עדכוני ספטמבר 2019 ב-Google Ads

מפרסמים בגוגל אדס? כדאי שתשארו בעניינים!

 

הרבה דברים קורים בשנים האחרונות בממשק של גוגל אדס, שרק בשנה שעברה עבר מתיחת פנים משמעותית שהשאירה מפרסמים רבים פעורי פה, ונותרה שנויה במחלוקת זמן רב בעקבות השינויים הרבים שנערכו בה.

במהלך חודש ספטמבר הקרוב ייכנסו לתוקף 2 שינויים חדשים שחובה עליכם להכיר. אציין שהשינויים האלה אינם Life Changing, אך רצוי להבין את התמונה הגדולה שגוגל מנסה לשדר לנו המפרסמים.

אמ;לק לתמונה הגדולה: Google Ads הולכת ונהיית יותר ויותר אוטומטית. השאיפה של גוגל היא להפוך את הפרסום לפשוט יותר עבור המפרסם ומבוסס בינה מלאכותית כדי למקסם תוצאות.

כאשר נכנסים לממשק תוכלו לראות כבר מהממשק הראשי 2 התראות שקשה להתעלם מהן.

 

השינוי הראשון: הסרת עמודת מיקום ממוצע

בשנים הראשונות שלי כמפרסם ב-Google Ads נהוג היה להסתמך על העמודה לצורכי אופטימיזציה, כדי להבין האם המודעה מוצגת במיקום ריאלי: 1 עד 4 (ראש הדף) או במיקום כלל לא ריאלי 5 עד 7 (תחתית הדף).

נעזרתי בעמודת המיקום הממוצע כדי להבין האם הביד שהגדרתי היה מספיק, או שעליי להגדילו. בתקופה ההיא הרביתי להשתמש באסטרטגיית הצעת מחיר מסוג "קליק ידני", בה מוגדר הביד באופן ידני.

כיום מומלץ להיעזר באסטרטגיות אוטומטיות כמו: מחיר יעד להמרה, מקסימום המרות ומקסימום קליקים, כך שהמדד של מיקום ממוצע של מודעה הפך למיותר.

במשך השנים הסברתי ללקוחות שבפרסום ממומן להיות ראשון זה ממש לא מחייב, כי למיקום אין משמעות קריטית. במקום זאת יש לעקוב אחר מדדים חשובים כמו: המרות, סוגי המרות, מחיר להמרה, סך רכישות, החזר על השקעה ו-CTR.

כיצד נתגבר על אובדן העמודה? 😱

בקלות 😄

הוסיפו 2 עמודות חדשות שנמצאות תחת Competitive Metrics שיסייעו לכם להבין כמה פעמים הפסדתם הופעות חשובות:

  • (Search top lost IS (Rank
  • (Search top lost IS (Budget

העמודה הראשונה – מציגה באחוזים כמה פעמים הפסדתם חשיפות עקב דירוג מודעה נמוך.

העמודה השנייה – מציגה כמה פעמים הפסדתם חשיפות עקב תקציב נמוך.

השינוי השני: הסרת הצגת מודעות מואצת

מפרסמים שבחרו באופציה של הצגת מודעות מואצת עשו זאת כדי לוודא שיש ניצול תקציב מקסימלי. החיסרון הגדול של אופציה זו הוא שבמקרים רבים התקציב היה מנוצל בשעה צהריים מוקדמת, מה שגרר חוסר שביעות רצון מצד מפרסמים רבים. חסרון נוסף של השיטה המואצת הוא שהמחיר לקליק גבוה במיוחד בבקרים עקב תחרותיות גבוהה, משום שרוב המפרסמים בוחרים להציג מודעות בשעות אלה.

אפשר להתעודד שגוגל דיווחה שערכה שיפורים באופציה הדיפולטיבית, הלא היא הצגת מודעות סטנדרטית, לצורך הצגת מודעות בזמנים המתאימים ביותר מבלי לחסל את התקציב בשלב מוקדם של היום.

השינוי יחול באופן גורף ב-1 לאוקטובר בכל החשבונות. השינוי נוגע לקמפיינים מסוג חיפוש ושופינג, אך לא לקמפיינים מסוג דיספליי ויוטיוב.

חוששים משינויים בממשק Google Ads?🤔

יש לכם שאלות על חידושים בגוגל או פייסבוק? 🤔

פנו אלינו ונסגור לכם את הפינה 😃

המאמר נכתב על ידי אוראל שמע, מנהל קמפיינים בחברת אפליד

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »