ניהול מוניטין עסקי בתקופת הקורונה

נגיף הקורונה העביר עסקים רבים לתת שירותים באמצעות רשת האינטרנט. איך עושים את המעבר לעולם הדיגיטל ביעילות ומה הכלים הדרושים כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה של המהלך?

עידן הקורונה האיץ הרבה מאוד תהליכים כלכליים ועסקיים. אם עד לפני המשבר הבריאותי ששינה את פניו של העולם כולו הרצון לצעוד קדימה מבחינה טכנולוגית אפיין אנשי עסקים שפניהם אל עולם המחר, הרי שהקורונה שינתה את כללי המשחק. מהר מאוד אנשי עסקים ברחבי העולם הבינו שהתנאים השתנו וחשוב מאוד לאמץ שגרה עסקית חדשה כדי לשרוד את המשבר הנוכחי ולהתאים לעולם החדש, ולכן, לא מעט עסקים פנו לקידום אתרים אורגני וניהול קמפיינים ממומנים בגוגל ושלל פלטפורמות כגון טאבולה וכו'.

ניהול מוניטין ברשת

כולנו מכירים את כוחו העצום של האינטרנט, וככח עצום, הוא מביא עימו הזדמנויות משמעותיות לחשיפה אדירה בפני קהל יעד מגוון, אך גם סיכונים לפגיעה במוניטין – ולכן, מצריך ידע רב גם בניהול משברים ואף ניהול מוניטין בשעת משבר.

ניהול מוניטין איכותי מצליח לנווט את הספינה העסקית גם במציאות של אי ודאות גדולה מאוד. הרי היו הרבה בתי עסק שמנהליהם התבוננו ימין ושמאל ונכנסו ללחץ מהשינויים שהנחית הנגיף. אלו חוו הפסדים רבים וחלקם אף לא הצליח לשרוד את המשבר. מנגד, לא מעט אנשי עסקים התייחסו אל המשבר דווקא כהזדמנות לצמיחה ולמינוף. אלו הצליחו להנגיש לאזרחים בארץ ובעולם מוצרים ושירותים שטרום עידן הקורונה אולי לא היה להם דורש. בניגוד לתפיסה שטענה שאחרי הקורונה "העולם יחזור לקדמותו" ונוכל לשוב אל הנקודה שבה היינו לפני המשבר, היום כבר ברור שהקורונה שינתה לגמרי את העולם שלנו ויכול מאוד להיות שהשינוי הזה 

הוא קבוע.

נדמה כי שינויים דיגיטליים והאפשרות להנגיש מוצרים ושירותים לקהל הרחב בעידן של ריחוק חברתי הפכו לשם המשחק

מחקרים מראים שעסקים בעלי בגרות דיגיטלית מצליחים לייצר ניהול מוניטין יעיל ואיכותי גם בתקופת הקורונה, זאת לעומת עסקים אחרים שחווים משבר עסקי וכלכלי גדול מאוד. עסקים כגון אלו יכולים היו לתת מענה כמעט מיידי לשינויים שהביא איתו נגיף הקוביד-19. בניגוד אליהם עסקים שהעדיפו באופן אבסולוטי את המכירה פנים אל פנים ואת המגע הבלתי אמצעי עם הלקוחות שלהם, לפתע מצאו את עצמם מול שוקת שבורה, בלי יכולת אמיתית להגיב באופן מקדם למצב שכפה הנגיף.

זאת ועוד, עסקים בעלי בגרות ומוכנות דיגיטלית הצליחו אפילו להרחיב את מנעד השירותים שהם מעניקים. לפתע פערים של מרחק וזמן הפכו לא רלוונטיים. אותם עסקים הרחיבו את מעגל הלקוחות לעיתים אפילו אל מעבר לים, כיוון שדרכי התקשורת בעולם כולו שינו ביום בהיר אחד את פניהם מקצה לקצה.

העניין הוא ששינוי דיגיטלי הוא חלק חשוב מאוד בנושא ניהול מוניטין איכותי, אולם אחוזי ההצלחה שלו לא תמיד גבוהים.

מחקרים מראים שרק כ-16% מהחברות אשר דגלו באבולוציה לעולם הדיגיטל אכן מצליחות ליהנות מהצלחה מסחררת ומשדרוג משמעותי ברווחים ובעמידה ביעדים. עבור 7% נוספים מהחברות השינוי לעולם הדיגיטל הביא הצלחה מעטה בלבד וישנם בתי עסק רבים שביקשו לבצע תפנית לעולם הדיגיטל וחוו כישלון חרוץ.
מטבע הדברים, כדי שמעבר לעולם הדיגיטל יהפוך להצלחה מסחררת, הוא צריך להיות מגובה במערך עובדים, טכנאים ומנהלים שיודעים לקחת את המושכות לידיים בעולם החדש. בנוסף, חשוב שאת המהלך ילווה קמפיין שיווקי שימחיש לקהל הצרכנים הקיימים והפוטנציאליים עד כמה המוצרים נמצאים כעת בהישג יד. אם כך, מעבר לעולם הדיגיטל הוא חלק ממערך כולל של ניהול מוניטין ולא יכול לקרום עור וגידים בוואקום עסקי. יש משפט שממחיש טוב יותר מכל את הדברים: אם עץ נופל ביער ואיש לא שמע זאת, האם העץ השמיע אי פעם קול בנפילתו? בהשלכה לעולם העסקים, נשאלת השאלה – אם בית עסק ביצע מעבר לעולם הדיגיטל אולם לא פרסם את הדבר ברבים, האם הוא בכלל ביצע את המהפכה? במילים אחרות – אם אף אחד לא יודע על המהלך החשוב שביצעתם בבית העסק, האם המהלך הזה ישא פרי? ככל הנראה התשובה היא שלילית.

כאן נכנס לתמונה נושא ניהול מוניטין בבית העסק

במובן זה, ניהול מוניטין הוא היכולת להנגיש את השינוי הדיגיטלי ללקוחות רבים ככל האפשר. גם אם הבידול שלכם נמצא דווקא בשירות פנים-אל-מול-פנים, ניהול מוניטין איכותי ויעיל יצליח להתגבר על המהמורה ולתת לצרכנים תחליפים דיגיטליים כאלו ואחרים שיגשרו על הריחוק החברתי שהביאה איתה מגיפת הקורונה. הנוכחות הדיגיטלית והאפשרות להעניק שירות אישי גם ברשת הופכים את השינוי לעולם הדיגיטל לכזה שיניב הצלחה ויצעיד את בית העסק אל עולם המחר בבטחה.
בנוסף, ניהול מוניטין איכותי מביא איתו גם עניין רב בקרב מחפשי עבודה בתחום שלכם. יכול מאוד להיות שאנשי מקצוע מהשורה הראשונה מצאו את עצמם מחוסרי עבודה בעקבות הנגיף. השינוי לעולם הדיגיטל והפרסום שלו ברבים חושף את אותם אנשים לבית העסק שלכם, מה שיכול ליצור הזדמנויות אדירות לשיתופי פעולה מרחיקי לכת. שיתופי פעולה מסוג זה יכולים לקדם את העסק שלכם כמה צעדים קדימה ולמנף את משבר הקורונה להצלחה עסקית שתמיד חלמתם עליה.

 
הבעיה בכל זה היא שמדובר במהלך מאוד אגרסיבי מבחינת בית העסק. למעשה מדובר על מתיחת פנים עסקית של ממש. אמנם ניהול מוניטין איכותי יכול להעביר אתכם את הגשר, אבל האומץ לבצע את המהלך הוא עניין מאוד חמקמק. כאן בעצם נבחנת היצירתיות והמעוף של שכבת ההנהלה. במידה ואלו ישכילו לזהות את הפוטנציאל של המעבר לעולם הדיגיטל בזמן, הרי שהם יוכלו למנף את המשבר לצמיחה. מנגד, במידה והם יבחרו להתמהמה, הרי שבית העסק אותו הם מנהלים עלול להיקלע לסחרור כלכלי שהיציאה ממנו יכולה להיות קשה עד בלתי אפשרית. זאת ועוד, במידה והמעבר לא יהיה מדויק ויחמיץ את הצרכים המשתנים של קהל היעד, הרי שסיכויי ההצלחה שלו יורדים באופן משמעותי. מכאן הדרך לאכזבה מההישגים הנמוכים ולוויתור על החלום העסקי החדש היא קצרה.

בניית אסטרטגיית ניהול מוניטין

אם כן, בניית אסטרטגיית ניהול מוניטין בימי הקורונה היא עניין חשוב מאין כמותו. אסטרטגיה נכונה יכולה לעשות את ההבדל בין הצלחה מסחררת לבין כישלון מוחלט.
כדי לעלות על רכבת ההצלחה, חשוב לבחון תחילה איזה מוניטין יצא לבית העסק שבבעלותכם. האם מדובר במוניטין חיובי, האם הלקוחות הקיימים מפרגנים ברשת והיו רוצים להמשיך וליהנות מהמוצרים או השירותים גם בעידן הקורונה? האם הקהל מחובר למוצר או השירות ברמה הרגשית ויהיה מוכן לעבור יחד אתכם את המהפכה הדיגיטלית? האם הקהל ישמור לכם אמונים או שיעדיף לקבל את המוצר ממתחרים? אחרי שתהיינה לכם את התשובות, תוכלו להתחיל לבנות את האסטרטגיה הנכונה ולתרגם אותה למהלכי ניהול מוניטין איכותיים, כאלו שיניבו לכם הצלחה בימי הקורונה וגם אחריהם. גם אם במצב הנוכחי הדבר נדמה בעיניכם כבלתי אפשרי, יש לנו חדשות טובות מאוד עבורכם: זה אפשרי מאוד. כל מה שצריך זה חזון ומעוף עסקי, אנשי מקצוע שיסייעו לכם לאורך הדרך ושיווק איכותי שיפרסם ברבים את המהפכה שעבר בית העסק שלכם. אם סימנתם "וי" על הדרישות הללו, סביר להניח שעליתם על הדרך הנכונה, זו שמובילה להצלחה.

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

בלוג קידום אתרים מקצועי

מה זה Google SGE וכיצד יכול לשפר את תוצאות החיפוש שלך?

מנוע החיפוש של גוגל הוא אחד מהכלים החשובים ביותר בעידן הדיגיטלי העכשווי וכפי שתמיד הייתה בחזית החדשנות, היא משיקה כעת כלי חדש בשם Google SGE המבוסס בינה מלאכותית וטכנולוגיות מתקדמות המאפשרים גישה מתקדמת וממוקדת יותר לחיפוש וקבלת מידע.

קרא עוד »
קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »