שיווק בפינטרסט- תנעצו את זה טוב טוב!

תמונה אחת שווה לא רק אלף מילים, אלא, מסתבר, שהיא יכולה להיות שווה לכם גם כסף. הרבה כסף. אם חשבתם ששיווק העסק שלכם ברשתות החברתיות מסתכם בפרסום בפייסבוק ובאינסטגרם, תחשבו שוב. למי שפספס, או נרדם לפני כ-3 שנים וישן מאז, הפינטרסט הפך לפלטפורמת שיווק שעסקים בעלי מוצרים או שירותים ויזואליים פשוט לא יכולים להרשות לעצמם לוותר עליה!

מה זה פינטרסט?

הייתם מצפים שמי שהמציא את הפינטרסט, שהוא שיר הלל ליופי, לאסתטיקה, לעיצוב וללייף סטייל, תהיה אישה. אבל לא. הפינטרסט נוצר דווקא על ידי גבר. הפינטרסט, מערכת המושתתת כולה על תוכן ויזואלי, הוא בעצם אוסף של לוחות המבטאים את תחומי העניין של הגולשים. החל מאופנת תינוקות, דרך עיצוב והבית ועד עוגות סוכר מקושטות, מטרת הפינטרסט היא לאסוף תמונות המהוות השראה לתחומי העניין שלנו. הכלי הזה מאפשר לנו לגלוש ברחבי הרשת ולנעוץ בלוח הרלוונטי כל תמונה הקשורה לנושא הלוח שמעניין אותנו, על מנת שנוכל לחזור מאוחר יותר לאותה תמונה (ולאותו עמוד אינטרנט).

שיווק בפינטרסט

הפינטרסט יכול לשמש את כולם- החל ממעצבים שמחפשים השראה לעיצוב הבית החדש, דרך אימהות שמחפשות רעיונות לעיצוב חדר הילדים או לבגדים מקוריים לפעוט, ועד שפים שרוצים לקבל השראה למנות חדשות ומסעירות- לפינטרסט יש מה להציע לכולם. וכן, הפינטרסט הוא גם אחלה כלי שמשמש אותנו לצורכי פרסום באינטרנט בצורה קצת אחרת, קלילה, מהנה ומעודנת.

ואיך העסק שלי יכול להרוויח מזה?

הפינטרסט הוא קודם כל במה נהדרת לחשוף את המותג שלכם, במלוא הדרו. בין אם אתם קונדיטוריה, חנות לשמלות כלה או בכלל עסק המייצר שילוט לעסקים, זה המקום שלכם להציג את מרכולתכם, לקוות שאחרים יתקלו בה, יאהבו אותה ו… ינעצו אותה בלוחות שלהם, כשהמטרה הסופית היא שבזמן אמת, אולי יזכרו במה שראו, ויצרו קשר עם העסק.

השיווק בפינטרסט הוא לא מובהק (לפחות לא בשלב זה) כמו ברשתות האחרות. הדרכים לפרסום העסק שלך בפינטרסט ולהשגת עוקבים איכותיים הן רבות ומגוונות, ובעיקר מעודנות.

לוחות השראה בפינטרסט

אז הנה כמה טיפים חשובים לנועץ המתחיל שרוצה להגביר טראפיק לאתר שלו, ועל הדרך לשאוב קצת השראה:

תשכחו משיווקיות גרידא

הכלל החשוב ביותר בפינטרסט הוא מינון. אף אחד לא רוצה לעקוב אחר לוח שיווקי, כי זה פשוט לא מעניין. אם כל הרעיון הוא לשאוב השראה, הרי שהשראה מקבלים ממגוון מקורות ולא רק מאתר אחד שמפרסם את מוצריו. זה המקום לשיעור בצניעות.

צרו כמו לוחות שונים לתחומי עניין שונים, ושימרו על מינון מתאים בין פרסום המוצרים שלכם לבין נעיצת תמונות וחומרים רלוונטיים נוספים מהתחום, שבאמת ישמשו השראה לעוקבים שלכם. אם לדוגמא אתם עסק לבגדי תינוקות ופעוטות, יצירת לוח אחד שמכיל רק בגדים שאתם מייצרים זה… נחמד… אבל לא משרת את המטרה של הגולשים המחפשים השראה, וכנראה שלא יניב עוקבים.

מה כן יעשה את העבודה? לוחות שונים בנושאים כמו: רעיונות לבגדי ילדים לחג; עיצוב חדר תינוק; משחקים מונטסוריים לפעוטות… הבנתם את הרעיון? ספקו לעוקבים מגוון רעיונות רלוונטיים בתחומים נושקים. כך לא תיתפסו כמפרסמים אגרסיביים הדוחפים את המותג, אלא תתנו מענה אמיתי לעוקב.

שיעור בהבעה- השתמשו במילות מפתח ותיאורים רלוונטיים

עד כמה שזה מפתה לכתוב "וואו" בתיאור של שמלת הכלה החדשה שנעצתם בלוח ההשראה לחתונה שלכם, היו תיאוריים. כתבו תיאור אמיתי, שכולל את מילות המפתח שסביר שהגולשים יחפשו. כך יש סיכוי גדול יותר שיגיעו ללוח שלכם, ופחות סיכוי שהחשבון שלכם ייתפס כספאם פרסומי.

אל תציפו

אם חיפשתם תמונות של תיקים לבית ספר, והחלטתם לנעוץ 50 כאלה בלוח שלכם, קחו בחשבון שהעוקבים שלכם יוצפו בתמונות של תיקים. הרבה תיקים. בהנחה שזה לא תחום העניין היחיד בחייהם, סביר להניח שזה לא יתקבל בעין יפה, ואתם עשויים לאבד עוקבים.

מה כן לעשות? אפשר לתזמן את הפעילות שלכם מראש, כך שבכל שבוע / חודש תנעצו תמונות רלוונטיות (במיוחד כשמדובר במוצר עונתי או כזה הקשור לחג או מועד מסוים). התחילו בטפטוף הדרגתי תקופה מסוימת לפני המועד המדובר, וחזקו לאט לאט את הפעילות עם התקרב תאריך היעד, אך תמיד הקפידו על מינון נכון ולא מעמיס. צניעות, כבר אמרנו?

היו מקוריים

היו מובילי דעה! אל תהיו מאלה שרק נועצים מחדש פוסטים ותמונות של אחרים. תורו אחר רעיונות מקוריים באמת, כאלה שיהוו השראה אמיתית, כאלה שלא נראו עדיין אצל משתמשים רבים. אף אחד לא רוצה לראות בפעם המאה את אותו מתכון לפשטידה. בקיצור- זה המקום להמציא את הגלגל.

השתמשו בכתובת האתר שלכם בפרופיל הפינטרסט

טוב, לגבי הסעיף הזה אין הרבה מה להסביר כי החשיבות אמורה להיות ברורה מאליה. אז רק נסביר איך עושים זאת: גשו לגלגל השיניים של ההגדרות בחשבון שלכם, ולחצו על "עריכת הגדרות". כמה פשוט, ככה הכרחי. זה, אגב, המקום לקשר את חשבון הפינטרסט שלכם לחשבון הפייסבוק ולרשתות אחרות.

השיגו עוקבים

השתמשו בפיצ'ר הבא על מנת להוסיף לחצן שמזמין את הגולשים באתר שלכם לעקוב אחריכם בפינטרסט. תוכלו לחילופין להטמיע קישור לחשבון הפינטרסט שלכם בפוסטים באתר, המזמין גולשים לעקוב אחריכם.

Pin it!
Pin it!

אל תתעצלו (1)- תחקרו ותגלו מה עובד

תמיד שווה לבדוק מה עושה את העבודה, ועל מה אפשר לוותר. על מנת לבדוק אילו חומרים שלכם ננעצו על ידי אחרים, פשוט הקלידו את הכתובת הזו בשורת החיפוש בגוגל (כמובן יש להזין את שם הדומיין שלכם): http://pinterest.com/source/yourdomain.com

אל תתעצלו (2)- הגיבו, שתפו והיו פעילים

תמיד חלמתם להיות זבוב על הקיר ופשוט לראות מה אחרים עושים מבלי שיבחינו בכם? זה לא הזמן להגשים את החלום הזה. אנשים אוהבים אנשים שמפרגנים, אנשים חברתיים ואקטיביים. נכון, זה נחמד לנעוץ מחדש תמונות של אחרים, אולם עוד יותר נחמד יהיה להגיב, לעשות "לייק", לתייג, ובאופן כללי- להיות פעילים ובעלי נוכחות, בתקווה שבעלי החשבון והעוקבים האחרים יבחינו בכם ויתעניינו גם במה שיש לכם להציע.

אין כמו יצר התחרותיות

אתם עסק מוכר? לפעמים צריך להשקיע קצת כדי להרוויח יותר. תרבות התחרויות פופולארית מאד באיסטגרם ובפייסבוק, כך שזה רק מתבקש לערוך תחרויות גם בפינטרסט. היו יצירתיים- זה יכול לנוע בין עוקב ששיתף הכי הרבה תמונות מהלוח שלכם, לבין חידות הקשורות בתמונות שנעצתם… העיקר- שהפרס יהיה שווה, וימשוך אנשים לעסק שלכם (למשל- הזוכה מקבל 50 ₪ הנחה בקנייה מעל 200 ₪ בעסק. כך גם תרוויחו קונים, וגם תגבירו את הפעילות בחשבון הפינטרסט שלכם).

תייגו והאשטגו- זה עובד!

כשאתם נועצים מחדש תמונה, שווה לפרגן לנועץ המקורי על ידי תיוגו (שימוש ב- @) בתיאור התמונה. כמו כן ניתן להשתמש בהאשטאג (#) כדי ליצור מעין "אוסף" של תמונות הקשורות לאותו נושא.

שימו לב- האשטאג הינו קליקבילי רק בחלק של התיאור. אל תהאשטגו יותר מדי- זה נראה ספאמי ושיווקי, ובעיקר לא טבעי. והכי חשוב- היו מקוריים. האשטאג בביטוי גנרי כמו "גורים" לא יעזור לכם. האשטאג מקורי שמתייחס למוצר שלכם, לעומת זאת, סביר יותר שיהיה מזוהה איתכם, ואם תצליחו להפוך לנועצים מקצועיים ולתפוס תאוצה ברשת המסחררת הזו, הרי שההאשטאגים יהוו דרך נוספת של הגולשים להגיע אליכם.

שחקו אותה מקצוענים

מעכשיו, אין מקום לחובבנות. אם עד היום הרשיתם לעצמכם לחפף פה ושם, להעלות לפוסט תמונה מפוקסלת או ויז'ואל עם פרופורציות לא נכונות- אז Snap out of it! בעולם שכולו תוכן ויזואלי, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם להיות פחות ממצוינים. הקפידו שכל תמונה שעולה לפוסט שתרצו לקדם (או פוסט בעל פוטנציאל נעיצה גבוה) תהיה ברזולוציה גבוהה, בפרופורציות נכונות, ובקיצור- מושלמת, כמו שהעוקבים שלכם אוהבים. אם אתם רוצים לנעוץ תמונה בעלת ערך שיווקי, שמעבירה מסר קונקרטי, תוכלו להשתמש בתוכנות עריכת תמונות כמו התוכנה הזו, כדי ליצור תמונות מקצועיות באיכות גבוהה, המכילות טקסט או הנעה לפעולה.

חייגו עכשיו 03-6121039 או מלאו את טופס צור קשר

 

כותבת המאמר – לנה צלר- מנהלת תיקי לקוחות בתחום SEO בצוות אפליד

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »