עם או בלי www- זאת השאלה

רבות נשאל אודות המשמעות של הוספת או החסרת ה-www  מהדומיין של האתר. מקדמי אתרים תהו רבות מה ההשלכות של בחירה זו או אחרת בהקשר של SEO, סריקת האתר, הוספת עמודים ואינדקס, ובאופן כללי- כיצד שילוש ה-W הקדוש משפיע על האופן בו גוגל רואה את האתר שלנו. במאמר זה ננסה לשפוך מעט אור בנושא.

WWW- למה זה בכלל טוב?

דומיין עם או בלי www

בעבר, בימים בהם האינטרנט לא היה נחלת הכלל, וצליל הצפצוף הצורמני של החייגן ליווה בהתרגשות כל חיבור שלנו לעולם האינטרנטי, תפקידה של הקידומת WWW  היה לסמל, בעת פרסום אתר האינטרנט במדיה הכתובה, ובכל אמצעי אופליין אחר, כי בעל העסק הצטרף כעת להבטחה הגדולה של המאה ה-20, והוא בעל אתר באינטרנט הנמצא ב- world wide web (ראשי התיבות של WWW).

היום לקידומת הזו יש פחות משמעות, והיא משמשת בעצם הפניה (redirect). כשהגולש מקליד domain.com, מתבצעת הפניה ל- www.domain.com, אך מדובר כמובן באותו אתר ממש. השאלה היא, האם גם מנועי החיפוש רואים זאת באותו האופן?

איך בוחרים עם איזה דומיין ראשי להתנהל?

יש מספר פרמטרים שיכולים להשפיע על ההחלטה.

אורך הדומיין הוא אחד מהם. באם אתם בעלי דומיין ארוך ומסורבל, תעדיפו לקצר את תהליך ההקלדה של הגולש כדי להקטין את ההסתברות להקלדה שגויה, ולצורך זה תוותרו על ה-WWW.

באותו אופן, אם אתם בעלי דומיין בעברית, ההבדל בין הקלדת

דומיין.com

לבין הקלדת

www.דומיין.com

נעוץ בעובדה הפשוטה שבאופציה השנייה הגולש יצטרך להחליף פעמיים את שפת המקלדת. האם זהו שיקול חשוב? רק אתם תוכלו לתת את התשובה לשאלה זו.

קידום אתרים- קליעה למטרת האתר

אנחנו תמיד ממליצים להסתכל על מה עשו האתרים הגדולים והמצליחים, וללמוד מהם. אז אם תבחנו אתרים כמו אמזון, בבילון, ועוד אתר עלום שם, שנקרא גוגל- תופתעו לגלות שלמרות אופנת השמטת ה-www, אתרים אלה משתמשים בדומיין המלא, כולל קידומת ה-www. נכון, גם בלי זה כולם היו יודעים במה מדובר, ועדיין, יש לבחירה הזו סיבה. ייתכן שאחת הסיבות נעוצה ב-DNS– שירות המאפשר תרגום של דומיין לכתובת IP.

כשתקלידו domain.co.il, הדפדפן יחפש את האחראי על ניהול כתובת האתר (ה- A record) בכתובת IP  אחת, ובהקלדת www.domain.co.il יפנה הדפדפן לחיפוש ה- A record בכתובת IP  אחרת. אחת הדרכים לעקוף זאת היא על ידי שינוי הגדרה בקובץ ה- htaccess של האתר. זהו בעצם קובץ המשמש בין השאר לאיחוד כתובות ומניעת שכפול כתובות. בקובץ זה ניתן לעשות סוגי הפניות שונות בין קבצי האתר, ועל מנת למנוע שגיאות שיכולות לפגוע באתר, מומלץ מאד שרק למתכנת תהיה גישה לקובץ זה, ושכל שינוי יעבור דרכו.

על ידי הפנייה מסוג Cname ניתן ליצור מעין "מעגל סגור", זאת על ידי הפניית הדומיין שמתחיל ב-www עם רקורד הפניה לדומיין ללא www, אשר יפנה לכתובת ה-IP של שרת האחסון, ובכך נוצרת סגירת מעגל. נשמע מסובך? תנו למי שאחראי על בניית האתר שלכם לעשות את העבודה!

ומה יכול מקדם אתרים לעשות?

בכלי מנהל האתרים של גוגל, תוכלו לגשת להגדרות, ולבחור שם דומיין מועדף. לעתים יהיה צורך ששני סוגי הדומיין יהיו רשומים בכלי מנהל האתרים, על מנת לאמת את בעלותכם על שתי הגרסאות. ברגע שתגדירו דומיין מועדף, גוגל יתייחס לכל קישור לגרסה השנייה של הדומיין, כאילו בוצע רידיירקט ממנו אל הדומיין המועדף. במידה ולא תבחרו דומיין מועדף, יש סיכוי שגוגל יתייחס לשתי גרסאות הדומיין כשני דפים שונים.

לדוגמא- אם בחרתם בדומיין www.domain.com כדומיין המועדף, כשגוגל יתקל באתר המקשר אל domain.com, הוא יתייחס לקישור כאילו היה ל-www.domain.com. כמו כן, גוגל ייקח בחשבון את העדפתכם בעת הצגת כתובת האתר בתוצאות החיפוש.

 לסיכום

למרות גישות שונות שקיימות כיום בעניין, המסקנה היא שאכן יש משמעות ברמת הגדרת האתר לנוכחותו של ה-www בדומיין. חלק מההגדרות נעשות ברמת הקוד, ועדיף שמתכנת יטפל בהן, וחלק מהן ניתן לבצע ישירות בכלי ניהול האתרים של גוגל. אם אתם לא בטוחים מה נכון לכם על מנת לקדם את האתר בצורה נכונה, אתם מוזמנים לתת למקצוענים לעשות את העבודה.

לא בטוחים איך לקדם את העסק? Uplead מציעה שירותי קידום ממומן, קידום אורגני, שיווק ברשתות חברתיות ועוד.

חייגו 03-6121039 ודברו איתנו או לחצו למילוי טופס

 

כותבת המאמר – לנה צלר- מנהלת תיקי לקוחות בתחום SEO בצוות אפליד

[TheChamp-FB-Comments]

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

מגמות משפיעות על חיפוש ומיתוג דיגיטלי של מסעדות
בלוג קידום אתרים מקצועי

הבעייתיות במחקר מילות מפתח מסורתי – כיצד לאתר ולסווג כוונת משתמש במחקר מילות מפתח?

בעולם שבו האלגוריתמים של גוגל מבוססים יותר ויותר על הבנת כוונת המשתמש (Search Intent), עסקים ומנהלי אתרים צריכים לאמץ שיטות מחקר חדשות המתמקדות לא רק בנפח חיפוש או ברמת התחרות של מילות מפתח, אלא גם בהקשר ובמטרת החיפוש של המשתמשים. התאמת האסטרטגיה לכוונת החיפוש יכולה לשפר באופן משמעותי את הביצועים האורגניים (SEO) והפרסומיים (PPC).

קרא עוד »
תפריט-מסעדה-בגוגל-מיי-ביזנס-GBP-Menu-in-Restaurants
בלוג קידום אתרים מקצועי

קידום אורגני למסעדות – תפריטים, סרטונים, מפות, Youtube Shorts, פרופיל גוגל לעסקים GBP ועוד ועוד

במאמר זה נסקור את המגמות המרכזיות של גוגל בתחום המסעדנות לשנת 2025. חיפושים מקומיים כמו "אוכל לידי פתוח עכשיו" בעלייה חדה, ומשלוחים באמצעות רחפנים מקצרים את זמני ההמתנה (לא בארץ כמובן!). בנוסף, פורמט YouTube Shorts צובר פופולריות ומשמש ככלי שיווקי מרכזי לשיפור הנראות והמעורבות הדיגיטלית.

קרא עוד »
AI Agents מתחילים לשמש מתווכים בין גולשים לתוכן
בלוג קידום אתרים מקצועי

SOO – Search Operators Optimization | שיפט בעולם הקידום בעקבות כניסתם של AI Agents ו-AI Operators

עולם הדיגיטל נכנס לעידן חדש: אופטימיזציה לאופרייטורים (SOO). גלו כיצד להתאים את האתר שלכם לאופרייטורים חכמים ולהוביל את העסק שלכם לעתיד דיגיטלי פונקציונלי ונגיש.
מדריך מקיף למיפוי מילות מפתח! גלו איך לשפר את הדירוג האורגני, למנוע קניבליזציה (תחרות פנימית בין עמודים באתר), ולהתאים תוכן לכוונת המשתמש. כולל דוגמאות, כלים וטיפים חיוניים!

קרא עוד »
סרץ-קונסול-לטיפול-בתחרות-פנימית-בין-עמודים-באתר
בלוג קידום אתרים מקצועי

מיפוי מילות מפתח לקידום אתרים- Keyword Mapping: המדריך השלם למיפוי מילות מפתח לאתר שלך

מדריך מקיף למיפוי מילות מפתח! גלו איך לשפר את הדירוג האורגני, למנוע קניבליזציה (תחרות פנימית בין עמודים באתר), ולהתאים תוכן לכוונת המשתמש. כולל דוגמאות, כלים וטיפים חיוניים!

קרא עוד »