זה כבר לא סוד שהחיפוש הלוקאלי בגוגל זוכה לתשומת לב גבוהה בקרב אנשי השיווק בדיגיטל; מיקום גבוה באזור העליון של עמוד התוצאות ותעבורת גולשים גבוהה מהמובייל כבר הביאו מקדמים רבים להסיר את הכובע בפני הקידום הלוקאלי.
אז ניחשתם נכון. התוצאות הלוקאליות צפויות לגדול במהלך השנים הקרובות, כאשר חיפושים ממוקדי מיקום צפויים לתפוס כמחצית מנתח החיפושים הכללי בגוגל – מה שעלול להפוך את הקידום הלוקלי לקשה יותר מבעבר.
מסתמן שגוגל תפרגן לעסקים שיגדילו את מעורבות הגולשים ברשת לטובת הפעילות העסקית עצמה.
המאמר הבא יציג תמונה כללית על מגמת המעורבות כגורמים שצפויים בין היתר, להשפיע על חיפושים מבוססי מיקום משנת 2020 והלאה.
אך לפני כן, ננסה להבין אלו גורמים אינם צפויים לעבור שינוי
גורמים בסיסיים כמו 'RDP' יישארו זהים – RDP המוכר כפרוטוקול מוכוון דסקטופ שפותח על ידי מייקרוסופט במטרה לספק תשתית עבודה נוחה עבור משתמשים המעוניינים לעבוד על מחשבם מרחוק.
בהקשר לתוצאות החיפוש הלוקליות בגוגל גורמי ה – RDP מקבלים פרשנות קצת שונה: רלוונטיות (Relevance) , מרחק (Distance ) בולטות (Prominence ) והם ימשיכו להשפיע על הנוכחות של העסק בתוצאות החיפוש המקומיות.
רלוונטיות – כלומר עד כמה תוצאת החיפוש הלוקלית שלך תואמת את כוונת המשתמש. לדוגמה, אם גולש מסויים מחפש 'מסעדת סושי', גוגל תציג בתוצאות הלוקליות רשימה הכוללת רק מסעדות המגישות 'סושי'.
מרחק – כאשר מתבצע חיפוש לוקלי, גורם המרחק מודד את המרחק בין מיקומך הנוכחי לבין בתי העסק הקרובים ביותר- ככל שבתי העסק יהיו קרובים יותר, כך ידורגו גבוה יותר.
בולטות – גורם המודד עד כמה העסק ממותג ופופולרי גם ברשת המקוונת וגם מחוצה לה. לדוגמה, אם גולשים מחפשים פיצה, רשתות עולמיות וממותגות כמו 'דומינוס' או 'פיצה האט' יהיו מדורגות גבוה יותר מרשת פיצה בריבוע.
אז אלו גורמים כן הולכים לעבור שינוי לקראת השנה הקרובה?
ייחודיות על פני שאר המתחרים בתחום
לעסקים שברשותם מוצר או שירות הנתפס כיוצא דופן ביחס לשאר מתחריהם יהיה קל יותר להתברג למעלה בתוצאות. בהקשר לכך, גוגל צפוייה לשפר את האלגוריתם שיאפשר לה לזהות ולדרג בקלות רבה יותר עסקים מקומיים שמוערכים יותר על ידי הגולשים.
איך זה יגיע לידי ביטוי? גודל תקציב פרסום – אווט, מיתוג המוצר או השירות – אין.
כלומר, לא משנה כמה התקציב יאפשר לבעל העסק לרכוש לייקים ותגובות מזוייפות, מהשנה הקרובה גוגל תעודד את בעלי העסקים להשקיע יותר באיכות המוצר כדי להוביל בתוצאות הלוקליות.
מיתוג והגדלת המוניטין של העסק ו/או בעליו
מדד האמינות והסמכות של העסק יהווה כגורם מרכזי המשפיע על האלגוריתם הלוקלי של גוגל. מאמר שפורסם ב- Tidings חושף שגוגל עשויה לקבוע את סמכות העסק על סמך הגורמים הבאים:
פופולריות – עד כמה מפרגנים לעסק? האם אנשים דנים עליו בפורומים, בקבוצות או במאמרים?
אם גולשים מזכירים את שם האתר העסק ואת מיקומו הגאוגרפי אך בחרו שלא לקשר אליו, גוגל עדיין תזהה רמת פופולריות גבוהה ועשויה לפרגן בדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש הלוקלי. כלומר המשמעות של אזכור שם המותג עשויה להפוך לגורם מפתח ב-2020.
תגובות גולשים – עד כמה תגובות הגולשים מהללות את העסק? ועד כמה הם מסויגות?
כבעלי עסקים, ההמלצה היא לוודא שהעסק שלכם יקבל כמה שיותר מעורבות חיובית מכל מקום. תגובות הגולשים המאוזכרים ברחבי הרשת הולכים להיתפס גם הם כאחד מהגורמים המשפיעים ביותר על תוצאות הדירוג הלוקלי.
מדדי מעורבות חדשים עתידים להיכנס לתמונה
גורמים נוספים המודדים את מעורבות הגולשים בחיפוש הלוקלי ייכנסו גם הם לפעולה. מדדים כמו כמה אנשים שמרו את שם העסק כאיש קשר בסמרטפון המבוסס אנדרואיד או כמה גולשים מחפשים את מיקום העסק בעזרת מפות יתחילו גם הם להשפיע.
כבר מויתר להזכיר (אך בכל זאת נזכיר) שגוגל שולטת במספיק מקורות מידע שעוזרים לה למדוד את רמת הפופולריות והמוניטין של עסקים כדי לדרג אותם בתוצאות החיפוש המקומיות.
מקורות מידע כמו גוגל כרום, אנדרואיד, מפות גוגל, Gmail, וכו' הם אמנם חינמיים וידידותיים למשתמשים, אך הם גם משמשים ככלים המובילים של גוגל להמשיך ולעקוב אחר מעורבות המשתמשים.
החיפוש הקולי – הולך להפוך לשחקן דומיננטי
כפי שכבר ציינו במאמר על הטרנדים החמים לקראת שנת 2020 החיפושים קוליים הולכים לתפוס נתח משמעותי והם יביאו אתם מספר גבוה של מילות מפתח עם זנב ארוך יותר המשלבות גם חיפושים מקומיים.
אז באלו צעדים מומלץ לנקוט כדי להתאים ולייעל את העסק שלך לחיפוש הקולי?
רישום מדוייק ומעמיק על העסק
במעמד הרישום של העסק מומלץ לציין במדוייק את שם העסק ולמלא גם פרטים שעלולים להראות כמעמסה מיותרת שיבזבזו לכם זמן יקר. פרטים נוספים כמו, זמני פעילות, מחירים, סרטונים רלוונטיים, הנעת גולשים להשאיר ביקורות ובכלל כל מידע נוסף שעשוי לתת מענה רחב גם עבור גולשים שעושים שימוש בחיפוש הקולי.
בנוסף, חיפושים קוליים המכילים שאילתות מורכבות יותר כמו "חנות הרהיטים הטובה ביותר בתל אביב" עלולות להציג תוצאות לוקליות המבוססות גם כן על מעורבות גולשים ברשת, לכן גוגל תעדיף לדרג גבוה עסקים שהם גם בעלי מעורבות גבוהה בשילוב עם רישומי מידע מפורטים.
ביטויי זנב ארוך מבוססי שאלה
איתור מילות המפתח המבוססות על שאלות שמתחילות ב-מה, כיצד, מתי, היכן, אילו וכו ושילובן בעמודי נחיתה יעודיים כשאלות תשובות, עשויים גם הם לסייע לגוגל בדירוג העסק בתוצאות הלוקליות.
רישום העסק ככרטיס ידע
גוגל תתעדף עסקים שהקפידו להקים כרטיס ידע (knowledge graph) כמו בדוגמה הבאה:
כדי לצלוח את המשימה, יש להטמיע נתונים מובנים מותאמים בקוד כדי לאפשר ל- Google להציג פרטי מידע נוספים הקשורים לעסק שלכם.
העסק קיים באזורים נוספים? נצלו זאת
במידה וקיימים אזורי פעילות נוספים לעסק, מומלץ להקים גם עבורם חשבונות לעסק. זה יעזור לגוגל לזהות שאכן קיימים מיקומים נוספים וכתוצאה מכך לתעדף את העסק בתוצאות החיפוש עבור גולשים פוטנציאליים במיקומים אלו.
סיכום
נראה שהקידום הלוקלי הולך להיות מורכב ומאתגר יותר בשנת 2020 וכך גם התחרות הלוקלית. הטכנולוגיות צפויות להמשיך לשעוט בקצב מסחרר לכן הקפדה על מעקב שוטף ויישור קו מול השינויים הצפויים עלולים להשאיר אתכם גבוה בדירוג ולהעלות את המוניטין וייחודיות של העסק.
פעולות מלאכותיות כמו קניית לייקים ותגובות מזוייפות הולכים ומאבדים את יכולת השפעתם לטובת גורמי המעורבות של הגולשים שהולכים לשחק תפקיד ממשמעותי ומכריע בתוצאות החיפוש הלוקליות.
נכתב על ידי עוז לוי, מומחה SEO בחברת אפליד