתרים של גוגל תחת "תצוגת חיפוש", נוכל להזין:

  • נתונים אודות עסקים לוקאליים (כמו כתובות, טלפונים, שעות וימי פתיחה, ביקורות ודירוגי לקוחות)- חשוב מאד בעת קידום עסק לוקאלי בארץ או בחו"ל
  • פרטים אודות מאמרים (שם ותמונת הכותב כפי שמופיעים בפרטי הגוגל פלוס שלו, תאריך, דירוג…)
  • פרטים אודות אירועים (מיקום, שעה, מחיר כרטיס)
  • מידע אודות אפליקציות
  • מסעדות
  • סרטים ותוכניות טלוויזיה (חוות דעת, שעות שידור…)
  • מוצרים ושירותים (דירוג וחוות דעת גולשים)- מתאים לאתר בו מוטמעת מערכת המאפשרת לגולשי האתר לדרג או לכתוב חוות דעת.
  • ביקורות ספרים
  • מתכונים (ניתן לסמן תמונה, ביקורת, זמן הכנה, מספר מנות, ערך תזונתי…)

מדגיש נתונים מובנים

הנה כלי של גוגל שיעזור לכם לוודא יישום נכון של הנתונים המובנים: https://developers.google.com/structured-data/testing-tool/

הופעתם של הנתונים המובנים בתוצאות החיפוש משדרות רצינות ואמינות, ולמרות שמדובר בכלי פשוט לשימוש, עדיין אתרים רבים לא עושים בו שימוש, וחבל.

מחפשים טיפים נוספים לקידום האתר שלכם לראש תוצאות החיפוש? צרו איתנו קשר כבר היום!

 

כותבת המאמר – לנה צלר- מנהלת תיקי לקוחות בתחום SEO בצוות אפליד

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »