מה זה שיווק באמצעות תוכן ולמה זה חשוב

מביני דבר מסכימים בימינו כי שיווק באמצעות תוכן הוא מהכלים היותר אפקטיביים ומשמעותיים שעומדים לרשות בעלי עסקים, בעלי מקצועות חופשיים או כל גורם אחר המעוניין למכור מוצר או שירות ברשת. יחד עם זאת, לא כולם מבינים מה הפירוש של שיווק באמצעות תוכן ומדוע הוא כה חשוב, ובנושא זה יעסוק המאמר הבא.

 

אין ספק כי תוכן, כלומר המילה הכתובה, סרטון או הקלטה קולית, מהווה חלק אינטגראלי מצעדי השיווק בכל פלטפורמה קיימת. יחד עם זאת, יש הבדל גדול בין תוכן המפורסם באתר אינטרנט על מנת לשפר את הדירוג בגוגל, או סרטון וידאו המביא מידע על מוצר מסוים, לבין שיווק באמצעות תוכן. כאן מדובר בתוכן הרבה יותר ממוקד, הרבה יותר מדבר אל הלקוח, הרבה יותר מבין אותו, והרבה יותר מציע את מה שהוא באמת צריך.

אז מה זה שיווק באמצעות תוכן?

העיקרון שמאחורי שיווק באמצעות תוכן, או באנגלית content marketing, אומר שמי שמסתובב ברשת ומחפש מוצר או שירות מסוים חשוף להמון מודעות. בתוך זמן קצר הוא יעבור בממוצע על עשרה מקורות ומתוכם יחליט עם מי להמשיך. מן הסתם, כמעט כולם יצעקו באמצעות התוכן שיש להם את המוצר הטוב ביותר, את המחיר הטוב ביותר וכן הלאה. אבל מה יקרה אם אחד מהם פשוט ידבר ישירות אל ליבו של הלקוח, בשפה שלו, אל הדברים שבאמת חשובים לו, בלי לדחוף אותו באגרסיביות לקניה אלא פשוט ליצור קשר בגובה העיניים? לפי מחקרים עדכניים, הגישה הזו הרבה יותר יעילה בעבודת שיווק מול הצרכנים של היום, שהם יותר מודעים וחשופים לתוכן רב, ושאין להם סבלנות לאנשים שכל הזמן מנסים למכור להם משהו. העיקרון הוא לתפוס את הלקוח הפוטנציאלי שכבר מתחיל לחפש פתרון מסוים, תוך יצירת קשר מסוג אחר. כמובן שהמטרה היא בסופו של דבר להביא לקנייה, ויותר מכך – ליצור לקוח קבוע וחוזר, אבל הדרך שונה.

איך יוצרים קשר כזה?

כדי ליצור קשר כזה, או לכתוב תוכן כזה, צריך להיות מאוד ממוקדים. זו אינה פרסומת שמדברת לכולם אלא לקהל יעד מאוד מוגדר שהמאפיינים שלו נחקרו והובנו. לאור ההגדרות והמאפיינים יש להיכנס לעומק הראש והרגש של הקורא ולהבין מה הוא באמת מחפש, מה ירגש אותו, מה יעלה חיוך על שפתיו ומה ייתן לו ערך מוסף. זה לא רק המוצר שלכם שרוחו שורה על המודעה אלא גם בחירת המילים והמידע שאתם מציעים.

כן, התוכן צריך לתת משהו ממשי לקורא. למשל, חנות שמוכרת בגדי נשים יכולה להציע בתוכן ממומן עצות לבחירת שמלות ערב במידות גדולות, עם קישורים אל מאמרים רלוונטיים שכמובן יקדמו גם את מאמצי השיווק של המוצרים. או למשל, חנות העוסקת בציוד לגיימרים יכולה לפרסם פודקאסטים קצרים על בחירת קונסולות, או סרטונים על סקירת משחקים, ומכאן הפנייה אל מוצרי החנות.

כאמור, יש לחשוב על מה הלקוח צריך ורוצה, ולעניין אותו במידע ופתרונות שיכולים להועיל. הרושם שנוצר ממפגש כזה עם טקסט או כל תוכן אחר הוא הרבה יותר אנושי, אישי ובגובה העיניים. וכאשר אנשים מרגישים שפחות מנסים למכור להם ויותר לעזור, ושהם באמת מקבלים ערך ממשי, גובר האמון במי שעומד מאחורי התוכן ומכאן הנטייה להעדיפו על פני אחרים.

אין פלא איפה, שלפי מחקרים שנערכו בשנים האחרונות שיווק באמצעות תוכן הנעשה בצורה נכונה משפר מאוד את ההיענות לפעולות (רכישה, הצטרפות לרשימה, קבלת שירות), וגם את הסיכוי לחזרה אל העסק בטווח הארוך.

 

 

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »