בניית קהל דומה בפייסבוק

כיום, כל בעלי העסקים כבר מבינים, אם אתה לא בפייסבוק, אתה לא שם. הפייסבוק הוא לא רק כלי יח"צ תדמיתי ופלטפורמה לקיום תקשורת בלתי אמצעית עם הלקוחות שלך, אלא גם מקור תמיכה בקידום האורגני של האתר שלך, איסוף לידים והגדלת מכירות. הכל טוב ויפה, אך חסר טעם אם לא הצלחנו להגיע לקהל היעד שלנו. אז איך עושים זאת? הפייסבוק מעמיד בפניכם מספר אפשרויות לעשות זאת באמצעות הקידום הממומן. אחת מהן היא בניית קהל LookAlike – קהל המבוסס על מאפיינים של קהל קיים. המאמר הבא יראה לכם כיצד, אבל לפני הכל, נתחיל מההתחלה.

למי מכוונים בקידום הממומן?

משנת 2012, פייסבוק החלה להגביל את טווח ההגעה לקהל השבוי של הדפים העסקיים – האוהדים. כיום, כאשר תעלו פוסט בדף העסקי שלכם, תגיעו לכ-16% מהאוהדים. אז איך בכל זאת מגיעים לכולם? התשובה היא קידום ממומן בפייסבוק. באמצעותו תגיעו למספר רב של חשיפות לאוהדים, חבריהם וגם למשתמשי פייסבוק שאינם קשורים לדף העסקי שלכם, כלומר "קהל כללי". בבניית הקהל הכללי, לא נכוון לכל הכיוונים אלא ננסה להגיע לקהל יעד שלנו. ממשק ה Ads Manager או בעברית, מנהל המודעות, מאפשר בניית קהל בהתאם לפרמטרים של מין, ערים, גילאים, שפה, נתונים דמוגרפיים (כמו רמת השכלה, מצב משפחתי וכו') ותחומי עניין של קהל היעד הפוטנציאלי. כמובן שכאן נכנסת עבודת מחקר על קהל היעד. ככל שתדעו יותר על קהל היעד שלכם, כך יגדל הסיכוי להגיע אליו. אופציה אחרת, יעילה יותר, היא בניית קהל Lookalike, "קהל דומה".

Looka… what?!

קהל Lookalike הוא קהל המבוסס על קבוצת בסיס של קהל קיים כמו: אוהדים, לקוחות קיימים או קהל רימרקטינג – קהל המבקר האתר שלך. יש לכם רשימה כזו מוכנה ברשימת הקהלים? מעולה. עכשיו תוכלו לגשת למלאכה.

איך בונים קהל Lookalike?

שלב 1: גשו לסרגל העליון בממשק ה ad manager, לחצו על Tools, ובחרו ב Audiences.

Безымянный

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שלב 2: במסך ה Audiences צרו קהל חדש באמצעות לחיצה על כפתור Create Audience ובחירה של Lookalike Audience.

Безымянный2

 

 

 

 

 

 

 

 

שלב 3: יפתח לכם חלון, בו יש להזין מספר נתונים:

  • תחילה בחרו מהי היא קבוצת הבסיס. במקרה שלנו, בחרתי את קהל מותאם אישית, שהכינותי מראש: קבוצת כתובות מייל.
  • יש לבחור מדינה. בניית הקהל מוגבלת למדינה אחת, כך שאם אתם מפרסמים לדוגמה בארה"ב ובגרמניה, יש לבנות קהלים דומים נפרדים לכל מדינה.
  • יש לבחור את גודל הקהל על פי אחוזים מגודל האוכלוסייה של המדינה המטורגטת. אפשרות הטירגוט נעה בין 1% ל-10%. בניית קהל המבוסס על אחוז נמוך, מבטיחה קהל יותר דומה למאפייני קבוצת הבסיס.
  • ו… אשרו את הנתונים. לאחר האישור יינתן שם לקהל על ידי הפייסבוק:

Lookalike (IL, 3%) – <שם קבוצת הבסיס עליה הסתמכתם>

Безымянный3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Безымянный4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שלב 4: הזנת הקהל הדומה ב Ad Set. את הקהל הדומה ניתן לשלוף בקלות על ידי לחיצה בשדה Custome Audiences עם העכבר והקלדת שם הקהל. בחרו את הארץ הרלוונטית, ואתם מוכנים להתחיל לטרגט!

Безымянный5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לא נופלים בקטנות…

ברכות! יצרתם קהל דומה, אבל לפני שנסיים, יש מספר דברים שצריך לקחת בחשבון:

  • יצירת ה-Lookalike לוקחת זמן בין חצי שעה לשעתיים, תלוי בגודל המדינה המטורגטת ואחוזי הבחירה.
  • טווח מספר משתמשים עם חשבון פייסבוק בקבוצת הבסיס עומד על 50,000-100.
  • רצוי ואף מומלץ, שקבוצת הבסיס תהיה מורכבת מאנשים שדומים אחד לשני ככל האפשר. היא יכולה להיות מורכבת מאותו טווח גילאים, מאותו אזור ואף ברזולוציה של מתעניינים במוצר ספציפי שיש לך על המדף. זה מאפשר חיתוך מוקדם יותר טוב, ומהווה בסיס איכותי יותר לקהל הדומה.
  • גם לאחר הקמת קהל דומה, תוכלו למקד עוד יותר את הבחירה באמצעות הזנה של בחירת מין, גילאים, שפות וכו'.

טיפ לפני סיום – בחירת אחוזי הקהל:

כיצד נדע האם קהל המורכב מאחוז מסוים טוב יותר מקהל המורכב מאחוז אחר? זה עניין של ניסוי וטעייה. יש לבחון אותם אחד מול השני. לדוגמה: נבחן קהל של 1% מול קהל של 2% כדי לראות מי מהם מגיב יותר טוב לפוסט / מודעה. חשוב להבין כי קהל של 2% הנו הרחבה של הקהל של ה-1%. לכן, כאשר בוחרים את הקהל של ה-2%, צריך להחסיר את ה-1%, על ידי בחירה בשדה של Custom Audiences ב Exclude. נמשיך בפעולה זו ככל שנגדיל את האחוזים – ניקח קהל בעל אחוז גדול יותר, ונחסיר בקהל בעל האחוז שכבר בדקנו.

Безымянный6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

רוצים לדעת עוד?

כותבת המאמר- ליזי א. קריספין- תקציבאית דיגיטל בחברת Uplead

צרו קשר או חייגו 03-6121039

 

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

מגמות משפיעות על חיפוש ומיתוג דיגיטלי של מסעדות
בלוג קידום אתרים מקצועי

הבעייתיות במחקר מילות מפתח מסורתי – כיצד לאתר ולסווג כוונת משתמש במחקר מילות מפתח?

בעולם שבו האלגוריתמים של גוגל מבוססים יותר ויותר על הבנת כוונת המשתמש (Search Intent), עסקים ומנהלי אתרים צריכים לאמץ שיטות מחקר חדשות המתמקדות לא רק בנפח חיפוש או ברמת התחרות של מילות מפתח, אלא גם בהקשר ובמטרת החיפוש של המשתמשים. התאמת האסטרטגיה לכוונת החיפוש יכולה לשפר באופן משמעותי את הביצועים האורגניים (SEO) והפרסומיים (PPC).

קרא עוד »
תפריט-מסעדה-בגוגל-מיי-ביזנס-GBP-Menu-in-Restaurants
בלוג קידום אתרים מקצועי

קידום אורגני למסעדות – תפריטים, סרטונים, מפות, Youtube Shorts, פרופיל גוגל לעסקים GBP ועוד ועוד

במאמר זה נסקור את המגמות המרכזיות של גוגל בתחום המסעדנות לשנת 2025. חיפושים מקומיים כמו "אוכל לידי פתוח עכשיו" בעלייה חדה, ומשלוחים באמצעות רחפנים מקצרים את זמני ההמתנה (לא בארץ כמובן!). בנוסף, פורמט YouTube Shorts צובר פופולריות ומשמש ככלי שיווקי מרכזי לשיפור הנראות והמעורבות הדיגיטלית.

קרא עוד »
AI Agents מתחילים לשמש מתווכים בין גולשים לתוכן
בלוג קידום אתרים מקצועי

SOO – Search Operators Optimization | שיפט בעולם הקידום בעקבות כניסתם של AI Agents ו-AI Operators

עולם הדיגיטל נכנס לעידן חדש: אופטימיזציה לאופרייטורים (SOO). גלו כיצד להתאים את האתר שלכם לאופרייטורים חכמים ולהוביל את העסק שלכם לעתיד דיגיטלי פונקציונלי ונגיש.
מדריך מקיף למיפוי מילות מפתח! גלו איך לשפר את הדירוג האורגני, למנוע קניבליזציה (תחרות פנימית בין עמודים באתר), ולהתאים תוכן לכוונת המשתמש. כולל דוגמאות, כלים וטיפים חיוניים!

קרא עוד »
סרץ-קונסול-לטיפול-בתחרות-פנימית-בין-עמודים-באתר
בלוג קידום אתרים מקצועי

מיפוי מילות מפתח לקידום אתרים- Keyword Mapping: המדריך השלם למיפוי מילות מפתח לאתר שלך

מדריך מקיף למיפוי מילות מפתח! גלו איך לשפר את הדירוג האורגני, למנוע קניבליזציה (תחרות פנימית בין עמודים באתר), ולהתאים תוכן לכוונת המשתמש. כולל דוגמאות, כלים וטיפים חיוניים!

קרא עוד »