אז הפנמתם כבר שעסק לא יכול להתקיים ללא עמוד עסקי בפייסבוק; פתחתם עמוד כזה, העליתם כמה תמונות יפות, עדכנתם את פרטי העסק, ופה ושם אתם מפרסמים פוסט אודות נפלאות השירות שאתם מציעים. אם אתם תוהים למה למרות כל הפעולות החשובות הללו, הלידים מבוששים להגיע, הפוסט הזה הוא בדיוק בשבילכם.
העשירו את תיאור תמונת הקאבר ותמונת הפרופיל שלכם על ידי יצירת קישורים לאתר העסקי
כולנו יודעים שקישורים הם אלמנט חשוב מאד בקידום אתרים, ולעיתים ההתמקדות בכך גורמת לאנשים לשכוח את המטרה האמיתית של הקישור: הפניית הגולש לתוכן הרלוונטי עבורו. הוספת קישור לתמונת הקאבר והפרופיל תעניק למבקר בעמוד העסקי שלכם הזדמנות להבין קצת יותר את מהות העסק, ותכווין אותו לאתר שלכם, שם יוכל להתרשם בצורה מורחבת יותר מהשירות המוצע. והרי זוהי המטרה האמיתית שלכם- לעניין את הגולש במוצר שלכם, ובתקווה גם ליצור המרה.
הוסיפו הנעה לפעולה לתמונת הקאבר
ואם כבר בלידים עסקינן, חשוב להבהיר למבקרים בעמוד העסקי שלכם, שעם כל הכבוד לפוסטים משעשעים וענייניים שאתם מעלים בו להנאת הגולשים, המטרה הסופית שלכם היא למכור. טוב, אולי לא כדאי להיות כ"כ בוטים, אבל חשוב תמיד לזכור מה היעדים שלנו בכל פעולה שאנו עושים, על מנת למנוע בזבוז משאבים על פעולות שלא יקדמו אותנו אל המטרה.
גם כאן תוכלו לנצל את איזור תמונת הקאבר, ולהוסיף לחצן הנעה לפעולה, שיקדם את הגולש לבצע רכישה, ליד, או כל דבר אחר שהייתם רוצים להשיג. גם כאן תרוויחו הפניה ישירה מעמוד הפייסבוק לאתר שלכם. תוכלו להוסיף לחצן "צור קשר" שיפנה לעמוד יצירת קשר באתר, או לעודד גולש להירשם לרשימת תפוצה. לא משנה מה תבחרו, וודאו שפעולה זו משרתת מטרה מסוימת שחשוב לכם להשיג.
הימנעו מפוסטים שיווקיים בלבד
אז נכון שהמטרה שלנו היא למכור, למכור, ועוד קצת למכור. אבל את הגולש שמגיע לעמוד הפייסבוק שלכם זה פחות מעניין. הוא לא מעוניין להגיע לעמוד שבו רק מנסים לדחוף לו מוצרים מבלי לתת לו ערך מוסף. העמודים המצליחים והאהובים באמת, הם אלה השומרים על תמהיל נכון בין business ל- pleasure. אז תעשו לעצמכם ולגולש שלכם טובה, והקפידו לפרסם פוסטים משעשעים, או כאלה שנותנים מידע חיוני ומפנים לכתבות אקטואליות ומעניינות. צרו אינטראקציה עם הגולשים בצורת שאלות, טיפים, סקרים וכו'.
תמונה שווה אלף מילים, ווידיאו שווה אף יותר
מארק צוקרברג ידע מה הוא עושה. זוהי עובדה ידועה שפוסטים הכוללים מדיה כלשהי, בין אם תמונה או וידיאו, זוכים לחשיפה גבוהה הרבה יותר, ולמעורבות גולשים המתבטאת בשיתופים ולייקים, מאשר פוסט המורכב ממלל בלבד. ומעורבות גולשים, כפי שכבר סיפרנו לכם בפוסט על פרסום בפייסבוק ותרומתו לקידום האתר, היא כלי מספר אחד לניצול הפלטפורמה הזו לצורך קידום אתר האינטרנט שלכם.
כמו כן, פייסבוק מייצר באופן אוטומטי אפליקציית תמונות וסרטוני וידיאו לכל עמוד עסקי, ואתם בהחלט רוצים שכשגולש לוחץ על לחצן זה, הוא לא יגיע לעמוד ריק.
תמיד תגיבו לפוסטים בעמוד שלכם, גם כשמדובר בביקורת שלילית
נכון, זה לא נעים לקבל ביקורת שלילית, ויש גולשים שלא יחסכו במילים ותיאורים כדי להביע את מורת רוחם, המוצדקת או לא. חשוב מאד להגיב לכל פוסט, בין אם הוא חיובי או שלילי, מכמה סיבות.
קודם כל, אם גולש טורח לכתוב לכם על הוול, מגיעה לו ההתייחסות שלכם. בעל עסק צריך להיות עם יד על הדופק, ולתמרץ את המבקרים בעמוד הפייסבוק שלו להיות מעורבים, על ידי תקשורת הדדית.
כמו כן, אם לא תגיבו, ופשוט תתעלמו מפוסטים בעלי נימה שלילית בנוגע לעסק, תשדרו מסר מאד לא מקצועי ולא שירותי. תמיד כדאי לפנות לכותב הביקורת בצורה מנומסת, שקולה ורגועה, לגלות אמפתיה לתחושותיו השליליות, לנסות באמת להבין את הסיבה (אל תשכחו שאחת ממטרות העמוד העסקי היא תקשורת בלתי אמצעית עם לקוחות ולקוחות פוטנציאליים, ואתם כאן לא רק כדי לפרסם, אלא לתת מענה אמיתי), וכמובן להציע פתרון. אל תיכנסו להתנגחויות מילוליות עם גולשים, אלא הציעו ליצור עמם קשר באופן ישיר בטלפון או במייל על מנת ליישר את ההדורים ולהגיע לפתרון. וכמובן, אל תשכחו לעדכן את שאר המבקרים הסקרנים בנוגע להתקדמות ולמציאת הפתרון:)
כותבת המאמר – לנה צלר- מנהלת תיקי לקוחות בתחום SEO בצוות אפליד