תמיד תהיתם מהם המדדים החשובים ביותר שאתם צריכים לעקוב אחריהם? 🤔
במאמר הבא תלמדו מהם ה-KPI החשובים ביותר בפרסום בגוגל אדס 😃
בין אם אתם מפרסמים כבר תקופה ארוכה, וגם אם אתם מפרסמים חדשים – המאמר יעזור לעשות לכם סדר בדברים החשובים.
בשפה המקצועית משתמשים במונח KPI שפירושו Key Performance Indicators, ובשפה פשוטה "מדדי המפתח שאחריהם יש לעקוב".
הכוונה כללית מהם ה-KPI החשובים לפני לפי סוג עסק/אתר:
- אתר eCommerce – ישאף להגדיל את המכירות באתר ולהוזיל את עלויות הפרסום, תוך שמירה על החזר על השקעה גבוה.
- נותני שירות – ישאפו להגדיל את כמות הלידים ולהוזיל את העלויות לליד.
- מקצועות החירום – ישאפו לקבל כמות גבוהה של טלפונים רלוונטיים ולהוזיל את המחיר לליד.
קליקים וחשיפות
מדד הקליקים עוזר לכם להבין האם לחצו על המודעה שלכם, ומדד החשיפות מסייע להבין האם המודעה נחשפה וכמה פעמים.
במידה ולא התקבלו כלל חשיפות, ככל הנראה מילת המפתח ממוקדת מדי, הקהל מצומצם או שהביד שהגדרתם נמוך מדי.
במידה ויש חשיפות אך אין קליקים, סימן שהמודעה אינה רלוונטית, תחרותית או אטרקטיבית דיה כדי שגולשים יקליקו עליה.
שיעור קליקים – CTR
במידה ויש חשיפות וגם קליקים, בדקו את מדד ה-CTR, שפירושו Click Through Rate (שיעור קליקים). מדד ה-CTR מסייע להבין עד כמה המודעה רלוונטית. לדוגמה, אם בקמפיין חיפוש שיעור הקליקים עומד על 20% – סימן שהמודעה רלוונטית. במקרה אחר, במידה ושיעור הקליקים נמוך מ-5%, עליכם לשפר את המודעה.
עלות כוללת ועלות ממוצעת לקליק
עמודת "עלות" מסייעת להבין פשוטו כמשמעו כמה כסף הוציא כל קמפיין בנפרד, ובשורת הסיכום כמה החשבון כולו הוציא.
עמודת "עלות ממוצעת לקליק" מדווחת כמה כסף עלה בממוצע כל קליק. היום נהוג לבחור באסטרטגיות ביד אוטומטיות שמטרתן להשיג את היעדים שהוגדרו במינימום התערבות מצד המפרסם.
במידה ואתם מרגישים שהמחיר לקליק גבוה ממה שאתם מוכנים לשלם, תוכלו להגביל את המחיר לקליק. למשל, אם מדובר באסטרטגיית "מקסימום קליקים", או להגדיר "עלות ידנית" ולשלוט באופן מלא על הביד.
המרות, מחיר להמרה ושיעור המרות
עבור אתרים שאינם eCommerce – אלו המדדים החשובים ביותר בפרסום בגוגל אדס. עמודת "המרות" מתייחסת לפעולות חשובות שביצעו הגולשים באתר שאנחנו רוצים לעקוב אחריהם, למשל רכישה באתר, השארת פרטים בטופס צור קשר או שיחת טלפון.
עמודת "המרות" מדווחת על סך ההמרות באתר.
עמודת "מחיר להמרה" מדווחת כמה עלתה כל המרה בממוצע. לפי עמודה זו תדעו האם אתם עומדים ביעדים שלכם, או שמא עליהם להמשיך ולבצע אופטימיזציה בפרסום.
עמודת "שיעור המרה" מדווחת כמה גולשים שהגיעו אל האתר ביצעו המרה כלשהי. מדד זה מסייע לנו להבין עד כמה רלוונטי דף הנחיתה אליו אנחנו מפנים את הגולשים.
Conv. Value & Conv. Value/cost
עבור אתרי eCommerce – אלו הם המדדים החשובים ביותר.
עמודת Conv. Value מדווחת לנו מהו סך כל ערך ההמרות, כלומר מהו סך הרכישות באתר.
עמודת Conv. Value/Cost מדווחת העל החזר על ההשקעה עבור הוצאות הפרסום, כך שהיא מהווה את ה-KPI המוביל לביצוע אופטימיזציה.
קיימות עמודות חשובות נוספות המדווחות כמה חשיפות איבד המפרסם כתוצאה מדירוג נמוך או תקציב נמוך. אודות מדדים חשובים אלה קראו במאמר האחרון שפורסם כאן בבלוג של אפליד.
זהו! עכשיו אתם יכולים לבצע אופטיזמיציה בקמפיינים שלכם 💪
מהם המדדים שאתם לא יכולים לבצע אופטימיזציה בלעדיהם? 🤔
טקבקו! 😃
המאמר נכתב על ידי אוראל שמע, מנהל קמפיינים בחברת אפליד