שפת הסימנים של גוגל

מהם סיגנלים של משתמש ואיך זה קשור לקידום אורגני?

כשמדברים על האלגוריתם של גוגל, מדברים פעמים רבות במושגים שנראה כי לאף אחד אין באמת מושג מה משמעותם. אחד מהם הוא סיגנלים של המשתמש (User Signals). מהם הסיגנלים האלה, למה הם חשובים לנו, ומה יכול גוגל להסיק מהם?

 

מהם סיגנלים של משתמש?

User Signals הם בעצם דפוסי התנהגות של משתמשים, המלמדים את האלגוריתם של גוגל אודות טיב האתר אל מול תוצאות החיפוש. הסיגנלים הם אלה המסייעים לגוגל בדירוג האתרים שהוא סורק. במאמר זה נסקור את הסיגנלים העיקריים שמשפיעים על הדירוג של האתר שלנו על ידי האלגוריתמים של גוגל.

 

מהם הסיגנלים החשובים ביותר לגוגל?

שני הסיגנלים המשמעותיים ביותר לדירוג האתר על פי גוגל הם:

  1. שיעור הקלקה
  2. שיעור נטישה

שני הסיגנלים הללו מלמדים את האלגוריתם של גוגל על אטרקטיביות האתר בעיני הגולש מחד, ועל תאימותו לשאילתת חיפוש ספציפית מאידך. מבחינת גוגל, שני סיגנלים אלה הם דרך מצוינת לבחון שתגיות המטא שאנו מספקים הן רלוונטיות למה שהאתר מציע בפועל ולא נועדו אך ורק למנוע החיפוש, אלא גם, ובעיקר, לגולש.

 

שיעור הקלקה

שיעור הקלקה מחושב על פי כמות הגולשים שנחשפו לאתר מסוים בתוצאות החיפוש, ביחס לכמות הגולשים שלחצו על הלינק ואכן המשיכו לאתר.

ככל ששיעור ההקלקה גבוה יותר, המסר שגוגל מקבל הוא – "האתר הזה מאד אטרקטיבי, הכותרת והתיאור מושכים את הגולש וגורמים לו לבחור באתר זה על פני אתרים אחרים בתוצאות החיפוש. זה מעניין!"

אבל היי, מה עם click Bate? מה עם כותרות או תיאורים שמפתים את הגולש ללחוץ על הלינק, מבטיחים לו תוכן מסוים, מבלי לספק לו את מה שהובטח בפועל, באתר עצמו? זה כבר קצת פחות נחמד ואטרקטיבי, נכון? בדיוק בגלל זה נוצר הסיגנל הבא – שיעור הנטישה.

 

שיעור נטישה

במילים פשוטות – שיעור נטישה מחושב על פי כמות האנשים שלחצו על לינק לאתר בתוצאות החיפוש, ואז חזרו לגוגל או סגרו את החלון מבלי להמשיך לעמוד אחר באתר עצמו. על פניו, נתון זה מלמד את גוגל שהגולש לא מצא את מה שחיפש באתר. אולם היום אנו יודעים שלשיעור נטישה יש להתייחס בכל מקרה לגופו.

אם המטרה של עמוד הנחיתה היא להעביר מסר ולהזמין גולש לשלוח פרטים או אף לבצע התקשרות טלפונית, הרי שאם הוא ישלים את המטרה הזו ואז יצא מהאתר, תיאורטית זה עשוי להיחשב כנטישה וכחוסר עניין או רלוונטיות של העמוד, כשבפועל המטרה הושגה.

מצב אחר הוא מאמר ארוך ומעמיק. אם גולש נשאר בעמוד וקרא את המאמר במשך דקות ארוכות, האם נכון להתייחס לכך כנטישה? או אולי דווקא להבין מכך שהעמוד סיפק בדיוק את המידע לו היה זקוק הגולש, ולכן אין לו עוד צורך להמשיך ולחפש מידע?

בדיוק כדי לענות על שאלות מעין זה, גוגל מודד סיגנלים נוספים שמעידים על התנהגות הגולש ועל איכות הסשן הספציפי הזה באתר.

 

שיעור נטישה בגוגל

 

סיגנלים נוספים

לאחר שהגולש כבר הגיע לאתר, גוגל יבחן אותות נוספים שהגולש שולח, כמו:

  • כמות עמודים נצפים – ככל שכמות העמודים הנצפים באותו סשן גדולה יותר, גוגל עשוי להסיק כי האתר מרתק את הגולש ומספק תוכן איכותי ומקיף.
  • משך שהייה ממוצע – גולש שנמצא באתר פרק זמן קצר מדי, עשוי לאותת לגוגל על תוכן שאינו רלוונטי לשאילתת החיפוש. מנגד, גולש שנמצא פרק זמן ממושך באתר, מאותת לגוגל שלאתר יש הרבה מה להציע, ומעיד על איכות ורלוונטיות
  • שיעור גולשים חוזרים באתר – ככל שהאתר נהנה מגולשים חוזרים רבים יותר, האלגוריתם לומד כי האתר מספק תוכן איכותי ומתחדש. אתר שמתעדכן תדיר הוא משהו שגוגל מאד אוהב ומעריך, ולכן סיגנל זה מהווה עבורו מדד איכות חשוב.

הלוואי והיינו יודעים בוודאות מהם כל הסממנים שלפיהם גוגל מדרג את האתרים שלנו, את זה כנראה לעולם לא נדע.

אולם במידע שכן זמין לנו, נוכל להשתמש כדי לשפר את חוויית המשתמש, כי הרי בסופו של דבר חוויית משתמש זו תשפיע על התנהגותו באתר, ועל הסיגנלים שהוא שולח לאלגוריתמים של גוגל.

המחשבה העיקרית שצריכה להיות מאחורי קידום אורגני של אתר היא כיצד להפוך אותו לאתר המספק חוויית משתמש מצוינת לגולש, הן בפן הטכני והן בפן התוכני. גולש שנהנה מחוויה טובה, תהיה לו סיבה לשוב ולבקר באתר, והרי בסופו של דבר – זו היא מטרתנו!

 

המאמר נכתב ע"י לנה צלר, מנהלת פרויקטים בחברת אפליד

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

בלוג קידום אתרים מקצועי

מה זה Google SGE וכיצד יכול לשפר את תוצאות החיפוש שלך?

מנוע החיפוש של גוגל הוא אחד מהכלים החשובים ביותר בעידן הדיגיטלי העכשווי וכפי שתמיד הייתה בחזית החדשנות, היא משיקה כעת כלי חדש בשם Google SGE המבוסס בינה מלאכותית וטכנולוגיות מתקדמות המאפשרים גישה מתקדמת וממוקדת יותר לחיפוש וקבלת מידע.

קרא עוד »
קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »