אסטרטגיות בידינג מומלצות בגוגל אדס

אסטרטגיית הצעת מחיר היא אחת הפרמטרים החשובים ביותר בניהול קמפיינים בגוגל אדס (או בגוגל אדוורדס לצורך העניין). נכון להיום גוגל מציעה 7 אסטרטגיות שונות לניהול הצעת מחיר (Bid Strategy) כאשר 6 מהן אוטומטיות ואחת ידנית. יש לציין שבעבר היו אסטרטגיות נוספות שגוגל החליטה לוותר עליהן כחלק מהשינויים האחרונים במערכת, והיום המבחר מצומצם ואיכותי יותר, מה שמקל על המפרסמים לבחור באסטרטגיה המתאימה.

 

מקסימום קליקים – Maximize Clicks

שיטת בידינג שמציעה למפרסם את מספר הקליקים הגבוה ביותר במסגרת התקציב. שיטה זו מתאימה למי שמתמקד בעת ניהול קמפיינים בגוגל ביצירת תנועת גולשים לאתר, מבלי התחשבות באיכות הגולשים. ניתן להשתמש בה בתור התחלה כדי לייצר תנועה רחבה לאתר. שימו לב שקיימת אפשרות להגביל את המחיר לקליק כדי להימנע ממצב בו אתם עלולים לשלם עשרות שקלים לקליק, אך שימו לב שאתם מגדירים מגבלה ריאלית בהתאם לתחרות, כלומר במידה ויש תחרות גבוהה עבור ביטוי מסוים, יש צורך בביד גבוה + איכות גבוהה של דף נחיתה ומודעה.

מקסימום המרות – Maximize Conversions

שיטת בידינג מצוינת במידה ומוגדרת ספירת המרות בחשבון הפרסום ומתקבלות כבר עשרות המרות מדי חודש (ככל שכמות ההמרות גבוהה יותר כך התוצאות של שיטת בידינג זו יהיו טובות יותר). השיטה לא תמיד תעבוד במידה ומדובר בקמפיין חדש או חשבון מפרסם חדש, לכן שימו לב שאתם בוחרים בשיטה זו לאחר שכבר נצברו מספיק נתונים.

קיימת אפשרות להגדיר ברמת הקמפיין אילו סוג המרות אתם מעוניינים לקבל, כך למשל אם תרצו לקבל בעיקר המרות מסוג "רכישה באתר" לעומת שיחות טלפון, תוכלו להגדיר זאת ברמת הקמפיין ולעקוב אחר הביצועים. במאמר קודם ציינו מהם המדדים החשובים ביותר להצלחה בפרסום בגוגל אדס.

מחיר יעד להמרה – Target CPA

שיטת בידינג משלימה שמתחברת באופן ישיר לשיטה הקודמת. בשיטת מחיר יעד להמרה כל שעליכם לעשות זה להגדיר מהו המחיר המקסימלי אותו תרצו לשלם עבור כל המרה. במידה ואינכם יודעים מהו המחיר המומלץ, בחנו את הנתונים ב-30 הימים האחרונים, ושקללו את הנתון הזה יחד עם ההמלצה שמוצגת לכם במערכת בזמן שאתם בוחרים בשיטה זו. במידה והקמפיין עומד במחיר היעד להמרה, תוכלו להוזיל אותו מדי תקופה ולבחון האם חל שיפור. במידה והקמפיין אינו עומד במחיר יעד להמרה, נסו להגדיל אותו או להחליף אסטרטגיית הצעת מחיר שונה שצפויה להתאים יותר.

יעד החזר על הוצאות פרסום – Target ROAS

שיטת בידינג מצוינת לאתרי מסחר אלקטרוני (eCommerce). אתרי מסחר מציעים רכישה אונליין, מה שאומר שניתן לדעת כמה רכישות התקבלו כתוצאה מהפרסום בגוגל. במידה וקיבלתם כמות מספקת של רכישות כתוצאה מהפרסום בגוגל אדס, תוכלו לבחור באסטרטגיית זו במטרה למקסם את ההחזר על ההשקעה בפרסום (Return on ads spent). יש לנתח את הנתונים ב-30 הימים האחרונים ולהיעזר בהצעה המתקבלת מהמערכת של גוגל אדס, ולהחליט מהו החזר ההשקעה אליו אתם מכוונים. במידה ואתם עומדים ביעד, תוכלו להגדיל מדי תקופה את ההגדרה של ההחזר על השקעה, ובמידה ולא – הורידו אותו במעט או החליפו אסטרטגיית הצעת מחיר.

ערך המרה מקסימלי – Maximize Conversion Value

שיטת בידינג המתאימה לאתרי eCommerce המזכירה מאוד את קודמתה. בשיטת ערך המרה מקסימלי אתם מנחים את המערכת שאתם מעוניינים למקסם את סך הרכישות, בניגוד לשיטה הקודמת בה מתמקדים בהחזר על השקעה, כלומר שמירה על פער חיובי בין הכנסות להוצאות. שיטת ערך המרה מקסימלי צפויה להתאים לחלק מהמפרסמים, אך אמליץ להשתמש בשיטה הקודמת ולהגדיר מחיר יעד כדי לשמור על ROASחיובי (החזר על הוצאות פרסום).

מחיר ידני לקליק – Manual CPC

השיטה היחידה בה מפרסמים בוחרים את הביד באופן ידני. שיטה זו עשויה להתאים במספר מקרים, כך למשל כאשר אין מספיק המרות, או כאשר אנחנו רוצים לשלוט על הביד כדי לא לשלם סכומים גבוהים עבור כל קליק. שיטה זו נחשבת כיום למיושנת, משום שהמטרה היא לתת למערכת של גוגל לנהל באופן אוטומטי את הצעות המחיר במטרה למקסם את התוצאות.

 יעד של נתח חשיפות – Target impression Share

שיטה בה מתמקדים בנתח חשיפות של מודעות. בשיטה זו ניתן לבחור מטרה של הופעת המודעות בראש דף תוצאת החיפוש הנחשק, אך שיטה זו אינה מתמקדת בתוצאות אלא בחשיפות – ולכן הפכה לפחות רלוונטית עם הזמן.

לאחרונה נוספה שיטת ביד נוספת (אסטרטגית בידינג) וכעת הצעות מחיר בגוגל מגוונות אף יותר. אסט' זו מאפשרת למפרסמים מסויימים לשלם על המרות בלבד! ממש CPA – Cost Per Action. בשיטת ביד זו מגדירים עלות מקסימלית להמרה, ומשלמים רק כאשר המרה כזו אכן קרתה בפועל! למעשה ניתן לזכות לטרפיק לאתר ללא קשר למחיר לקליק. האפשרות לא פתוחה עדיין לכל המפרסמים, ויש להניח כי בכדי שגוגל יציעו אותה בחשבון מסויים – לאותו חשבון צריכה להיות היסטוריה משמעותית של המרות. ניהול קמפיינים בגוגל לעולם לא היה מעניין יותר!

מהי האסטרטגייה שאתם פשוט לא יכולים בלעדיה?🤔

יש לכם שאלות על פרסום בגוגל או פייסבוק? 🤔

פנו אלינו ונסגור לכם את הפינה 😃

המאמר נכתב על ידי אוראל שמע, מנהל קמפיינים בחברת אפליד

*חשוב לציין כי שימוש באסטרטגיית מחיר חכמה (smart bidding) הולך יד ביד עם שימוש בייחוס המרות חכם (שאינו לאסט קליק) ועל כך ניתן לקרוא במאמר על ייחוס ההמרות.

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

בלוג קידום אתרים מקצועי

מה זה Google SGE וכיצד יכול לשפר את תוצאות החיפוש שלך?

מנוע החיפוש של גוגל הוא אחד מהכלים החשובים ביותר בעידן הדיגיטלי העכשווי וכפי שתמיד הייתה בחזית החדשנות, היא משיקה כעת כלי חדש בשם Google SGE המבוסס בינה מלאכותית וטכנולוגיות מתקדמות המאפשרים גישה מתקדמת וממוקדת יותר לחיפוש וקבלת מידע.

קרא עוד »
קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »