המדדים החשובים ביותר בפרסום בגוגל אדס

תמיד תהיתם מהם המדדים החשובים ביותר שאתם צריכים לעקוב אחריהם? 🤔

במאמר הבא תלמדו מהם ה-KPI החשובים ביותר בפרסום בגוגל אדס 😃

בין אם אתם מפרסמים כבר תקופה ארוכה, וגם אם אתם מפרסמים חדשים – המאמר יעזור לעשות לכם סדר בדברים החשובים.

בשפה המקצועית משתמשים במונח KPI שפירושו Key Performance Indicators, ובשפה פשוטה "מדדי המפתח שאחריהם יש לעקוב".

הכוונה כללית מהם ה-KPI החשובים לפני לפי סוג עסק/אתר:

  1. אתר eCommerce – ישאף להגדיל את המכירות באתר ולהוזיל את עלויות הפרסום, תוך שמירה על החזר על השקעה גבוה.
  2. נותני שירות – ישאפו להגדיל את כמות הלידים ולהוזיל את העלויות לליד.
  3. מקצועות החירום – ישאפו לקבל כמות גבוהה של טלפונים רלוונטיים ולהוזיל את המחיר לליד.

קליקים וחשיפות

מדד הקליקים עוזר לכם להבין האם לחצו על המודעה שלכם, ומדד החשיפות מסייע להבין האם המודעה נחשפה וכמה פעמים.

במידה ולא התקבלו כלל חשיפות, ככל הנראה מילת המפתח ממוקדת מדי, הקהל מצומצם או שהביד שהגדרתם נמוך מדי.

במידה ויש חשיפות אך אין קליקים, סימן שהמודעה אינה רלוונטית, תחרותית או אטרקטיבית דיה כדי שגולשים יקליקו עליה.

שיעור קליקים – CTR

במידה ויש חשיפות וגם קליקים, בדקו את מדד ה-CTR, שפירושו Click Through Rate (שיעור קליקים). מדד ה-CTR מסייע להבין עד כמה המודעה רלוונטית. לדוגמה, אם בקמפיין חיפוש שיעור הקליקים עומד על 20% – סימן שהמודעה רלוונטית. במקרה אחר, במידה ושיעור הקליקים נמוך מ-5%, עליכם לשפר את המודעה.

שיעור קליקים - CTR

עלות כוללת ועלות ממוצעת לקליק

עמודת "עלות" מסייעת להבין פשוטו כמשמעו כמה כסף הוציא כל קמפיין בנפרד, ובשורת הסיכום כמה החשבון כולו הוציא.

עמודת "עלות ממוצעת לקליק" מדווחת כמה כסף עלה בממוצע כל קליק. היום נהוג לבחור באסטרטגיות ביד אוטומטיות שמטרתן להשיג את היעדים שהוגדרו במינימום התערבות מצד המפרסם.

במידה ואתם מרגישים שהמחיר לקליק גבוה ממה שאתם מוכנים לשלם, תוכלו להגביל את המחיר לקליק. למשל, אם מדובר באסטרטגיית "מקסימום קליקים", או להגדיר "עלות ידנית" ולשלוט באופן מלא על הביד.

עלות כוללת ועלות ממוצעת לקליק

המרות, מחיר להמרה ושיעור המרות

עבור אתרים שאינם eCommerce – אלו המדדים החשובים ביותר בפרסום בגוגל אדס. עמודת "המרות" מתייחסת לפעולות חשובות שביצעו הגולשים באתר שאנחנו רוצים לעקוב אחריהם, למשל רכישה באתר, השארת פרטים בטופס צור קשר או שיחת טלפון.

המרות, מחיר להמרה ושיעור המרות

עמודת "המרות" מדווחת על סך ההמרות באתר.

עמודת "מחיר להמרה" מדווחת כמה עלתה כל המרה בממוצע. לפי עמודה זו תדעו האם אתם עומדים ביעדים שלכם, או שמא עליהם להמשיך ולבצע אופטימיזציה בפרסום.

עמודת "שיעור המרה" מדווחת כמה גולשים שהגיעו אל האתר ביצעו המרה כלשהי. מדד זה מסייע לנו להבין עד כמה רלוונטי דף הנחיתה אליו אנחנו מפנים את הגולשים.

2המרות, מחיר להמרה ושיעור המרות

Conv. Value & Conv. Value/cost

עבור אתרי eCommerce – אלו הם המדדים החשובים ביותר.

עמודת Conv. Value מדווחת לנו מהו סך כל ערך ההמרות, כלומר מהו סך הרכישות באתר.

עמודת Conv. Value/Cost מדווחת העל החזר על ההשקעה עבור הוצאות הפרסום, כך שהיא מהווה את ה-KPI המוביל לביצוע אופטימיזציה.

Conv. Value

קיימות עמודות חשובות נוספות המדווחות כמה חשיפות איבד המפרסם כתוצאה מדירוג נמוך או תקציב נמוך. אודות מדדים חשובים אלה קראו במאמר האחרון שפורסם כאן בבלוג של אפליד.

זהו! עכשיו אתם יכולים לבצע אופטיזמיציה בקמפיינים שלכם 💪

מהם המדדים שאתם לא יכולים לבצע אופטימיזציה בלעדיהם? 🤔

טקבקו! 😃

המאמר נכתב על ידי אוראל שמע, מנהל קמפיינים בחברת אפליד

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

בלוג קידום אתרים מקצועי

מה זה Google SGE וכיצד יכול לשפר את תוצאות החיפוש שלך?

מנוע החיפוש של גוגל הוא אחד מהכלים החשובים ביותר בעידן הדיגיטלי העכשווי וכפי שתמיד הייתה בחזית החדשנות, היא משיקה כעת כלי חדש בשם Google SGE המבוסס בינה מלאכותית וטכנולוגיות מתקדמות המאפשרים גישה מתקדמת וממוקדת יותר לחיפוש וקבלת מידע.

קרא עוד »
קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »