הדרך החדשה לטעינת עמודים במובייל- AMP

דמיינו לעצמכם את הסיטואציה הבאה – אתם יושבים בבית קפה, לוקחים את הסמארטפון שלכם, גולשים באחד מאתרי האינטרנט האהובים עליכם, נכנסים לכתבה שסיקרנה אתכם – ומחכים. מחכים שכל העמוד ייטען, שהתמונות בו יירדו במלואן, שהתצוגה תתאים עצמה במדויק לגודל המסך.

טעינת עמודים במובייל
נו, תיטען כבר!

נשמע מוכר?

מאז הכניסה של המובייל לחיינו, אתרי אינטרנט רבים ניסו, ועדיין מנסים, לספק לנו חוויית גלישה נוחה ואינטואיטיבית. אתרים מותאמים למובייל, אתרים רספונסיביים, גירסאות שונות של אתרים עם התאמה למובייל, כל כך הרבה אפשרויות שעומדות בפני מנהלי האתרים לגרום לגולשים חויית גלישה מותאמת ונוחה עבורם, אך עדיין – יש מקום לשיפור.

המגמה של מפרסמים להשקיע במובייל הולכת ותופסת תאוצה מיום ליום, וגוגל הולכים עם מגמה זו יד ביד. החל מהוספת תגיות mobile friendly לאתרים מותאמי מובייל בתוצאות החיפוש, ועד לעדכון המוביילגדון בשנה האחרונה, אנו עדים לנסיקה בכל הנוגע למובייל- פרסום, שימוש, התאמות, והיד עוד נטויה.

AMP – Accelerated Mobile Pages או בתרגום חופשי – עמודים מואצים למובייל, הם בעצם גרסה "קלה" של העמוד, אשר מתוכננת להיטען עבור הגולש באופן מהיר הרבה יותר מאשר הגרסה ה"רגילה".

גוגל מתייחסים לדפי הAMP בצורה גלויה ומסודרת, ואף נותנים הסברים ברורים מאד בנוגע לשימוש באפשרות זו.

היתרון הגדול לשימוש בדפי ה- AMP הוא העובדה כי הדפים אשר אומתו על ידי גוגל כמכילים תג AMP מאוחסנים בקובץ השמור (cache) וברגע הטעינה שלהם עבור הגולש- מאוחזרים משם, ולא מן השרת, דבר אשר מגביר את מהירות הטעינה של העמוד עוד יותר, ומשפר את חוויית הגלישה שלנו עוד יותר.

חשיפה אורגנית

עמודי AMP אינם רק נטענים באופן מהיר יותר, אלא גם נחשפים אורגנית למשתמשי המובייל מעל תוצאות החיפוש הרגילות אשר היינו רגילים אליהן עד היום.

אם עמוד כלשהו אשר מכיל תגית AMP עולה בתוצאות החיפוש (במובייל), הוא יוצג בצורה הזו:

חשיפה אורגנית תוצאות חיפוש בגוגל

 

אם עדכוני המובייל האחרונים של גוגל לא הספיקו עבורינו בנסיונות התאמת המובייל למשתמש בצורה האופטימלית, הרי שיש כאן בשורה של ממש – תוצאות של עמודי AMP מופיעות בראשית תוצאות החיפוש של גוגל. נשמע קל מידי עבור אנשי SEO, לא?

אז גוגל כמו גוגל, מיד יצאו בהצהרות שאין לייחס ל AMP פקטור המשפיע על תוצאות הדירוג. אבל כן התייחסו אליו כאל "דרך מצויינת להנגשת האתרים למובייל".

אז נכון, אולי לעולם לא נדע איך בדיוק עובד מנגנון האלגוריתם של תוצאות החיפוש, אבל היי – מהירות טעינת אתר משפיעה על חוויית משתמש; חוויית משתמש ומהירות אתר הם שני פרמטרים שאנו יודעים עליהם כמהווים חלק בשקלול לדירוג – אז למה לא לשאוף למצויינות בגזרה זו אם אנחנו יכולים?

השימוש ב AMP

השימוש ב- AMP  פשוט למדי, אך כולל בחובו מספר התניות. בהסבר שערכו צוות המהנדסים של AMP, נאמר כי על מנת לאפשר את אופציית טעינת העמוד בצורה מהירה יש להשתמש בכמה שפחות אלמנטים אשר מכבידים על טעינת העמוד. מומלץ מאד לשמוע את ההסבר מההתחלה ועד הסוף.

לדעתינו, הנקודה המשמעותית ביותר שעומדת מאחורי ה- AMP היא שיהיה כמעט בלתי אפשרי לבצע הטמעה מוחלטת של כל האתר  עבור AMP, שכן שימוש בקבצי CSS מוקטנים וקבצי JS מותאמים יכולים לתפוס בעמודים ספציפיים, אך עדיין לא כשימוש גורף בכל האתר.

ניתן לראות כאן את רשימת הסקריפטים והקודים לשימוש עבור AMP

אני רוצה גם, איך עושים?

ההטמעה של תגיות ה AMP היא מאד פשוטה, אך יש להקפיד לעמוד על הקווים המנחים של גוגל להטמעה נכונה

אז בעצם יש לי שתי גרסאות של אותו העמוד?

כן. כעיקרון, אנחנו יכולים שיהיו לנו כמה גרסאות של אותו העמוד שאנחנו רוצים, אך אנחנו צריכים להשתמש בזה בחוכמה. גוגל מסבירים שעבור כל עמוד רגיל, אשר יש לו גרסת AMP מותאמת למובייל, יש להטמיע בו תגית rel=amphtml

העמוד שבו מוטמעת גרסת ה- AMP שלנו, יקבל תגית קנוניקל, אשר תצביע על עמוד הדסקטופ כגרסת המקור. בדיוק כמו שעושים כאשר האתר אינו רספונסיבי אך מכיל דפים מותאמים למובייל.

לצורך העניין, אם כתובת העמוד שלנו היא https://uplead.co.il/ , ונרצה להטמיע בה תגית AMP, היא תראה ככה:

<link rel="amphtml" href=https://uplead.co.il/>

ובגרסת ה- AMP של אותו העמוד, תהיה תגית קנוניקל שתצביע על המקור-

<link rel="canonical" href=https://uplead.co.il/>

לצורך ההמחשה, צירפנו צילום מסך של אחד העמודים באתר הניו יורק טיימס :

הטמעת תגית AMP

בעוד שאותו העמוד בגרסת המובייל נראה כך:

תוצאות חיפוש במובייל

האם אפשר להטמיע תגית AMP בכל אתר?

כן, אבל אין צורך.

האפשרות הזו, לפחות בשלב זה, נראית כעדיפה בעיקר לדפי תוכן ( אתרי חדשות/ בלוגים/ אתרים אינפורמטיביים).

אם האתר שלכם מוכוון תוכן, ואתם מעוניינים שתכנים בו יוצגו לגולשי מובייל בצורה מהירה יותר, אז מומלץ להטמיע את התגית. (נשוב ונזכיר שנכון לזמן כתיבת מאמר זה, האפשרות הזו אינה קיימת בגוגל ישראל, אך כמובן שניתן לבצע התאמות כבר בשלב מוקדם ולהיות הראשונים שמשתמשים בזה אם וכאשר זה יגיע גם אלינו).

רוצים לשפר את מיקום האתר שלכם בתוצאות החיפוש? צרו עמנו קשר ונשמח לייעץ ולבנות עבורכם תוכנית קידום אופטימלית!

 

כותב המאמר – ליאור שניידר – מומחה SEO ואסטרטג תוכן מצוות אפליד

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »