אם פעם ראשי התיבות שהיו שגורים בפיו של כל מקדם אתרים היו SEO (search engine optimization), הרי שבשנים האחרונות קיצור חדש וחשוב לא פחות תופס את תשומת ליבם של מקדמי האתרים, כמו גם בעלי עסקים: SMO- Social Media Optimization.
אחד הצעדים הראשונים וההכרחיים למיתוג עסק הוא פתיחת עמוד בפייסבוק- כל הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים נמצאים שם, ואם העסק שלך לא שם, הוא פשוט לא קיים. היתרונות בעמוד עסקי בפייסבוק כוללים לא רק מיתוג ונוכחות, אלא גם מאפשרים נגישות ותקשורת ישירה מול הלקוח. אחת התרומות החשובות של עמוד פייסבוק עסקי היא תמיכה במאמצי הקידום האורגני של האתר.
אז איך בדיוק משפיע פרסום בפייסבוק על הקידום האורגני?
כיום אחד הפרמטרים המשפיעים על דירוגו של אתר בגוגל ועל מיקומו בתוצאות החיפוש הוא הבאזז שיוצר המותג ברשתות החברתיות. מכאן שפרסום יעיל וממוקד בפייסבוק, שיגרום למעורבות של גולשים בצורת שיתופים, לייקים ותגובות, יאותת לגוגל שהמותג רלוונטי, מעניין את הגולשים ויוצר אינטראקציה.
הנה שלוש התרומות העיקריות של הפרסום בפייסבוק לחיזוק הנוכחות במנועי החיפוש:
- שיתוף פוסטים בפייסבוק הוא עוד צורה של קישורים נכנסים לאתר- בניית מערכת קישורים ענפה לאתר תמיד הייתה חלק מהותי ובלתי נפרד מהקידום האורגני. כיום, דרך נוספת להשיג קישורים ולאותת לגוגל שהאתר שלך אמין ורלוונטי היא באמצעות שיתוף של תכנים מהאתר בפייסבוק, והמשך שיתופם על ידי גולשים אחרים, או לחילופין קישורים מפוסטים בפייסבוק לאתר האינטרנט.
- שיתוף תכנים מאתר בפייסבוק מזרז את סריקת האתר על ידי גוגל ומעלה את תדירותה.
- שיתוף תכנים מהאתר ברשתות החברתיות מגביר את חשיבות הדומיין בעיני הרובוטים של גוגל- כשגולש משתף תוכן מהאתר שלכם בעמוד הפייסבוק שלו, גוגל רואה בכך אישור לרלוונטיות של האתר והתוכן, ולאמינות המותג.
הבנתי, אז איך בפועל מקדמים את האתר באמצעות הפייסבוק?
אחת הפעולות הבסיסיות שכדאי לעשות בכל עבודת קידום של אתר היא הוספת תוספים המאפשרים לייק, תגובה ושיתוף לכל עמודי האתר. עודדו את הגולשים לקחת חלק פעיל באתר- אינטראקציה של הגולש עם האתר כאמור לא רק תשפר את תדירות הסריקה על ידי מנועי חיפוש, אלא גם תשדר שמדובר בתוכן רלוונטי לגולש.
פעולה נוספת וחשובה ביותר לתהליך קידום האתר ברשתות החברתיות היא פרסום בפייסבוק. פוסט שבנוי בצורה מקצועית ומוכוון לקהל היעד הנכון יפנה את הגולש לאתר שלך, ויגרום לו לשוטט באתר, לעבור בין עמודים, לקרוא תכנים ובתקווה גם לבצע המרה. פעולות אלה יביאו לזמן שהייה ארוך באתר, מה שיאותת לגוגל על רלוונטיות התוכן לגולש, וזה, כידוע, אחד הפרמטרים החשובים ביותר שהרובוטים של גוגל מחפשים לראות.
לסיכום- שלא תגידו שלא אמרנו…
הפייסבוק הוא פלטפורמה שהנוכחות בה אינה עניין של שיקול דעת, אלא חובה לכל עסק שרוצה לשרוד. מערכת הפרסום של פייסבוק מאפשרת פילוח סופר ממוקד והגעה לקהל יעד שסביר שיתעניין בשירות שברצונכם למכור, מה שלא קיים בפעילות הקידום האורגני הרגילה. הפייסבוק הוא עולם ומלואו, ומאפשר מגוון אפשרויות שלא היו קיימות בעבר ושיכולות לתרום רבות לקידום אתרים, אז למה לא להשתמש בו?
כותבת המאמר – לנה צלר- מנהלת תיקי לקוחות בתחום SEO בצוות אפליד
[TheChamp-FB-Comments]